Loader

Loader
Pronađite nas

Umro Fethullah Gulen, optužen za pokušaj državnog udara u Turskoj

Pucnjava u Alabami: Dvoje mrtvih i dvanaest ranjenih

    UNICEF tvrdi da 85 miliona djece širom svijeta ne ide u školu

    Ilustracija (Izvor: Nadège Mazars)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    Djeca koja ne pohađaju škole, prvenstveno u zemljama s aktivnim ratnim zonama, predstavljaju kritično pitanje ovog Svjetskog dana učitelja.

    ADVERTISEMENT

    Danas je Svjetski dan učitelja, ustanovljen 1994. godine u spomen na potpisivanje Preporuke o statusu učitelja sastavljene u Parizu 5. oktobra 1966. godine.


    UNICEF kaže da su učitelji u središtu kvalitetnog obrazovanja, ali industrija i dalje pati od nedovoljnih ulaganja i manjeg broja učenika.


    Prema izvještaju Dječjeg fonda Ujedinjenih nacija iz 2024. godine, samo 31% zemalja imalo je efikasne sisteme profesionalnog razvoja učitelja - manje od polovine cilja od 64%.


    Širom svijeta, navodi se u izvještaju, broj djece i mladih koji ne pohađaju školu (Oosc) iznosio je oko 265 miliona već deset godina, ali najnovije procjene pokazuju da se Oosc povećavao na 272 miliona u 2023. godini, piše Euronews.com.


    Prema UNICEF-u, zvanična razvojna pomoć (ODA) za obrazovanje će se smanjiti za 3,2 milijarde američkih dolara, što je smanjenje od 24% u odnosu na 2023. godinu. Ovo smanjenje bi povećalo broj djece koja ne pohađaju školu širom svijeta sa 272 miliona na 278 miliona.


    „Nijedno dijete ne bi trebalo biti lišeno prava na učenje i izgradnju budućnosti: osiguravanje obučenih, motiviranih i podržanih nastavnika ne znači samo pružanje znanja, već i zaštitu, nadu i mogućnosti za život“, rekao je Nicola Graziano, predsjednik UNCIEF-a Italija.


    85 miliona djece ne pohađa školu

    Posmatrajući detalje o djeci koja ne pohađaju školu, UNICEF procjenjuje da 234 miliona djece treba podršku za pristup kvalitetnom obrazovanju, što je povećanje od 35 miliona u posljednje tri godine.


    Od tih 234 miliona djece, 85 miliona uopće ne pohađa školu: 52% su djevojčice, 17% su izbjeglice ili interno raseljene osobe, a preko 20% su djeca s invaliditetom.


    Situacija u Gazi je posebno akutna, gdje se od jula 2025. godine 1.466.000 djece suočava s poteškoćama u sticanju obrazovanja. Do juna 2025. godine pogođeno je 588 školskih zgrada, od kojih 538 u Pojasu Gaze (95,4 posto) i još 50 na Zapadnoj obali.


    U Sudanu, više od 17 miliona od 19 miliona djece školskog uzrasta nije pohađalo školu. Na Haitiju, eskalacija nasilja bandi i građanski nemiri doveli su do toga da više od 1,4 miliona djece ima hitnu potrebu za podrškom u obrazovanju.


    „Ulaganje u nastavnike znači ulaganje u budućnost“, saopštio je UNICEF, objašnjavajući da će nastaviti raditi na tome da svaki nastavnik bude podržan, da svaka učionica bude inkluzivna i da svako dijete, svugdje u svijetu, ima priliku da uči.


    „Na ovaj Svjetski dan nastavnika, želimo izraziti zahvalnost svim nastavnicima i edukatorima koji, s hrabrošću i predanošću, nastavljaju voditi djecu u njihovom obrazovanju, čak i u najtežim kontekstima“, rekao je Nicola Graziano, predsjednik UNICEF-a Italija.


    "Neophodno je da vlade i međunarodna zajednica hitno investiraju u obrazovanje, kako bi svako dijete, gdje god se nalazilo, moglo računati na prisustvo učitelja pored sebe."

    Možda će vam se svidjeti