Loader
Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Rusija je počela koristiti bitcoin za međunarodna plaćanja

    Porsche želi većinski udio u Bugatti-Rimcu

    (Izvor: AP Photo)
    Euronews.ba/Vijesti.ba
    Objavljeno

    ADVERTISEMENT

    Bugatti je nedavno postao dio zajedničkog poduhvata Bugatti-Rimac, ali sada Porsche želi preuzeti kontrolu.


    Prema njemačkom magazinu Manager, Porsche, koji već posjeduje 45% Bugatti-Rimca, razmatra preuzimanje većinske kontrole. Razgovori su u toku, što je potvrdio Mate Rimac, osnivač Rimac Automobila i izvršni direktor Bugatti-Rimca. Rimac ističe da je kompanija dobro pozicionirana, ali izražava želju da poveća vlastiti udio. Planovi predviđaju da će Bugatti biti rasprodan do 2029. godine, dok bi zajednički poduhvat trebao postati profitabilan već od 2025. godine.


    Visoki troškovi razvoja novih modela, uključujući inovativnu Turbilon platformu s tri elektromotora, rezultirali su gubitkom od 17 miliona eura u 2023. godini, iako su prihodi iznosili 336 miliona eura. Mate Rimac objašnjava da su ti gubici posljedica ulaganja u budućnost.


    Ipak, Porsche kritikuje tehnički menadžment Rimca, navodeći lošu organizaciju poslovnih procesa i slabiju prodaju električnog supersportskog automobila Nevera, koja nije ispunila očekivanja.



    Bugatti, marka s bogatom historijom, oživljena je pod vodstvom Ferdinanda Piëcha dok je bio glavni direktor Volkswagena. Od 2005. godine, Bugatti je poznat po modelima poput Veyrona. Međutim, 2020. godine Volkswagen, pod vodstvom Herberta Diessa, odlučuje se povući iz vlasništva nad markom, a Rimac preuzima Bugatti uz Porsche kao manjinskog dioničara.


    Danas Bugatti-Rimac zapošljava oko 900 ljudi, s tim da su ključne lokacije u Zagrebu i Molsheimu u Francuskoj. Porsche također ima 21% udjela u Rimac Grupi, ali Mate Rimac zadržava kontrolu nad svakodnevnim operacijama kao izvršni direktor.


    Planovi za Porschevo preuzimanje većinskog udjela u Bugatti-Rimcu zahtijevaju saglasnost ostalih investitora, uključujući Hyundai, Goldman Sachs, Softbank i Investindustrial. Ako dođe do preuzimanja, Porsche bi mogao strateški razviti alternativu za svoj koncept električnog supersportskog automobila Mission X, predstavljenog 2023. godine, čija je serijska proizvodnja još uvijek upitna.

    Možda će vam se svidjeti