Pobjeda Donalda Trumpa na američkim izborima mogla bi predstavljati probleme za kineske brendove tzv. brze mode, posebno za jeftine brendove generacije Z kao što su Shein i Temu.
Trump je nedavno na postu na "Truth Social-u" najavio dodatnih 10 posto carine na kineske proizvode, povrh svih carina koje već planira da uvede, a naveo je da su ove tarife kazna za Kinu koja šalje "ogromne količine droge, posebno fentanila" u SAD.
U prvom mandatu od 2016. do 2020. godine, Trump je nametnuo protekcionističku politiku, uključujući carine od 25 posto na kinesku robu vrijednu 50 milijardi dolara, što je dovelo do trgovinskog rata sa Kinom.
Tokom kampanje ove godine, Trump je rekao da će uvesti carine od 60 posto ili više na kineske proizvode.
Kao odgovor na Trumpove izjave, portparol kineske ambasade Liu Pengju rekao je da "niko neće pobijediti u trgovinskom ili tarifnom ratu".
Izveštaj koji je objavila Nacionalna maloprodajna federacija 4. novembra izračunao je da bi američki potrošači mogli da izgube između 46 i 78 milijardi dolara godišnje u potrošačkoj moći.
Ako Trump uvede univerzalnu carinu od 10 posto na sav uvoz i dodatnih 60 do 100 posto carine na robu iz Kine, cijene odjeće bi se povećale između 12,5 i 20,6 posto, piše NRF u izvještaju.
Potrošači bi smanjili potrošnju na odjeću do 33 posto, predviđa izvještaj NRF-a, prenosi "Telegraf".