Društvene mreže i video platforme postale su glavni izvor vijesti u Sjedinjenim Američkim Državama, pretekavši tradicionalne televizijske kanale i web stranice s vijestima, pokazuje istraživanje.
Više od polovine (54 posto) ljudi informiše se putem mreža poput Facebooka, X-a (bivšeg Twittera) i YouTubea – čime su prestigli televiziju (50 posto), kao i portale i aplikacije s vijestima (48 posto), prema podacima Reuters Instituta.
"Porast korištenja društvenih mreža i vijesti zasnovanih na ličnostima nije jedinstven za Sjedinjene Države, ali se promjene tamo dešavaju brže i s većim uticajem nego u drugim zemljama", navodi se u izvještaju, javlja BBC.
Podkaster Joe Rogan bio je najgledanija javna ličnost, pri čemu je gotovo četvrtina (22 posto) ispitanika izjavila da je u prethodnoj sedmici naišla na vijesti ili komentare koje je on objavio.
Autor izvještaja, Nic Newman, rekao je da porast društvenih video platformi i vijesti vođenih ličnostima ''predstavlja još jedan značajan izazov za tradicionalne medije''.
Institut je također ukazao na trend da neki političari sve češće biraju gostovanja kod naklonjenih online voditelja umjesto kod novinara iz glavnih medija.
U izvještaju se navodi da populistički političari širom svijeta ''sve češće zaobilaze tradicionalno novinarstvo u korist prijateljskih, pristrasnih medija, 'javnih ličnosti' i 'influensera' koji često imaju poseban pristup, ali rijetko postavljaju teška pitanja, pri čemu su mnogi povezani sa širenjem lažnih narativa ili čak gorih sadržaja''.
Uprkos svojoj popularnosti, online influenseri i javne ličnosti označeni su kao glavni izvor lažnih ili obmanjujućih informacija od strane gotovo polovine ispitanika širom svijeta (47 posto) – izjednačivši se s političarima.
Izvještaj također navodi da je korištenje mreže X za informisanje ''stabilno ili u porastu na mnogim tržištima'', pri čemu je najveći porast zabilježen u SAD-u.
Dodaje se da je nakon što je Elon Musk preuzeo mrežu 2022. godine, ''mnogo više desn orijentisanih ljudi, posebno mladih muškaraca, počelo koristiti ovu platformu, dok su neki pripadnici progresivne publike napustili mrežu ili je rjeđe koriste''.
U SAD-u se broj korisnika koji se identifikuju kao desno orijentisani utrostručio nakon Muskove akvizicije.
U Velikoj Britaniji, broj desničarskih korisnika X-a skoro se udvostručio.
Konkurentske mreže poput Threadsa, Blueskyja i Mastodona ''imaju minimalan globalni utjecaj, s dosegom od 2 posto ili manje kada je riječ o vijestima'', navodi se u izvještaju.