Loader

Loader
Pronađite nas

Luong Cuong novi predsjednik Vijetnama

Kamčatku pogodila tri snažna zemljotresa u samo sat vremena

    Podmornice sve popularnije za šverc drogom

    Podmornice, ilustracija (Izvor: Pixabay)
    -
    Objavljeno

    Prenos narkotika iz Latinske Amerike ka Evropi, Sjevernoj Americi i Africi cvijeta već decenijama, ali je u pitanju veoma rizičan, nemoralan i prljav posao.

    ADVERTISEMENT

    Narko-karteli su se dosjetili i već dugo za obavljanje takvog posla umjesto kopnenih ruta biraju prebacivanje kokaina i ostalih narkotika morskim putevima.


    Često to rade brodovima ili čamcima (američka vojska je na Karibima potopila dva čamca koja su navodno pripadala narko-kartelima iz Venecuele), ali su za taj prljav posao daleko efikasnije podmornice, jer njima putuju potpuno inkognito.



    Međutim, bez obzira što su u pitanju podmornice, tu takođe, postoji mnogo rizika po posadu koja se u njima nalazi i kroz kakav pakao prolaze, a da su za to loše plaćeni. Ove podmornice često isplovljavaju iz Kolumbije, Ekvadora, Meksika, pa i iz Brazila.


    Šta su mornari mislili dok su se upuštali u putovanje za koje su vjerovatno znali da ga možda neće preživjeti? Kako su se opraštali od svojih najmilijih pre polaska? Šta ih je navelo da prihvate takvu misiju? Odgovori na ta pitanja, kao i identitet mornara, ostaju misterija za brazilske vlasti, piše Guardijan.


    Cilj narko-podmornice


    Istraga sprovedena na jednoj od podmornica potvrdila je svrhu plovila, a u pitanju je narko-podmornica koja je bila spremna za paklenu tronedjeljnu plovidbu preko Atlantika. U pitanju je prenos stotina miliona evra vrijednog kokaina u Evropu.



    - Koliko god da mi platite, ne bih išao na tako ludo putovanje - rekao je Fernando Kasarin, šef federalne brazilske policije čije su specijalne jedinice nedavno zaplijenile narko-podmornicu prije nego što je uspjela da isplovi iz Amazona.


    Istorija narko pordmornica


    Kolumbijski narkobosovi koristili su ručno pravljene polu-podmornice još osamdesetih za šverc kokaina preko Kariba ka Meksiku i SAD. Nedavno, kriminalni klanovi naručuju fiberglas plovila za prevoz velikih količina kokaina hiljadama kilometara do obala Portugala i Španije.


    Kasarin je istakao da ogroman profit objašnjava zašto kriminalci i dalje koriste ove podmornice uprkos riziku.


    Kilogram kokaina na granici Brazila i Kolumbije košta 1.000 - 2.000 dolara, dok se u Evropi prodaje za oko 60.000 dolara. Jedna uspješna misija sa 5 - 6 tona kokaina mogla bi donijeti 200 - 250 miliona dolara. Podmornica putuje brzinom od 16 km na sat.


    Putovanje i rizici


    Narko podmornice su rizične i klaustrofobične jer sadrže dva uska drvena kreveta, mali kokpit i plastični prozor koji im predstavlja jedini kontakt s spoljnim svijetom, tj. podvodnim svijetom.



    Motor visokih performansi i loše izrađeni izduvni sistemi čine gušenje većim rizikom od utapanja.


    - U drvenom pramcu, gdje bi bila droga, nalaze se samo stvari za osnovne potrepštine, a to su rezervoar za pijaću vodu od 700 litara, zamrzivač i prenosiv klima uređaj za potrebe života u prostoriji gdje su vlažnost vazduha i vrućina očekivani - rekao je Kasarin.

    Možda će vam se svidjeti