Šteta koju su Željeznice pretrpijele je iznad 4 miliona KM
Direktor Željeznica FBiH Enis Džafić održao je pres konferenciju na kojoj je iznio da odgovrnost zastoja u sanaciji dijela željezničke pruge jeste na Vladi Federacije.
"Radnici željeznice su u roku od deset dana stavili u funkciju 16km pruge, ono što nismo mogli da riješimo je Komadinovo vrelo i dio između Komadinovog vrela i Donje Jablanice, gdje je došlo do uništenja donjeg stroja i gdje su odnijeta dva nasipa".
Mišljenja je da se na tim lokacijama treba raditi integralno, jer je sama pruga blizu ceste, i da je integralni projekat najbolje rješenje. To, kako kaže, naveo je i u aktu od 10.10.2024. godine.
"ŽFBiH su akt 10. oktobra poslale Federalnom ministarstvu komunikacija te smo rekli da se problem Komadinovog vrela, gdje je pruga blizu ceste, mora rješavati integralno kako bi se izbjegle buduće negativne posljedice koje mogu izazvati elementarne nepogode".
Donja Jablanica (AP/Armin Durgut)
Vlada je donijela zaključak da se angažuju Autoceste i da se putem kredita krene integralno rješavati problem. Zadatak Autocesta je da se obrati međunarodnim institucijama, što su i učinili. EIB banka je odgovorila Autocestama, dala pozitivnu saglasnosti i odobrila sredstva.
"Ja sam odgovor vidio. Autoceste trebaju izvijestiti Vladu FBiH o daljim aktivnostima i Vlada treba donijeti odluku da li će se ići dalje s tim projektom ili će Ceste i Željeznice ići u dva odvojena projekta. Nažalost, situacija se malo razvukla jer od 16. oktobra do danas, konačna informacija i odluka od Vlade FBiH nije izašla na vidjelo", rekao je Džafić.
Donja Jablanica (AP/Armin Durgut)
Džafić je na početku konferencije podvukao da u postupanju ovom kompanijom su u dužnosti da poštuju zakonsku regulativu koja definiše rad ove komapnije (Zakon o Željeznicama FBiH), a njime su defisane i nadležnosti Vlade FBiH. U skladu sa tim zakonom u vanrednim situacijama Željeznice su obavezne da poštuju obavezujuće akte Vlade FBiH "s obzirom na to da su proglasili vanredno stanje, sve dalje upute u radu Željeznice moraju se kordinirati sa Vladom , resornim ministarstvom i Federalnim štabom civilne zaštite.
Željeznice su omogućile alternativne pravce iz luke Kopar, Rijeka i Bar, ali ono što nisu uspijeli da osiguraju jeste prevoz uglja iz Ploča do Srbije. Ističući da su to i najveći ugovori koji imaju: "Radi se o dva ugovora kojima se isporučuje po milion tona uglja za Elektroprivredu Srbije".
Komenatrišući natpise u medijima da su privredni subjekti ponudili finansijska sredstva za sanaciju pruge, Džafić je rekao da je to "poluistinito".
"Ponuda je bila takva, jasno su to čuli i direktor Željezničkog operatora, direktor prodaje za komercijalne ugovore, savjetnik za saobraćaj, koji su bili na sastanku, alli uz uslov da u 2025. godini smanjimo cijene prijevoza kako bismo nadoknadili sredstva tim kompanijama koje su nam ponudile pomoć, a to nije zakonito", rekao je.
Džafić se osvrnuo i na to što je prije dva dana ministar komunikacija i saobraćaja Edin Forto zahtijevao njegovu smjenu.
"Nemam namjeru sa njim da se prepucavam. Mene Naša stranka nije ni postavljala na ovu dužnost. Ako Vada procijeni da sam nešto van zakona i zakonskih propisa radio može svaki dan da me opozove i razriješi dužnosti.
Štete koje su Željeznice pretrpjele su uništenje dijela pruge od 17 kilometara. Šteta na građevinskim postrojenjima je veća od tri miliona, a na elektro infrastrukturi 400.000 KM.
Sjednica Vlade Federacije BiH očekuje se u naredim danima, rekao je Džafić.