WC školjke sa 15 tipki i japanskih simbola, hoće li postati prihvaljtive ostatku svijeta?
Japanci su poznati po unaprijeđivanju toalet školjki, a ulazak u njihov javni toalet je poput lutrije. Nikada ne znate šta ćete dobiti na kraju.
Standardni tip toaleta, na koji smo navikli u Europi i SAD-u, nije imao konkurenciju prethodnih 100 godina. Sada bi se sve moglo promijeniti, i donijeti kulturološki šok iz Japana.
Kako piše The Economist, firma Toto koja se bavi pravljenjem "pametnih toaleta", koji uključuju usmjerene mlazove vode i zraka, grijane sjedalice i deodoranse, želi da se probije na zapadna tržišta.
Oni su počeli s prodajom u Japanu 1980. godine, a njihovi elektronski toaleti su skoro pa norma u velikom broju hotela i kuća u ovoj zemlji.
Sučiomo sa činjenicom, kada morate ići, morate ići, ali odlazak u japanski javni toalet je poput avanture. Pa se na društvenim mrežama šire i video snimici sa upustvom za korištenje.
Što se tiče izvoza, Toto je svoje pametne toalete prodavao najviše u Kini, ali je i tu pala prodaja, zbog čega su počeli tražiti nova tržišta gdje bi nadomjestili te gubitke.
Pored toga, ova firma je imala relativno lošu 2024. godinu, odnosno treći kvartal ove godine. Pad očekivanih prihoda u ovom kvartalu od 750 do 730 milijardi jena doveo je do pada cijene dionice od čak 13 posto.
Kako dalje piše The Economist, najveći problem kojeg Toto ima u SAD-u je struja, odnosno činjenica da većina domova u ovoj zemlji nema izvor struje u blizini toaleta, što je veliki problem za instaliranje električnih toaleta.
Ipak, nakon pandemije virusa Covid-19, u SAD-u, kao i u ostatku zapadnog svijeta, došlo je do većeg interesa u ličnu higijenu.
Japanci higijenu smatraju mnogo ozbiljnom i važnom, a ovakvi toaleti koštaji i po 10.000 američkih dolara.