Loader
Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Googleova digitalna reklamna mreža proglašena ilegalnim monopolom u američkoj presudi

    Carine: Trka s vremenom u Evropi za izvoz u Sjedinjene Američke Države

    Antwerp, Belgija (Izvor: AP Photo/Virginia Mayo)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    U trci s vremenom, neke evropske kompanije žure da izvezu svoju robu u Sjedinjene Američke Države, plašeći se daljnjeg povećanja carina na kraju trenutne 90-dnevne pauze.

    ADVERTISEMENT

    Drugi su očekivali stupanje na snagu dodatnih naknada od 10% i ubrzane kontejnerske pošiljke početkom godine.


    Izvoz kontejnera preko luke Antwerpen u Sjedinjene Američke Države porastao je za 3% u prvom kvartalu u poređenju s prvim kvartalom 2024. godine, prema saopštenju za javnost iz luke Antwerpen-Bruges.


    Nakon detaljnijeg ispitivanja, dva sektora koja su najviše pogođena povećanjem američkih carina zabilježila su blagi porast izvoza u SAD.


    U prvom kvartalu, evropski izvoz čelika preko belgijske luke porastao je za 2%, a izvoz vozila za 1%, u poređenju s istim periodom prošle godine.


    Suočeni s nepredvidivim promjenama kursa od strane američkog predsjednika, čini se da evropski izvoznici plove blizu vjetra.


    "Neke kompanije predviđaju ove carine i odlučile su izvesti svoje proizvode prije nego što budu nametnute", rekao je za Euronews Lennart Verstappen, glasnogovornik luke Antwerpen-Bruges.


    "Ali ako gledamo općenito sa stanovišta luke, ako pogledamo sve različite segmente i kategorije, ovaj utjecaj je prilično ograničen“, kvalificira on.


    Kapija Evrope


    Kao druga najveća luka u Evropi nakon Rotterdama, Antwerpen je jedna od evropskih kapija prema i iz ostatka svijeta.


    Sjedinjene Američke Države su njen drugi najveći trgovinski partner nakon Ujedinjenog Kraljevstva, sa skoro 28 miliona tona robe kojom je prošle godine trgovano.


    Na nivou flamanskih luka, evropski izvoz u SAD uključuje automobile, mašine, farmaceutske proizvode, hemikalije, čelik i prehrambene proizvode.


    Suprotno tome, uvoz iz SAD-a uključuje plastiku, hemikalije, automobile, hranu i farmaceutske proizvode.


    Uprava luke pomno prati buduće događaje povezane s carinama i geopolitičkim tenzijama, što bi moglo utjecati na lance snabdijevanja.


    "Trenutno je prerano reći hoće li Kinezi koristiti Evropu kao izvozno tržište umjesto SAD-a, ali to je svakako nešto što pratimo i svakako je mogućnost. Vidjeli smo da se to događa u prošlosti", kaže Lennart Verstappen.


    Sa svoje strane, Svjetska trgovinska organizacija je smanjila svoje izglede za svjetsku trgovinu. Upozorava se da će trgovinski rat između Sjedinjenih Država i Kine vjerovatno usporiti trgovinu i rast na dugi rok.

    Možda će vam se svidjeti