Loader
Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Naučnici kažu da sada mogu izračunati trilione klimatske štete uzrokovane divovima fosilnih goriva

    Ko su pobjednici Teslinog pada u Evropi? Kupci se okreću električnim vozilima nekoliko kompanija

    Električno vozilo (Izvor: Pexels)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    Teslina dominacija na evropskom tržištu električnih vozila jenjava. Američki proizvođač automobila je početkom 2025. zabilježio pad prodaje za 43 posto u odnosu na prethodnu godinu. U Njemačkoj - njenom najkritičnijem evropskom tržištu - prodaja je pala za 70 posto samo u februaru.

    ADVERTISEMENT

    Pad nije ujednačen. Skroman napredak u Velikoj Britaniji i Irskoj naglašava važnost lokalne dinamike.


    Ali šira slika je jasna: konkurenti sve više osvajaju, a Teslin brend - dugo podstaknut tehnološkom prednosti i statusom prvog pokretača - je pod pritiskom.


    Jedan od faktora je sve politizovaniji imidž Elona Muska. Njegova podrška američkom predsjedniku Donaldu Trumpu i evropskoj krajnjoj desnici otuđila je neke kupce, posebno na tržištima svjesnih brenda poput Njemačke.


    Ipak, sam evropski EV sektor ostaje snažan. Prodaja električnih baterija porasla je 28,4 posto u prva dva mjeseca 2025. godine. Čini se da je Teslin pad specifičan za kompaniju, a ne za cijelo tržište, piše Euronews.com.


    S obzirom na turbulencije u Tesli, koji proizvođači automobila i električnih vozila zarađuju na njenoj sve manjoj popularnosti u Evropi?


    Volkswagen: Lider naslijeđa se vraća


    Njemački proizvođač automobila Volkswagen vraća svoju poziciju lidera u industriji, s ID.4 koji se pojavljuje kao najprodavaniji EV u Evropi u januaru 2025., nudi domet do 500 km, poznat dizajn i konkurentnu cijenu.


    Lokalna proizvodnja i široka linija električnih vozila - uključujući ID.3 hatchback i ID.7 fastback - pomogli su udvostručiti prodaju električnih vozila VW-a u prvom kvartalu godine.


    Sa obimom i naslijeđem, grupa je u dobroj poziciji da konsoliduje dobitke.


    Renaultova pristupačna prednost


    Pristupačna cijena je i dalje kritična, a Renault kapitalizira. Preporođeni 5 E-Tech, proizveden u sjevernoj Francuskoj i cijena oko 25.000 eura, spaja retro duh sa modernim inženjeringom.


    Proglašen za Evropski automobil godine 2025., naglašava hrabru strategiju: dinamično određivanje cijena, pristupačan lizing i nemilosrdnu kontrolu troškova.


    Fokusirajući se na male i kompaktne automobile velike količine, Renault se pametno skalira i isporučuje vrijednost bez kompromisa – dokazujući da pristupačnost nije ustupak, već konkurentska prednost.


    Kineski brendovi uzimaju maha


    Nekada periferni, kineski proizvođači automobila sada su značajni igrači, iako se suočavaju sa sve većim preprekama.


    BYD-ova globalna prodaja skočila je 60 posto u prvom kvartalu, a Evropa je sve veći prioritet. NIO povećava svoj vrhunski ET5 model, kombinujući unutrašnjost visoke specifikacije sa rijetkom karakteristikom: zamjenom baterija.


    Trideset zamjenskih stanica sada je aktivno u Evropi, podržavajući njenu strategiju lizinga koja je usmjerena na kupce koji su upoznati s tehnologijom.


    Međutim, EU carine - do 35,3 posto na kineska električna vozila - mogle bi usporiti zamah.


    Brisel također vaga pragove minimalne cijene kako bi zaštitio domaće brendove. Ovi pritisci mogu potaknuti kineske firme da lokaliziraju proizvodnju ili pokrenu zajednička ulaganja.


    BMW i Polestar: Premium rivali u usponu


    Utvrđeni i premium igrači u nastajanju sve više osvajaju tržište. BMW-ov i4, sa dometom od 590 km, predvodio je EV grupe.


