Loader
Loader
Pronađite nas

Evropa "opsjednuta" kafom: Proizvodnja porasla za 15 procenata

EU pozvala građane da naprave zalihe za 72 sata

    Šta komesar EU za trgovinu želi postići putovanjem u Kinu?

    Maroš Šefčovič (Izvor: AP Photo/Jean-Francois Badias)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    Evropski komesar Maroš Šefčovič odlazi u Kinu jer kompanije iz te zemlje dolaze pod istražni objektiv Evropske unije. Ali s intenziviranjem trgovinskog rata sa Sjedinjenim Američkim Državama, šta on traži u približavanju EU i Kine?

    ADVERTISEMENT

    Po prvi put od preuzimanja dužnosti, povjerenik EU za trgovinu Maroš Šefčovič otputovat će u Kinu 27. i 28. marta kako bi se sastao sa kineskim potpredsjednikom He Lifengom, ministrom carine Sun Meijunom i ministrom trgovine Wang Wentaom. Posjeta Maroša Šefčoviča azijskom gigantu, u pozadini napetih trgovinskih pregovora s Amerikancima, bit će pomno provjerena. Evo pet stvari koje želi postići na svom putu u Kinu.


    1.Pošaljite signal Washingtonu


    "EU želi signalizirati da što jače pogode, to bi više mogli gurnuti Evropljane bliže Kini", rekao je za Euronews Victor Crochet, stručnjak za Kinu iz advokatske firme Nishimura & Asahi. S obzirom na to da su SAD uvele carine na aluminijum i čelik, i dalje tranše recipročnih tarifa koje će početi da se primenjuju 2. aprila, EU bi mogla tražiti bliže veze s Kinom, drugom po veličini ekonomijom na svijetu poslije SAD.


    Ovo bi mogla biti dobra vijest za azijskog giganta, koji je također pogođen američkim carinama. "Kina je ta kojoj je EU najpotrebnija zbog njenog trgovinskog suficita u odnosu na EU. Međutim, to neće pokazati jer je i EU u komplikovanoj situaciji zbog SAD", smatra Alicia García Herrero, stručnjakinja iz Bruegel think tanka.


    2. Ponovo otvoriti diplomatski dijalog


    Prethodna Komisija ostavila je odnose s Kinom zategnutim nakon svađe oko kineskih električnih vozila (EV) koja je kulminirala uvođenjem carina od 35% na kineski uvoz, a Kina je uzvratila carinama na evropski brendi i konjak. Od Covida, EU također radi na smanjenju svoje ovisnosti o Kini, posebno o kritičnim sirovinama.


    Nova strategija je "izbacivanje putem diplomatije", kaže Maria Martin-Prat, zamjenica generalnog direktora Komisije za trgovinu. "Želimo da baziramo naš odnos sa Kinom na kombinaciji angažmana, ali i zaštite", rekao je zvaničnik EU na događaju u Briselu uoči Šefčovičevog puta. “Iza sebe smo ostavili svaku ideju o glatkom i ravnopravnom odnosu”, priznala je ona o poremećajima tržišta i subvencioniranju.


    Herrero je rekla da će Šefčovič istražiti opcije koje proizlaze iz loših odnosa između EU i SAD, ali će stići i sa portfeljem istraga EU o nepoštenoj trgovinskoj praksi kojima će upozoriti Kinu.


    3. Potaknuti Kinu da djeluje na svoje prevelike kapacitete


    Kineski preveliki kapaciteti su evropska noćna mora. "Kina ne čini ništa da se pozabavi ovim problemom", tvrdi Maria Martin-Prat. A sa američkim carinama na kineske proizvode, postoji rizik da će Kina preusmjeriti više proizvodnje na evropsko tržište.


    Čelik, cement i drvo su među ključnim izvoznim proizvodima iz Kine u SAD koji bi mogli biti preusmjereni na evropska tržišta usred trenutne oluje s carinama. "Kineska potražnja za ovim proizvodima je opala kao rezultat zastoja u izgradnji nekretnina", kaže Victor Crochet. Kompjuteri, električna vozila i obnovljivi izvori energije, kao što su solarni paneli ili vjetroturbine, također su na listi kineskih prevelikih kapaciteta.


    "Da bi se pozabavila prevelikim kapacitetima, EU želi da Kina pređe sa modela zasnovanog na poslovnim subvencijama i izvozu na model zasnovan na njenom domaćem tržištu", dodao je Crochet.


    4. Ukloniti barijere evropskim kompanijama


    Evropske kompanije žale se na barijere za poslovanje u Kini, pri čemu je za prijenos podataka iz evropskih kompanija sa sjedištem u Kini u njihove prekomorske podružnice potrebno zeleno svjetlo Kineske administracije za kibernetički prostor (CAC). 2023. godine uspostavljen je privremeni aranžman između EU i Kine kako bi se ubrzao proces odobravanja, ali kako je istakla Herrero, "ovo je veliki problem za evropske kompanije koje proizvode mnogo podataka bilo da su finansijski ili u vezi sa uslugama".


    5. Privucite više kineskih investicija


    EU želi privući kineske investicije. "Evropa je ovdje u jakoj poziciji", rekao je za Euronews Sacha Courtial, stručnjak iz Instituta Delors, objašnjavajući: "Otvaramo naše tržište pod našim uvjetima, odnosno da otvaramo radna mjesta u Evropi i tražimo transfer tehnologije. To je ideja koja stoji iza proizvodnje kineskih električnih automobila u Evropi."


    Kineski gigant električnih vozila BYD, koji je već otvoren u Mađarskoj, razmatra otvaranje fabrike za proizvodnju i sklapanje u zapadnoj Evropi kako bi izbjegao EU carine.

    Možda će vam se svidjeti