Zakon o sigurnosti saobraćaja Bosne i Hercegovine koji treba, između ostalog, da tretira pitanje sankcionisanja bahate vožnje na ulicama upućen je u Sekretarijat i može se naći na usvajanju već na narednoj sjednici Vijeća ministara BiH
Kako je rekao ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto na javnom saslušanju na Komisiji za saobraćaj i komunikacije Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH sada je do predsjedavajuće Vijeća ministara BiH Borjane Krišto da zakonski prijedlog stavi na glasanje, javlja Anadolu.
"Kada je na ulicama Sarajeva došlo do ubistava građana zbog bahate vožnje odlučili smo se da krenemo u nova zakonska rješenja kojim će se ta radnja teže sankcionisati. Kontaktirali smo sa entitetskim vlastima vezano za zakon o bezbjednosti saobraćaja BiH kako bi on dobio što bolju prohodnost, odnosno bilo omogućeno njegovo usvajanje na Vijeću ministara BiH", pojasnio je Forto.
Iako je sa entitetskim ministrom saobraćaja i veza iz RS-a Nedeljkom Čubrilovićem usaglašeno 35 članova zakona naknadno je došlo do prigovora zbog čega je izgubljeno dosta vremena.
Upotreba električnih skutera
Zakonom se, kako je rekao Forto osim sankcionisanja bahate vožnje na ulicama, u novim odredbama reguliše i pitanje upotrebe električnih skutera u prometu s obzirom da do sada njihova vožnja na ulicama nije bila zakonski definirana.
Naveo je i da će se na poseban način definisati saobraćajne nezgode manjeg karaktera.
"Do sada je bilo da se zbog nekoliko stotina maraka štete zaustavi saobraćaj, a postojala je mogućnost da sudionici to riješe kroz dogovorenu naplatu štete. To je posebno stvaralo probleme u urbanim sredinama. Sada se to želi unaprijediti na način da se ukoliko se i dalje insistira na policijskom uviđaju njihov izlazak naplaćuje. To su neke ideje kojim se želi poboljšati stanje u saobraćaju", rekao je Forto.
Član Komisije za saobraćaj i komunikacije Zastupničkog doma PS BiH Šemsudin Mehmedović je pitao zašto od navedenih 11 zakona, ministarstvo nije izradilo niti jedan zakon, te da je u parlamentarnu proceduru upućen samo jedan, onaj koji nije planiran, Zakon o Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) - inače ovaj zakon u parlamentarnim klupama nazvan "zakon za zeta" zbog pogodovanja da na funkciji direktora ostane Davorin Primorac, inače zet Dragana Čovića.
Izostajao sa sastanaka
"Šta je sa zakonima o željezničkom saobraćaju, RTV servisu i drugim važnim zakonima koje je trebalo da izradi i u parlamentarnu proceduru dostavi Ministarstvo prometa i komunikacija putem Vijeća ministara BiH", upitao je Mehmedović.
Forto je rekao da je svaki od navedenih zakona u proceduri usaglašavanja, te da njihov završetak na izradi teksta zavisi od radnih grupa koje rade na njihovom usaglašavanju.
Forto je naveo da se radi o 10 zakona.
"Mogu pobrojati za svaki od zakona koji je u kojoj fazi donošenja... Za Zakon o radnom vremenu prikupljena su sva mišljenja, obavljene sve konskultacije. Čekamo još Direkciju za evropske integracije i bit će spreman za Vijeće ministara. Zakon o sigurnosti saobraćaja može biti na Vijeću ministara svaki dan. Veliki zakon o sigurnosti saobraćaja, u smislu objedinjavanja, on je imao preko 10 izmjena, ako uspijemo izglasati ove izmjene to bi bio dovoljan broj izmjena da se uskladi integralni tekst", pojašnjavao je Forto.
Osvrnuo se i na Zakon o RTV sistemu.
"Imajući u vidu da je u radnoj grupi i da trebaju biti direktori sva tri javna servisa. Evidentno je da politički ne mogu na istu ravan da dođu. Zamolili smo da se dogovore oko naplate. Čini se da ne postoji dobra volja. Moja nada je da će ovaj sektor javnog servisa se riješit kroz pristupanje EU", istakao je.
Debalans Bošnjaka u Ministarstvu
Mehmedović je pitao o etničkoj zastupljenosti uposlenika u ministarstvu koja je vrlo loša.
"Postoji debalans Bošnjaka u Ministarstvu. Ministar Mitrović je pokušao zaposliti što veći broj Srba, a što manji broj Bošnjaka. Isto je ranije radio HDZ, samo što su oni zapošljavali Hrvate. Da li ste vodili računa o etničkoj strukturi, da li je smanjen debalans Bošnjaka", pitao je Mehmedović.
Forto je naveo da je trenutno Bošnjaka ima 40 posto, Srba 40 posto, Hrvata 18 posto i Ostalih 1 posto, te da je evidentno da nedostaje Bošnjaka.
"Mogu vam reći da kad se raspiše konkurs u Banjoj Luci, nema puno Bošnjaka prijavljenih. To je iz onoga što sam čuo kolokvijalno. U mom mandatu je primljeno četvero ljudi, tri Bošnjaka i jedan Srbin... Nisam ljubitelj zapošljavanja", naveo je Forto.
Bilo je i zamjerki zbog čestih izostanaka ministra Forte sa sjednica Komisije za promet i klomunikacije Zastupničkog doma PS BiH, na što je on odgovorio da se uvijek odaziva kada je u Bosni i Hercegovini.