    Njegova evropska prodaja električnih vozila porasla je za 64 posto, podržana snažnim kapitalom brenda i širokom mrežom dilera.


    Polestar se također brzo širi. Globalna prodaja porasla je za 76 posto početkom 2025., a isporuke u Velikoj Britaniji porasle su za 185 posto, potaknute rastućom popularnošću Polestara 2 i lansiranja Polestara 3 i 4.


    Njegov spoj Volvo inženjeringa, minimalističkog dizajna i političke neutralnosti odjekuje na tržištu vođenom vrijednostima.


    Zašto ovi brendovi pobjeđuju - za sada


    Teslin pad je stvorio priliku, ali rivali napreduju zbog više od vremena.


    Strukturne prednosti, od proizvodnog opsega do geopolitičkog pozicioniranja, ponovo iscrtavaju konkurentsku mapu.


    Lokalna proizvodnja daje evropskim brendovima ključnu prednost. Renault i Volkswagen su usklađeni s industrijskom politikom EU i imaju koristi od lokalnih subvencija.


    Raznolikost modela je još jedna ključna snaga. Teslina uska linija – usredsređena na modele 3 i Y – ne uspijeva da zadovolji raznovrsnu potražnju u Evropi. Dok su SUV i krosoveri popularni, kompaktni automobili i hatchbackovi i dalje dominiraju na prodajnim listama.


    Percepcija brenda je također važna. Naslijeđene marke poput VW-a i Renaulta imaju koristi od desetljeća povjerenja potrošača. Kineski pridošlice, iako nedokazani, smatraju se politički neutralnim - što je sve važniji faktor.


    Promjenjivo raspoloženje je evidentno. Escalent studija iz 2024. pokazala je da bi više od jednog od pet evropskih vlasnika automobila razmotrilo kineski EV, a mlađi kupci su posebno prijemčivi.


    Njemačko T-Online istraživanje od 100.000 ljudi pokazalo je da 94 posto ne bi kupilo Teslu, navodeći Muskov politički aktivizam.


    U Nizozemskoj je studija EenVandaag otkrila da skoro 30 posto vlasnika Tesle razmišlja o prodaji, navodeći kao razlog sramotu zbog Muskovog ponašanja.


    Cijene: Kritično bojno polje


    Od niskobudžetnih modela kao što je Renault 5 do premium električnih vozila poput BMW-a i4, konkurenti sada imaju višestruke cijene.


    Tesla, iako jak u srednjem tržištu i premium prostoru, tek treba da ponudi zaista pristupačan model.


    Kako prenosi Reuters, Teslini planovi za jeftiniji model Y su odgođeni. Skraćeni SUV smatran je ključnim za preokretanje pada prodaje i tržišnog udjela, te za podsticanje nove potražnje kupaca koji vode računa o troškovima.


    Kako se predviđa da će evropska kupovna moć ostati na istom nivou do 2030. godine, prema McKinseyju, proizvođači automobila se suočavaju sa sve većim pritiskom da ispune manje budžete bez žrtvovanja kvaliteta ili privlačnosti.


    Tesla: Dole, ali još ne izlazi iz igre


    Uprkos nedavnim zastojima, Teslina opadajuća pozicija nije konačna.


    Isporuke osvježenog modela Y - nazvanog "Project Juniper" - su nastavljene. Sa ažuriranim ovjesom i poboljšanim funkcijama pomoći vozaču, dizajniran je da vrati zamah.


    Prošla lansiranja sugeriraju da se Tesla može brzo oporaviti, a Juniper bi mogao slijediti njihov primjer.


    Tesla i dalje vodi u softveru i punjenju. Njegova bežična ažuriranja, infotainment i mreža Supercharger ostaju mjerila u industriji. Ali rivali sustižu korak, s poboljšanim digitalnim platformama i širenjem mogućnosti brzog punjenja širom Evrope.


    Okruženje se također mijenja. Pravila o emisiji pooštravaju, očekivanja potrošača rastu, a val kompaktnih EV-a starih i izazovnih brendova trebao bi se pojaviti kasnije ove godine.


    Za zadržavanje će biti potrebno više od hardvera. To će zahtijevati agilnost, dublju lokalizaciju i jasnije razumijevanje regionalne osjetljivosti.

    Možda će vam se svidjeti