Tesla ubrzano gubi uporište na njemačkom tržištu.
Upravo su stigli zvanični podaci o prodaji u prvom tromjesečju ove godine i oni pokazuju kako je kompanija Elona Muska prodala samo 4.935 novih automobila u tom razdoblju.
To je pad od nevjerovatnih 62 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Slika je još gora ako uzmemo u obzir da je njemačko tržište električnih vozila trenutno opet u velikom usponu te je poraslo za 39 posto u odnosu na prošlu godinu.
Prema podacima Njemačke savezne uprave za motorni promet, Teslin pad bio je dosljedan i brutalan.
U martu 2025. zabilježen je pad prodaje od 43 posto, nakon nevjerovatnog pada od 76,3 posto u februaru i pada od 59,5 posto u januaru. Za razliku od toga, njemačko tržište električnih vozila poraslo je za 35,5 posto samo u martu, a električna baterijska vozila sada čine 17 posto svih novih registracija, piše Jutarnji list.
Važan uzročnik pada Tesle je promjena proizvodnje potrebna za lansiranje redizajniranog Modela Y. Prilagodbe na montažnim linijama berlinske Gigafactory pogodile su proizvodnju tokom januara i februara, jasno pridonoseći padu prodaje, a mnogi kupci su odustali od kupovine starog Modela Y jer su čekali novi. Ipak, brojke iz marta pokazuju da razlog za pad prodaje nije samo zastoj u proizvodnji i promjena modela.
Mnogi smatraju da je glavni razlog za muke Tesle javna percepcija Elona Muska u Njemačkoj, koja je, kao i u mnogim drugim dijelovima svijeta, doživjela veliki udarac. Njegovo otvoreno, često politički nabijeno ponašanje s obje strane Atlantika stvorilo mu je brojne neprijatelje. Ta se promjena u popularnosti Muska sada smatra glavnim pokretačem pada Tesline prodaje.
Robert Habeck, njemački ministar privrede na odlasku, smatra da bi pad prodaje Tesle mogao dati prostora lokalnim proizvođačima automobila da zablistaju:
"Percepcija je da je strast prema Tesli uvelike opala posljednjih sedmica i mjeseci, što je možda dobra prilika za automobilsku industriju u Njemačkoj. Dakle, neočekivano, postoji i praznina na tržištu ako na tržište dovedu dobre automobile".
Problemi Tesle nisu ograničeni samo na Njemačku. Ove sedmice Tesla je saopćila o globalnim isporukama od 336.681 vozila u prvom tromjesečju 2025., što je pad od 13 posto u odnosu na prethodnu godinu. Dionice kompanije nisu prošle puno bolje, te su izgubile otprilike 36 posto svoje vrijednosti od januara.