Loader
Loader
Pronađite nas

"Ljudi ne razmišljaju o bolesti, dok im se ne dogodi": U Bosni i Hercegovini donorsku karticu ima 80.000 građana

Bistrik kula uskoro dobija novi izgled: Potpisan sporazum o obnovi

    Vlasnici apartmana u Trebinju muku muče sa lažnim gostima: Rezervišu, pa traže da plate preko Western uniona

    Hotel, ilustracija (Izvor: Pixabay)
    Euronews.ba/Trebinje Live
    Objavljeno

    Brojni vlasnici smještajnih jedinica u Trebinju u proteklih nekoliko dana žale se na veliki broj rezervacija navodnih gostiju iz Ukrajine i Rusije, koji traže komunikaciju preko "WhatsAppa", a nude unaprijed plaćanje preko "Western uniona" jer nisu u mogućnosti da plate gotovinom, a pritom se na dan kada treba da uđu u apartaman - ne pojave.

    ADVERTISEMENT

    Iz kompanije "Booking" ranije su istakli da ovakve rezervacije predstavljaju rizik jer navodni gosti ne žele da koriste njihovu platformu za komunikaciju te poručili korisnicima da odmah po dobijanju ovakve rezervacije kontaktiraju njihovu službu za podršku, koja je dostupna i na hrvatskom jeziku, a kako bi predočili problem i čim prije otkazali rezervaciju, koja je najčešće za period od najmanje sedam dana.


    Vlasnici apartmana jedva dočekaju da dobiju goste koji ostaju sedam dana, ali ovoga puta to je samo navlakuša, jer odmah nakon što rezervišu smještajnu jedinicu, potencijalni gosti pošalju poruku preko Bukinga gdje traže da se buduća komunikacija nastavi preko broja telefona koji je dostupan na WhatsAppu, a zatim traže da plate preko Western Uniona, jer ne mogu u gotovini.


    Najveći problem je što vlasnik smještajne jedinice nema mogućnost da sam preko Bookingove aplikacije otkaže rezervaciju, već je neophodno da kontaktira korisničku podršku na broj telefona: +38516439292, te da agentu pojasni problem. Ni agent ne može da otkaže rezervaciju, ali će problem proslijediti radnicima na višoj instanci koji već imaju mogućnost da otkažu rezervaciju i oslobode rezervisane dana za nove potencijalne prave goste.


    U suprotnom, vlasnici smještajnih jedinica jedino mogu da sačekaju dan kada navodni gosti treba da se prijave u apartman te da narednog dana u aplikaciji, za konkretnu rezervaciju, obavijeste Booking da se gosti nisu pojavili.


    Iz Turističke organizacije Trebinje kažu da im je više pružalaca usluga smještaja u proteklim danima proslijedilo informaciju o ovakvim sumnjivim rezervacijama.


    "Slična stvar je pokušana i putem mail adresa uz link kojim se navodno moraju potvrditi podaci, a u pitanju je klasičan hakerski napad putem internet fišinga (krađa identiteta) gdje se dopušta pristup ličnim podacima i vrši zloupotreba istih", naveli su iz Turističke organizacije grada Trebinja.


    Vlasnici jednog trebinjskog apartmana javili su se portalu Trebinje Live sa informacijom vezanom za pokušaj prevare prilikom rezervacije noćenja uz "dipfejk" aplikaciju (lažni video i audio sadržaji koji oponašaju izgled, mimiku ili glas neke druge osobe, toliko su uvjerljivi da u nekim slučajevima prosječno oko ne primijeti razliku).


    "Želim da vas obavijestim da sam kao vlasnik apartmana u zadnja tri dana bio žrtva pokušaja prevare i lažnih rezervacija od strane gostiju koji su se predstavili kao ruski državljani. Naime, oni su nakon rezervacija na Bukingu pokušali da stupe u kontakt sa mnom preko Vocapa sa namjerom da mi plate unaprijed preko Vestern uniona. Da ne dužim, nakon što sam isprovjeravao neke detalje, ispostavilo se da su namjeravali da mi skinu novac sa računa pomoću dipfejka. Srećom sam im dao podatke kartice na kojoj nije bilo novca i samim tim ih spriječio da uspiju u svojoj namjeri", naveo je ovaj Trebinjac.


    Možda će vam se svidjeti