Loader

Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Stanivuković: Sjednica o zagađenju možda i ove sedmice, predložiću zabranu pirotehnike

    Forto i Sofronijević o infrastrukturi, prioritet pruga od Doboja do Rume i brza cesta Sarajevo-Beograd

    Edin Forto i Aleksandra Sofronijević (Izvor: Euronews BiH)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Rekonstrukcija i modernizacija željezničke pruge Ruma-Šabac-Loznica-Zvornik-Tuzla-Doboj kao i realizacija projekta brze ceste Sarajevo-Beograd-Sarajevo bile su među glavnim temama sastanka ministra komunikacija i transporta BiH Edina Forte i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije Aleksandrom Sofronijević.

    ADVERTISEMENT

    Najavljen je i operativni sastanak u narednim mjesecima sa nižim nivoima vlasti na kojem će se razgovarati o bitnim projektima za dvije zemlje.


    Forto je na konfereniciji za novinare rekao da se mora razmišljati o unapređenju infrastrukture, “ako želimo bolju budućnost za BiH i cijelu regiju”, kao i povezivanje ljudi, gradova i država, ne samo nas u regiji nego i sa evropskom, modernom infrastrukturom.


    Sastanak je logički nastavak razgovara između Srbije i BiH i kada predstavnici dvije zemlje nisu zajedno na sastancima, naveo je Forto.


    “Teme koje ćemo dodatno razraditi u narednom periodu je posebno željeznički koridor koji s naše strane ide od Doboja, preko Tuzle, Zvornika I dalje u Srbiju preko Loznice, Šapca prema Rumi. To je evropski koridor koji je zapušten sa obje strane. Idealna prilika da jedan prekogranični projekat nominujemo za povoljno finansiranje kod nekih jačih finansijskih institucija”, izjavio je Forto.


    Osim toga, BiH želi ubrzati pripremu i izgradnju projekta auto-puta Sarajevo-Beograd, koji ide preko Tuzle, Brčkog i Bijeljine. Srbija je sa svoje strane već uradila posao, rekao je Forto. Tu je i brza cesta Sarajevo-Beograd koja ide preko Pala, kroz istočnu BiH i dalje u Srbiju.


    Na sastanku je bilo i nekoliko drugih tema, kao što su digitalizacija transportnih dozvola, unapređenje plovnog puta rijeke Save, deminiranje i rekonstrukcija plovnog puta, unapređenje infrastukture postojećih mostova na granicama BiH i Srbije.


    “Jako sam sretan što je ministrca Sofronijević pristala da dođe, da razgovaramo o ovome. Mogu odmah najaviti operativni sastanak koji će se desiti u BiH u narednim mjesecima, gdje ćemo osim nas sa državnog nivoa uključiti i lokalne nivoe vlasti”, izjavio je Forto.


    Sofronijević je rekla da je ovo bio sastanak za obnavlajnje, odnosno, nastavak razgovora koji su započeti prije nekoliko godina, ali su zastali.


    “Danas smo pričali o ovim kapitalnim projektima koji bi trebalo da donesu obostranu korist i BiH i Srbiji. Otvorili smo spremnost obje strane da to učinimo. Ministar je najavio operativni sastanak uz učešće svih relevantih predstavnika. Svaki projekat da bi bio uspješan podrazumijeva i postojanje planske i tehničke dokumentacije. Jedno od ključnih pitanja jeste obezbjeđivanje izvora finansiranja, odnosno, obezbjeđivanje finansijksih sredstava jer govorimo o projektima koji su izuzetno skupi”, navela je Sofronijević.


    Edin Forto i Aleksandra Sofronijević (Izvor: Euronews BiH)


    Ona je rekla da će saradnja biti nastavljena, uz zahvalnost Forti na gostoprimstvu.


    “Svaki početak jeste težak, ali smo mnoge stvari već danas pokrenuli. Čeka nas konkretizacija ovih razgovora i vrlo brzo ćemo imati lijepe vijesti za građane BiH i Srbije”, izjavila je Sofronijević uz konstataciju da je uvijek lijepo doći u Sarajevo.


    Govoreći o auto-putu Sarajevo-Beograd, Forto je rekao da je Vlada RS ugovorila jedan dio, od Rače do Bijeljine, 20 kilometara, te dodatnih 17 kilometara prema Brčkom.


    “Naš izazov je što Brčko nije donijelo prostorno-plansku dokumentaciju koja predviđa trase ovog koridora. Određivanje ovih trasa je jako bitno i nadam se da će Vlada Brčkog pokazati odgovornost i u narednih nekoliko mjeseci donijeti taj plan. Vlada FBiH je započela eskproprijaciju za projekat koji spaja Tuzlu sa Distriktom Brčkom, u to je već uloženo više od 50 miliona KM”, izjavio je Forto izražavajući nadu da će Vlada FBiH uskoro raspisati tender za izvođenje prve trase.


    On je reako da se radi o teškom projektu u smislu finansiranja, te da Vlada RS nije pokazala finansijsku snagu za to.


    “Obaveza BiH je da odredimo zajednički granični prelaz Vardište koji će biti sa strane BiH jer teren nedozvoljava da to bude sa strane Srbije”, izjavio je Forto.


    Sofronijević je dodala da postoje dva kraka Beograd-Sarajevo te da su u završnoj fazi radovi od Kuzmina do Sremske Rače, u dužini od 18 kilometara, uključujući i most preko Save.


    “Ostali su manje složeni radovi na potpunom zavtršetku trase. Ono sto odlaže puštanje dionice u promet je zajednički granični prelaz koji je se nalazi na teritoriji Srbije, na kilometar od msota preko rijeke Save. Ti radovi su planirani da se završe u avgustu iduće godine”, rekla je Sofronijević.


    Dodala je da Kuzmin-Bijeljina nije baš u dinamici izvođenja radova, te da će se naći alternativno rješenje izgradnjom pristupnih saobraćajnica kojima će se uspostaviti veza sa postojećom saobraćajnicom do Bijljine.


    Kada je druga dionica u pitanju, Požega-Kotroman, dužine 60 kilometara, ni u Srbiji nisu uspjeli da završe planskuiI tehničku dokumentaciju.


    “To je izuzetno teška dionica. Više od 78 posto trase se nalazi na mostovima i tunelima, što je vrlo teško i skupo za izvođenje. Pokušavamo kroz plansku dokumentaciju to riješiti”, navela je srpska ministarka.

    Možda će vam se svidjeti