Loader

Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Nakon tragične nesreće: Bodiroga poziva na hitnu obustavu saobraćaja na putu Foča–Sarajevo

    UIO o problemima prevoznika: Za gužve nisu krivi carinici, već infrastruktura i druge službe

    Kamioni (Izvor: Pexels)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Uprava za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine (UIO BiH) u odgovorima na pitanja Euronewsa povodom najavljenih protesta prevoznika zakazanih za 15. august, koje organizuju u znak nezadovoljstva zbog problema sa kojima se svakodnevno suočavaju u obavljanju svojih djelatnosti, obrazlaže probleme na granicama iz svog ugla.

    ADVERTISEMENT

    Podsjećaju da je da je jedan od ključnih ciljeva Uprave omogućiti da svi obveznici indirektnih poreza, uključujući i prevoznike, mogu na vrijeme i na najjednostavniji mogući način ispuniti svoje obaveze, kao i ostvariti svoja prava.


    „Direktor Tegeltija je već ranije održao sastanak sa predstavnicima prijevoznika u BiH, nakon čega je organizovan i poseban sastanak sa nadležnim iz Sektora za carine UIO. Tokom tih sastanaka ukazano je u kom pravcu ide UIO kada je riječ o digitalizaciji carinskih postupaka, koja je velikim dijelom uslovljena budžetom koji još uvijek nije usvojen na nivou BiH za 2025. godinu“, navodi se u odgovoru UIO.


    Uprava ističe da će uvođenje elektronskih uvoznih i izvoznih carinskih prijava, kao i pristupanje BiH zajedničkoj Konvenciji o provozu (NCTS), značajno ubrzati carinske procedure.


    Kada je riječ o problemima na graničnom prijelazu Gradiška, gdje prevoznici tvrde da kamioni sa lako kvarljivom robom i robom životinjskog porijekla čekaju i po pet sati, UIO navodi da je riječ o infrastrukturi koju trenutno nije moguće proširiti jer se prijelaz nalazi u centru grada.


    „Carinska služba daje sve od sebe da se propisane procedure završe u najkraćem roku. Međutim, u carinskim postupcima, osim carinskih službenika UIO, učestvuju i službenici drugih agencija, poput Ureda za veterinarstvo BiH i entitetskih inspektorata, na čiji rad UIO nema uticaja. Posebno nemamo mogućnost uticaja na rad carinskih službi i inspekcija susjednih zemalja“, ističu iz Uprave.


    Što se tiče selektivnog preusmjeravanja pošiljki i navodne koncentracije nadzora baš na Gradiški prijelaz, iz UIO pojašnjavaju da zakon ne propisuje koji granični prijelaz prevoznik mora koristiti. Izuzetak su specijalne vrste robe poput naoružanja ili lijekova.


    „Prevoznici sami biraju koji će prijelaz koristiti. Takođe, postojeće zakonodavstvo i infrastruktura predviđaju da se prioritet daje kamionima sa lako kvarljivim robama i živim životinjama, ali problem nastaje tamo gdje nema posebnih traka za teretni i putnički saobraćaj – svi čekaju u jednoj traci“, navode iz Uprave.


    UIO naglašava da svi carinski službenici moraju postupati jednoobrazno i po zakonu, te da svi koji imaju dokaz o eventualnim zloupotrebama mogu to prijaviti putem više dostupnih kanala.


    „Na kraju, kao što je više puta istaknuto na sastancima sa predstavnicima prijevoznika – UIO nije druga strana, nije prepreka. Uprava je na strani prijevoznika“, zaključuje se u odgovoru.


    Možda će vam se svidjeti