Loader

Loader
Pronađite nas

Evropa "opsjednuta" kafom: Proizvodnja porasla za 15 procenata

Zelenski doputovao u Brisel uoči sastanka "Koalicije voljnih"

    Direktor Mercedesa upozorava: Evropska automobilska industrija je na ivici kolapsa

    Ola Kallenius (Izvor: AP/Ross D. Franklin)
    Euronews.ba/Euronews.rs
    Objavljeno

    Direktor Mercedes-Benza poslao je zabrinjavajuću poruku o budućnosti evropske automobilske industrije, koja se suočava sa konkurencijom iz Kine, carinama iz Trampovog trgovinskog rata, slabom potražnjom za luksuznim vozilima i regulatornim zahtjevima koji primoravaju proizvođače automobila da prestanu sa proizvodnjom benzinskih i dizel vozila do 2035. godine.

    ADVERTISEMENT

    Ola Kallenius, izvršni direktor, izjavio je da su perspektive za automobilsku industriju sumorne.


    "Naša industrija istovremeno doživljava jake kiše, grad, oluje i snijeg", rekao je 56-godišnji Kallenius za njemački list „Handelsblatt“.


    "Proizvodnja automobila je težak posao, više nego ikada."


    Govoreći o insistiranju Evropske komisije da svi proizvođači automobila moraju proizvoditi samo vozila sa nultom emisijom u roku od decenije, Kallenius je rekao: "Moramo sagledati realnost, inače idemo punom brzinom u zid."


    Upozorio je da bi evropsko tržište automobila moglo da se uruši ako Brisel nastavi sa zacrtanim vremenskim okvirom za zabranu benzina i dizela.


    Njegovi stavovi imaju posebnu težinu, jer je takođe predsjednik Evropskog udruženja proizvođača automobila, prenosi „AutoNews“.


    Ola Kallenius (Izvor: AP/Ross D. Franklin)



    Postoje sve veći zahtjevi evropske industrije prema Briselu da preispita predloženu zabranu.


    Šveđanin Kallenius, koji je 2019. godine preuzeo mjesto izvršnog direktora od svog harizmatičnog prethodnika Ditera Zečea, koji je nedavno priznao da je kompanija koristila uređaje za prevaru kako bi obmanula regulatorne organe o emisijama ugljen-dioksida Mercedes automobila, bio je u prošlosti predvodnik investicija kompanije u vozila sa niskom i nultom emisijom.


    Međutim, u intervjuu za Handelsblatt, izjavio je: "Naravno da moramo da se dekarbonizujemo, ali ne smijemo izgubiti iz vida našu ekonomiju."


    Rekao je da zakonodavci moraju da koriste poreske podsticaje i smanje cijene električne energije na stanicama za punjenje kako bi podstakli prelazak na električne automobile.


    Naglasio je da su Mercedes i evropska automobilska industrija pod napadom sa mnogih strana. "Okruženje u kojem poslujemo je izuzetno složeno trenutno", rekao je, navodeći između ostalog utjecaj američkih carina, koje nameću dodatnu naknadu od 15 posto na izvoz Evropske unije preko Atlantika.


    Primijetio je da je sve intenzivnija konkurencija iz kineskog izvoza prema Evropi darvinistička.


    Govoreći o tržištu luksuznih automobila na kojem Mercedes posluje, rekao je: "Povjerenje potrošača u visokim segmentima tržišta koji su važni za nas je vrlo suzdržano već nekoliko godina, da se blago izrazim."


    Njegovi komentari o tržištu električnih automobila naišli su na kritike vodećeg glasa evropskog lobija za vozila sa nultom emisijom. "Ovo nije trenutak za Evropu da odustane od svog cilja za 2035. godinu, već da odlučno predvodi prelazak na električna vozila", izjavio je Kris Heron, generalni sekretar E-Mobility Europe.


    "Bilo kakvo odlaganje ili slabljenje će dovesti do toga da Kina i druge zemlje odu još dalje", naglasio je na kraju.

    Možda će vam se svidjeti