Loader
Loader
Pronađite nas

"Ljudi ne razmišljaju o bolesti, dok im se ne dogodi": U Bosni i Hercegovini donorsku karticu ima 80.000 građana

"Na Gradišci" se uzima 10 feninga više: Kasa "Autoputeva RS" teža za 38 miliona KM

    Društvene posljedice eventualnog gašenje TikToka i uticaj na korisnike u BiH

    TikTok ilustracija (Izvor: Pixabay)
    Danijel Vejo
    Objavljeno

    TikTok, pored inauguracije Donalda Trumpa, ovih dana, aktuelna je tema u SAD i svijetu.

    ADVERTISEMENT

    Nakon što u subotu pomenuta društvena mreža nije radila oko 12 sati, te nestala iz Applea i Googlea, što je zabrinulo korisnike iste, s obzirom na najave Amerike da će ići na ukidanje, jer kako su rekli, "strahuju za nacionalnu bezbjednost", ponovo je stavljena u funkciju.


    Zbog Trumpove izjave da će "odložiti stupanje zabrane na snagu", mnogi su odhanuli.


    Nedugo nakon što je inaugurisan, novi američki predsjednik je potpisao veliki broj izvršnih naredbi. Jedna od njih odnosi se i na TikTok.


    U okviru ove izvršne naredbe, Trumpovo Ministarstvo pravde neće sprovoditi Zakon o zaštiti Amerikanaca od aplikacija koje kontrolišu strani protivnici narednih 75 dana, čime se efektivno produžava vrijeme koje kompanija ima da postigne dogovor o svom budućem statusu.


    Takođe je predložio da SAD preuzmu 50 odsto vlasništva nad TikTokom.


    O ovoj temi, za Euronews BiH je govorio Bojan Dragišić, PR i marketinški strateg i digitalni kreator.


    Bojan Dragišić (Izvor: Ustupljena fotografija)


    Kako kaže, ovakve odluke, odražavaju duboke tenzije između tehnološkoh razvoja i geopolitičkog interesa.


    "TikTok nije samo društvena mreža – ona je simbol globalne digitalne povezanosti, ali i izazov u pogledu zaštite podataka i regulacije sadržaja. Kada države poput SAD-a donesu odluke o zabrani ili uslovljavaju rad mreže, to često ima više veze s političkim pritiscima nego s tehnološkim izazovima. S jedne strane, takva toplo-hladno dinamika može se činiti kao signal slabosti ili nesigurnosti administracije, dok s druge strane pokazuje koliki je uticaj ovih platformi na društvo i ekonomiju. Takve odluke destabilizuju povjerenje korisnika, a ujedno stavljaju kreatore i kompanije u nezavidnu poziciju, jer ne znaju na čemu da baziraju dugoročne strategije. Ovakvo stanje će definitivno potrajati u narednom periodu, dok vlasnici ove platforme ne pristanu na kompromis i prodaju dio vlasništva kompanije nekoj od tehnoloških kompanija u Americi", rekao je Dragišić.


    TikTok kao izvor prihoda


    Mnogi korisnici TikToka, kao glavni izvor prihoda, crpe upravo iz ove društvene mreže.


    "TikTok nije samo izvor zabave, već i platforma koja podržava ekonomske aktivnosti miliona korisnika širom svijeta. Kreatori sadržaja na TikToku, koji zarađuju kroz sponzorstva, affiliate marketing, ili čak TikTok-ov Creator Fund, direktno su pogođeni ovakvim promjenama. Za mnoge od njih, ova mreža predstavlja glavni izvor prihoda, pa svaka nesigurnost u njenom funkcionisanju može imati ozbiljne finansijske posljedice. Osim toga, brendovi koji su integrisali

    TikTok u svoje marketinške strategije takođe se suočavaju sa izazovima u prilagođavanju na nove okolnosti. Ovo može rezultirati privremenim gubitkom Prihoda, odlaganjem planiranih kampanja i marketinških aktivnosti, ali i dugoročnim uticajem na povjerenje publike, koja se lako može preusmjeriti na alternativne platforme", pojasnio je Dragišić.


    TikTok ilustracija (Izvor: Pixabay)


    I u Bosni i Hercegovini je mnogo onih koji koriste TikTok, kako kao sredstvo zabave, tako i za posao.


    "TikTok u BiH bilježi stalni rast popularnosti, posebno među mlađim generacijama. Iako tačni statistički podaci o broju korisnika nisu javno dostupni, prema nekim procjenama, desetine hiljada građana aktivno koristi ovu mrežu. To uključuje ne samo tinejdžere koji su u najvećem procentu korisnici platforme, već i profesionalce, male preduzetnike, pa čak i brendove koji koriste TikTok za promociju. Zanimljivo je da je TikTok postao prostor za kreativno izražavanje,

    gdje su popularni trendovi često prilagođeni lokalnim specifičnostima, što dodatno povećava njegov uticaj.


    Važno je napomenuti da sve više kompanija u BiH prepoznaje TikTok kao ozbiljan marketinški kanal, što dodatno doprinosi njegovoj relevantnosti na lokalnom tržištu. Ipak, ograničenja na našem području još uvijek postoje, te se još uvijek očekuje početak oglašavanja na TikTok platformi u Bosni i Hercegovini. Za sada doseg ide uglavnom organskim putem, za šta je potrebno veoma mnogo kreativnosti, kako bi zainteresovali publiku za sadržaj koji plasiramo na ovoj društvenoj mreži. Ovo možemo postići prateći aktuelne trendove na mreži, te osmišljavajući zanimljiv mamac, koji će u prve tri sekunde privući pažnju publike i zadržati je na našem profilu. Algoritam na TikTok mreži je specifičan, te je potrebno kontinuirano raditi na istraživanju interesovanja publike i prilagođavati se promjenama koje se konstantno dešavaju", kazao je Dragišić.


    TikTok, konstantno radi na unapređenju postojećih i stvaranju novih sadržaja pogodnih za korisnike.


    Bojan Dragišić (Izvor: Ustupljena fotografija)


    "TikTok neprestano ulaže u inovacije kako bi zadržao korisnike i privukao nove. Jedan od ključnih pravaca razvoja jeste monetizacija sadržaja, gdje se uvode napredni alati za kreatore kako bi lakše ostvarili prihode. TikTok Shop, koji omogućava direktnu kupovinu preko aplikacije, već je implementiran u nekoliko zemalja i pokazuje veliki potencijal. Takođe, TikTok radi na poboljšanju iskustva korisnika kroz personalizaciju sadržaja pomoću naprednih algoritama baziranih na vještačkoj inteligenciji.


    Osim toga, platforma nastoji povećati transparentnost i sigurnost podataka kako bi adresirala globalne zabrinutosti, što će dodatno osnažiti povjerenje korisnika i regulatora. Gledajući širu sliku, TikTok ima velike šanse da i dalje bude predvodnik inovacija u svijetu kratkog video sadržaja, pod uslovom da se uspješno prilagodi političkim i društvenim izazovima, te napravi kompromis u pogledu vlasničke strukture. U svakom slučaju TikTok kao plaforma je i dalje najmnogoljudnija društvena mreža na svijetu, koja konstantno prednjači po inovacijama, te slobodi izražavanja, u čemu je u stopu prati META sa aplikacijama Instagram i Facebook", zaključio je za Euronews BiH Bojan Dragišić, PR i marketinški strateg i digitalni kreator.

    Možda će vam se svidjeti