Jeste spora, ali je ipak tu - digitalizacija administracije u Bosni i Hercegovini. Pa je tako započela i digitalizacija poreskog sistema Federacije Bosne i Hercegovine.
Digitalizacija poreskog sistema FBiH značit će i obavezu pravnih lica da poreske prijave podnose isključivo korištenjem kvalificirane elektronske potvrde. Poreske prijave se neće moći podnositi korištenjem elektronske potvrde koja nije kvalificirana.
Navedeni način podnošenja poreske prijave bi trebao zaživjeti vrlo skoro, a izgledno je da će to biti od 1. januara. Izdavanje kvalificirane elektronske potvrde u Bosni i Hercegovini vrše Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA), BH Pošta i kompanija Halcom.
Nekoliko je razloga zašto bi pravna lica već trebala podnijeti zahtjev za izradu i izdavanje kvalificirane elektronske potvrde kod jednog od spomenutih subjekata.
Naime, sve je bliže trenutak kada će se poreske prijave moći podnositi samo upotrebom navedene potvrde. Nadalje, procjena je da čak 40.000 pravnih lica nema kvalificiranu elektronsku potvrdu. Proces izrade i izdavanja kvalificirane elektronske potvrde u prosjeku traje 15 dana.
U konačnici, nekvalificirane elektronske potvrde će se za podnošenje poreske prijave moći koristiti do 31. marta 2025. godine.