Najtraženije zanimanje u EU u 2025. bit će stručnjak za vještačku inteligenciju, pokazuju najnovija predviđanja vodećih stručnjaka za zapošljavanje, uključujući poslovnu platformu Linkedin.
Na listi najtraženijih zanimanja za 2025. dominiraju tehnološka zanimanja, sa posebnim naglaskom na vještačku inteligenciju i digitalnu transformaciju, ali značajan rast bilježi i zdravstvo.
Prema predviđanjima, potražnja za stručnjacima za vještačku inteligenciju u EU će porasti za 37 posto do 2030. godine, a prosječna godišnja plata u ovom sektoru trenutno iznosi između 60.000 i 110.000 eura.
Razvoj softvera je na drugom mjestu i spada među najperspektivnija zanimanja u Evropskoj uniji, a godišnja plata pomenutih stručnjaka se kreće između 55.000 i 90.000 eura godišnje.
Posebno su traženi eksperti za cloud computing, čija je ekspertiza ključna za skalabilnost i fleksibilnost modernih IT sistema, ali i stručnjaci koji razvijaju mobilne aplikacije.
Na trećem mjestu je ekspert za cyber sigurnost koji treba da zaštiti računarske sisteme, podatke i mreže od hakerskih napada i drugih prijetnji.
Prosječne godišnje plate se kreću od 45.000 eura do 80.000 eura, u zavisnosti od iskustva i znanja.
Analitičari podataka (data scientists) u prosjeku zarađuju od 40.000 do 90.000 eura godišnje i posebno su traženi u finansijskom sektoru i online trgovini, slijede stručnjaci za ekološku održivost sa platom od 45.000 do 75.000 eura i DevOps inženjeri koji zarađuju od 55.000 do 80.000 eura na godišnjem nivou.
Populacija Evropske unije stari i zbog toga potražnja za zdravstvenim radnicima, posebno za medicinskim sestrama, stalno raste.
Zelena tranzicija stvara veliku potražnju za inženjerima specijalizovanim za obnovljive izvore energije, a njihove godišnje plate iznose od 48.000 do 75.000 eura.
Stručnjaci za razvoj infrastrukture računarstva u cloud-u (cloud architects) bilježe rast potražnje od 23 posto međugodišnje, uz prosječnu platu između 55.000 i 90.000 eura.
Na listi 10 najtraženijih zanimanja u Evropskoj uniji se nalazi i stručnjak za digitalni marketing, a posebno su traženi oni sa iskustvom u analitici i društvenim mrežama.