Loader

Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Privremena i neustavna? Počela naplata parkinga u Banjaluci

    Peulić: Od Forte tražimo da u pravilnik za koji je samo on nadležan uvrsti 20 riječi

    Velibor Peulić (Izvor: Fena)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Glavni koordinator Konzorcija logistike BiH Velibor Peulić je nakon sastanka s predstavnicima kluba SDA u Parlamentu BiH, kazao da se Konzorcij logistika obratio svim političkim strankama, komisijama i da od Komisije za saobraćaj nijednom nisu dobili odgovor.

    ADVERTISEMENT

    Peulić je kazao da su se nadali da neće doći do ovog dana i blokade.


    "Naša četiri osnovna zahtjeva su: prvi i osnovni je 'Prestanite nas hapsiti u Evropskoj uniji'. Vozač je uredno zaposlen, ima ugovor o radu, plaća doprinose i nadamo se da sporazum koji je najstariji sporazum između EU i BiH. To je ART sporazum. Ako je vozač zaposlen u Bosni i Hercegovini, on radi u našoj transportnoj kompaniji, a ART sporazum, najstariji između EU podrazumijeva da daje pravo BiH da može obavljati transportne zadatke na teritoriji Evropske unije. Mi smo imali sastanak s predstavnicima Evropske komisije", kazao je Peulić i naglasio da je Savezni sud države Austrije potvrdio da je vozač iz BiH u pravu i da je boravak samo kad je vozač na tlu Evropske unije.


    On je poručio da ukoliko se ne riješi problem u ART sporazumu, taj sporazum pruža 2.160 sati (boravka) i da nemaju ništa protiv biometrijskih otisaka, ali da se "tri odlaska iz Mostara u Ploče u toku jednog dana, ne mogu računati kao tri dana boravka."


    "Naš drugi zahtjev je da ne ostanemo posljednja zemlja u Evropi u kojoj se ne može vratiti 50 posto trošarine. Dva entitetska premijera su nam dala svoja saglasnost. Pozivamo komisiju za ekonomska pitanja da radi na tome", poručio je Peulić.


    Rekao je da je od nove godine 48 mladih ljudi provelo po 48 sati u zatvoru, samo zato jer su radili svoj posao u transportnim kompanijama iz Bosne i Hercegovine. Najavio je da će danas razgovarati i sa ministrom vanjskih poslova Elmedinom Konakovićem.


    Zatražio je da se smanji zadržavanje na carinama i upozorio da su prijevoznici iz drugih država favorizovani na granicama Bosne i Hercegovine u odnosu na domaće prijevoznike.


    "Tražili smo da se poveća bezbjednost drumskog saobraćaja tako što ćemo koristiti autoceste i da se može koristiti jedan tag", kazao je Peulić.


    Poručio je da su prijevoznici imali desetine sastanka s državnim ministrom saobraćaja Edinom Fortom i da jedini danas nije zvao nijednog od prijevoznika.


    "Gospodine ministre, ovdje ste izjavili 'pravilnik je u mojoj ingerenciji'. Rekli ste 'ja ću da popravim sve u pravilniku', 12. maja. Dvadeset riječi smo tražili. Kada se vozač iz EU vraća u svoju državu da radi, nosi "kod 95" iz Austrije i Slovenije. On po ovom pravilniku ne može početi raditi. U ovom pravilniku ministar je definisao koliko mora biti televizora, koliko sijalica. Koliko znamo na državnom nivou nemamo ministarstvo obrazovanja. Šta smo kazali da je preskočeno iz Povelje kvaliteta? Tamo fino piše: IRU certifikat s QR kodom, nema falsifikata, nema ničeg. Ministar to nije ugradio. Praktička nastava 240 sati, da osoba mora obaviti nastavu. Taj pravilnik će nama uzeti 10 miliona KM, budžet BiH će biti nula KM. Naša ruka državnom ministru je uvijek ispružena. Zar vam nije čudno da ministar koji je zakazao press konferenciju u 13:00 nema vremena za 47.000 ljudi koji su u 6 sati zaustavili transportne jedinice", kazao je Peulić.


    Peulić je kazao da od Forte očekuje da popravi pravilnik koji je samo u njegovoj nadležnosti i da doda 20 riječi, za što mu ne treba nikakva saglasnost.


    Neke od tih 20 riječi su da "Centar izvrsnosti postane transportna kompanija" i da se tu radi praktična nastava (za vozače).


    "U čemu je razlika? Po ovom pravilniku ministar je donio cjenovnik i mi ćemo za jednog vozača platiti 1.400 KM, a u našoj kompaniji će dobiti najjaču moguću potvrdu", kazao je Peulić.


    Kao drugu riječ (koja bi trebalo da bude dodata u pravilnik) naveo je da piše: "kod 95 dođe iz EU - počinje raditi odmah. Treća riječ je "učionica ili online" za nastavu. Naveo je i da starosna dob za vozače kamiona treba da bude 18 godina.

    Možda će vam se svidjeti