Kupci u Bosni i Hercegovini suočavaju se s čestim problemom razlike između cijene označene na polici i one koja im se naplaćuje na kasi. Razlike u cijenama trgovci nerijetko objašnjavaju preopterećenošću poslom, dok potrošači smatraju da je riječ o prevari.
Sve više ljudi svakodnevno dijeli svoja neugodna iskustva, navodeći kako su se susreli s višim cijenama na kasi u odnosu na one istaknute na policama.
U nekim slučajevima, razlika u cijeni nije zanemariva.
Potrošači tvrde da su u takvim situacijama često nezadovoljni, ali i frustrirani jer rijetko imaju priliku reagirati u trenutku kupovine.
Ministar trgovine Federacije Bosne i Hercegovine Amir Hasičević za Euronews.ba kazao je kako su ovakvi "propusti" itekako kažnjivi.
"Za takvu vrstu prekršaja novim ZOUT članom 127 (j) predviđena je kazna od 3.000KM do 30.000KM za pravno lice i kazna za odgovorno lice od 1.000KM do 2.000KM," istakao je Hasičević.
Ministar trgovine FBiH Amir Hasičević (Izvor: Vlada FBiH)
Trgovac vam je dužan prodati proizvod po istaknutoj cijeni
Dok trgovci navode da je ovo posljedica problema s ažuriranjem cijena u sistemu ili zbog preopterećenosti radnika, potrošači poručuju da nisu dužni snositi posljedice tih propusta.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača u BiH, kupci imaju pravo platiti proizvod po cijeni koja je bila označena na polici.
Iz Kantonalne uprave za inspekcijske poslove (KUIP) za Euronews.ba pojasnili su nam zakonsku regulativu o ovom pitanju.
"U Zakonu o zaštiti potrošača BiH članom 11. stav 1. propisano je da je trgovac obavezan da vidljivo istakne prodajnu cijenu proizvoda i usluga u službenoj valuti Bosne i Hercegovine˝, dok je u stavu 10. propisano da je trgovac dužan da se pridržava prodajne cijene proizvoda i usluga˝, istakla je Vildana Brdarić-Vranj, stručna savjetnica za informiranje KUIP-a.
Vildana Brdarić - Vranj (Izvor: Ustupljena fotografija)
Predsjednik Udruženja za zaštitu potrošača "Reakcija" Banja Luka Dušan Srdić poručio je kako zbog same nivelacije cijena ponekad trgovci nisu u mogućnosti da izvrše promjenu cijena na rafama ili samom proizvodu.
Međutim, naglašava kako takvo ponašanje trgovaca ne bi trebalo puno zabrinjavati potrošače, jer u takvim situacijama trgovac je dužan da proda proizvod potrošaču po onoj cijeni koja je istaknuta na proizvodu.
"Dakle ako se zadesimo u ovakvoj situaciji potrebno da se pismeno obratimo trgovcu i zatražimo razliku u cijeni ili izvršimo povrat novca u cjelosti ako odustajemo od kupovine. Moram da istaknem da ovakvi prigovori nisu svakodnevnica, ali da ih ima", zaključio je Srdić.
Dušan Srdić (Izvor: Ustupljena fotografija)
Brdarić-Vranj je istakla da inspektori svakodnevno prilikom vršenja nadzora u trgovinama, posebnu pažnju posvete kontroli istaknutih maloprodajnih cijena artikala koji su zatečeni u prodaji, odnosno da li istaknuta maloprodajna cijena artikla zatečena u prodaji odgovara prodajnoj cijeni istih artikala, te prilikom utvrđenih nepravnlosti poduzimaju zakonom predviđene mjere.
Iz Kantonalna uprava za inspekcijske istakli su da ukoliko imate saznanja da se neki trgovci ne pridržaju istaknutih cijena, prijavu inspekciji možete podnijeti na više načina i to: putem on-line obrasca koji se nalazi na stranici www.kuip.ks.gov.ba, na dežurni telefon 033 770 156, u vremenu od 8:00 - 16:00 sati, lično dolaskom na adresu KUIP-a KS Aleja Bosne Srebrene bb, ili putem E-mail adrese kuip@kuip.ks.gov.ba.
U prijavi je potrebno navesti firmu ili osobu na koju se odnosi prekršaj, adresu prekršaja, te opis prekršaja. Ukoliko želite da dobijete odgovor o ishodu nadzora iniciranog Vašom prijavom, potrebno je da dostavite i Vaše podatke (ime, prezime i adresu).