Na Koridoru 5C je od planiranih 337 kilometara trenutno izgrađeno 138 kilometara autoceste kroz Bosnu i Hercegovinu, a na sedam trenutno aktivnih gradilišta izvode se radovi u dužini od 55 kilometara.
Plan Autocesta FBiH je da u drugoj polovini 2026. godine u potpunosti bude završen sjeverni dio Koridora 5C, a cijeli do 2030. godine.
Autocesta na Koridoru 5C predstavlja najznačajniji infrastrukturni projekt za Bosnu i Hercegovinu. Uvrštenje ovog koridora u mrežu evropskih koridora dovoljno govori o njegovoj široj važnosti, osobito za zemlje Srednje Evrope. Regionalni značaj ovog koridora će se dodatno povećati izgradnjom autoceste na Jadransko-jonskom koridoru, jer će se na taj način stvoriti preduslovi za sigurnije i brže putovanje prema Crnoj Gori, Albaniji i Grčkoj.
Značaj ovog koridora također se ogleda u razvoju kapaciteta luke u Pločama, što će rezultirati povećanim prometom kontejnera i rasutih tereta.
Na sjevernom dijelu Koridora 5C, koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu, radovi na svim dionicama će započeti do kraja godine, s ciljem da se radovi na ovom dijelu završe do 2026. godine, kako bi se, osim svih ostalih prednosti koje donosi izgradnja autoceste, rasteretila i sadašnja magistralna cesta M-17.
Intenziviranje izgradnje kroz Hercegovinu
Iz JP Autoceste FBiH za Bloomberg Adriju su kazali da je trenutno aktivno nekoliko gradilišta na kojima se izvode radovi u ukupnoj dužini od 55 kilometara, a koji uključuju dionice Putnikovo Brdo - Medakovo, Medakovo - Ozimice, Poprikuše - Nemila, Nemila - Vranduk, Vranduk - Ponirak, Ponirak - Vraca, te tunel Kvanj - Buna.
"U narednom razdoblju, najviše će se intenzivirati izgradnja autoceste kroz Hercegovinu, što je jedan od prioriteta s ciljem uvezivanja s Hrvatskom. Konkursi za najkompleksnije dionice kao što su Tunel Prenj i dionica Mostar sjever - Mostar jug su već raspisani, a početak radova trebao bi se desiti do kraja ove godine", kazali su.