Loader
Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Investitori kupuju dolare pred pad tržišta i početak trgovinskog rata

    Azijski proizvođači automobila predvode u padu prodaje nakon uvođenja Trumpovih carina

    Proizvodnja automobila (Izvor: AP Photo/Michel Spingler, File)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Dionice japanskih i južnokorejskih proizvođača automobila i njihovih dobavljača dovele su do pada u Aziji u ponedjeljak, jer su izvoznici širom regiona bili opterećeni uvođenjem visokih carina za Meksiko, Kanadu i Kinu od strane američkog predsjednika Donalda Trumpa.

    ADVERTISEMENT

    Trumpov potez, iako se očekivao, srušio je neke od najvećih svjetskih proizvođača, jer su se investitori borili s izgledom da oslabe potražnju najveće svjetske ekonomije i, što je još više zabrinjavajuće, mogućnošću pada globalnog rasta.


    Proizvođači automobila bili su među najteže pogođenima. Mnogi japanski i južnokorejski proizvođači automobila i njihovi dobavljači posluju u Meksiku i dugo izvoze automobile napravljene tamo u Sjedinjene Američke Države.


    Toyota, najveći svjetski proizvođač automobila, i manji rival Nissan pali su za više od 5 posto. Honda pala za više od 7 posto.


    Nissan ima dvije fabrike u Meksiku, gdje proizvodi modele Sentra, Versa i Kicks za američko tržište. Izvozi oko 300.000 vozila u SAD godišnje, rekao je izvršni direktor Makoto Uchida u novembru, prenosi Reuters.


    Honda šalje 80 posto svoje meksičke proizvodnje na američko tržište, a njen glavni operativni direktor Shinji Aoyama upozorio je u novembru da će morati razmišljati o pomjeranju proizvodnje ako bi SAD uvele trajne carine na uvezena vozila.


    Južnokorejski Kia Motors koji ima fabriku u Meksiku, pao je za skoro 7 posto. Južnokorejske firme za baterije za električna vozila i proizvođači materijala za baterije, koji su planirali izgradnju tvornica u Kanadi također su pali. POSCO Future M i EcoPro BM za 9,1 i 8,7 posto.


    Trump je uveo carine od 25 posto na meksički i većinu kanadskog uvoza i 10 posto na robu iz Kine. Dok su tržišta kontinentalne Kine zatvorena za praznik Lunarne Nove godine, kineske dionice koje kotiraju u Hong Kongu oslabile su u ponedjeljak, odražavajući zabrinutost oko tarifa.


    Meksiko i Kanada obećali su da će uvesti carine za odmazdu, a kanadski premijer Justin Trudeau najavio je carine od 25 posto na 155 milijardi dolara američke robe.


    Veliki australski rudari željezne rude, BHP, Rio Tinto i Fortescue u ponedjeljak su pali između 2 i 5 posto.


    Rio Tinto se smatrao najizloženijim zbog svog kanadskog poslovanja sa aluminijumom, za koji analitičari procjenjuju da se prodaje oko 1,35-1,6 miliona metričkih tona u SAD i koje će vjerovatno biti preusmjereno na druga tržišta. Tarife bi vjerovatno značile uticaj od 4 posto na njenu zaradu prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije, prema analitičaru Glynu Lawcocku iz Barrenjoeya.


    Pale su dionice i tajvanskih tehnoloških kompanija s fabrikama u Meksiku, Foxconn za 8 posto, Quanta za oko 10 posto i Inventec za 8 posto.

    Možda će vam se svidjeti