Kina je krenula u ekspanziju s ciljem brzog povećanja svog udjela na tržištu aviona, preko Comaca, prvog domaćeg državnog proizvođača letjelica u zemlji, navodi Financial Times.
Ako bude uspješan, Comac bi mogao pružiti značajnu konkurenciju etabliranim igračima u avijaciji kao što su Airbus i Boeing.
Neke od najvećih kineskih aviokompanija, China Eastern Airlines, Air China i China Southern Airlines, već koriste Comacov vodeći avion, C919, na domaćim linijama.
Uskotrupni putnički avion s jednim prolazom, koji je već dobio niz subvencija, završio je svoj prvi komercijalni let još 2023. godine. Međutim, iako se već koristi za ključne rute, avion čeka neke certifikate koji će mu omogućiti da leti na međunarodnom planu, prenosi Euronews.com.
Comac također razvija C929, koji će biti prvi širokotrupni mlaznjak kompanije.
Može li kineski Comac ukrasti tržišni udio od Boeinga i Airbusa?
Trenutna kineska vlada uveliko ulaže u Comac, u pokušaju da poveća veličinu svog domaćeg avio tržišta, a istovremeno učvrsti svoju poziciju na međunarodnom tržištu.
Cilj Pekinga je da se manje oslanja na strane proizvođače aviona. To je u skladu s planovima Kine da unaprijedi svoju tehnološku moć u narednih nekoliko godina.
I kratka i duga zračna putovanja porasla su nakon pandemije, potaknuta nižim cijenama karata i više ponuda na popularnim destinacijama. Mordor Intelligence očekuje da će se avio tržište proširiti sa 343,54 milijarde dolara (333,14 milijardi eura) na 395,76 milijardi dolara (383,78 milijardi eura) do kraja decenije.
Comac je otkrio da planira započeti svoju ekspanziju u jugoistočnoj Aziji već 2026. godine, prije nego što se usmjeri na zapadna tržišta. Međutim, trenutno se kompanija i dalje fokusira na uspostavljanje baze na domaćem tržištu.
Ali povećanje proizvodnje u skladu sa gigantima u avijaciji kao što su Boeing i Airbus može se pokazati izazovom, jer Comac trenutno proizvodi jedan avion C919 mjesečno. IBA, konsultantska kompanija u avijaciji, procjenjuje da bi ova brojka potencijalno mogla porasti na 11 mjesečno do 2040. godine.
Nasuprot tome, Boeing trenutno proizvodi 38 737 MAX aviona mjesečno, s planovima da se taj broj utrostruči do 2027. Airbus je također najavio da očekuje da će proizvodnja aviona A320 dostići oko 75 jedinica mjesečno u 2027. godini.
Kao takvom, Comacuu može biti potrebno dosta vremena da dostigne ove nivoe proizvodnje, dok istovremeno gradi lojalnu tržišnu bazu.
Međutim, nedavni padovi Boeinga, kao i niz problema u proizvodnji i zakašnjele isporuke pogodili su raspoloženje i investitora i potrošača, a istovremeno su nanijeli težak udarac njegovoj tržišnoj vrijednosti.
Slično tome, Airbus se također suočava sa brojnim problemima u proizvodnji i lancu snabdijevanja, što dovodi do zakašnjenja, pa čak i otkazivanja isporuka u nekoliko slučajeva, kao i do ukupnog usporavanja proizvodnje.