Nakon negodovanja građana i niza reakcija, "Gradski i prigradski prevoza" je odlučio prolongirati odluku i nastaviti voziti po dosadašnjem redu vožnje, potvrdio je gradonačelnik Tuzle Zijad Lugavić.
Pojasnio je i zbog čega juče nije htio prisustvovati sastanku koji su organizovali predstavici GIPS-a.
"Juče smo dobili informaciju da će ukinuti devet linija, čime smo bili razočarani, jer smo stekli utisak da su vlasnik i predstavnici menadžmenta ljudi od riječi, međutim oni su pogazili svoju riječ i ja nisam vidio razlog da budem na tom sastanku, jer su oni ultimativno stavili datume prekida prevoza i mi moramo da se posvetimo zakonskim odredbama i nađemo nove kompanije koje će obavljati prevoz", naveo je Lugavić.
Rekao je i da Grad Tuzla nije krivac za ovakvo stanje, te da gradska administracija preduzima sve zakonski zasnovane kratkoročne i dugoročne mjere da riješe ovu prepreku, piše Tuzlanski.ba.
"Da obezbijedimo kvalitetniji prevoz, a to će se ogledati u našoj javnoj kompaniji koja će se baviti javnim prevozom, ali nam za to treba period i finansijska sredstva", dodao je gradonačelnik Tuzle.
Gradskom vijeću će kaže biti upućena četiri zaključka s ciljem olakšavanja trenutne situacije i sistemskog rješavanja ovog dugogodišnjeg problema.
"Da raspišemo javni poziv i odaberemo nove kompanije koje će obavljati javni prijevoz, zatim da omogućimo refundaciju karata za socijalne kategorije i penzionere i na takav način da im pomognemo, treće što ćemo predložiti vijeću je da tražimo od vlade da sufinansiraju karte za učenike, studente i nezaposlene osobe, jer je to ustavna nadležnost", rekao je Lugavić.
Dodao je da je četvrti korak formiranje javnog preduzeća, na čemu, kako tvrdi, već dugo rade.
"3. februara ćemo dobiti dva autobusa od Osijeka, radili smo na izradi studije koja će definisati kako da riješimo problem javnog prevoza. Preporuka studije je da se ide u formiranje javnog preduzeća", najavio je.
Šta GIPS traži?
Javni prijevoz u Tuzli tema je o kojoj se proteklih dana neprestano govori. Razlog je poskupljenje cijena usluga od 30%, zbog čega su prije dva dana održani protesti u Tuzli. Iz GIPS-a su ranije pozvali vlasti da obezbijede subvencije za određene kategorije stanovništva, jer je, u suprotnom, ishod sa poskupljenjem cijena usluga, neminovan.
U obraćanju javnosti kazali su da se suočavaju sa velikim izazovima u 2025. godini, te da očekuju gubitak od oko 2 miliona KM.
"U ovoj situaciji, moraćemo preduzeti nepopularne mjere, kao što su povećanje cijena karata, smanjenje broja polazaka i linija, ali i uvođenje subvencija za korisnike", objasnili su iz GIPS-a.
S tim u vezi uputili su apel za rješenje finansijskog problema, naglašavajući da je povećanje cijene karata neophodno za opstanak preduzeća, ali ne i za ostvarivanje dobiti.