Loader
Pronađite nas

Ruth Chepngetich najbrža maratonka na svijetu u istoriji

Bira se novi predsjednik Svjetske odbojkaške federacije, Brazilac najizgedniji kandidat

    F1 proširuje grid, Cadillac sa General Motorsom novi tim za sezonu 2026.

    Cadillac i General Motoros u F1 (AP Photo/Rick Scuteri)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Formula 1 je najavila da će proširiti svoj grid za sezonu 2026. kako bi se napravilo mjesto za američki tim koji će biti u partnerstvu s General Motorsom.

    ADVERTISEMENT

    "Kao vrhunac motosporta, F1 zahtijeva inovacije koje pomiču granice i izvrsnost. Čast je da General Motors i Cadillac postanu dio najprestižnijeg svjetskog serijala utrka, a mi smo posvećeni takmičenju s strašću i integritetom kako bismo podigli sport za navijače utrka širom svijeta“, izjavio je Mark Reuss, predsjednik GM-a.


    Mark Reuss (Izvor: AP Photo/Paul Sancya)


    "Ovo je globalna scena na kojoj ćemo pokazati inženjersku stručnost i tehnološku superiornost GM-a na potpuno novom nivou.“


    Odobrenje za proširenje grid-a dolazi nakon godina pregovaranja, što je uključivalo i istragu Ministarstva pravde SAD-a zbog toga što Liberty Media, nositelj komercijalnih prava F1, nije odobrio tim koji je inicijalno osnovao Michael Andretti.


    U septembru je Andretti odlučio povući se iz vođenja tima, pa će 11. tim nositi ime Cadillac F1, a vodit će ga novi većinski vlasnici Andretti Global, Dan Towriss i Mark Walter.


    Tim će koristiti Ferrari motore tokom prve dvije godine, dok GM planira izraditi Cadillac motor za natjecanje do 2028. godine.


    Towriss je CEO i predsjednik firme Group 1001, a u svijet motosporta ušao je kroz Andrettiov IndyCar tim kada je potpisao ugovor s platformom za financijsko štednju Gainbridge kao sponzorom. Danas je značajan igrač u motorsportu s vlasničkim udjelima u NASCAR timu Spire Motorsports i timu Wayne Taylor Racing u sportskim automobilima.


    Walter je izvršni direktor financijske tvrtke Guggenheim Partners i kontrolira vlasništvo nad svjetskim prvakom u baseballu, Los Angeles Dodgersima, te nad engleskim Premier League klubom Chelsea.


    "Uzbuđeni smo što ćemo se udružiti s General Motorsom i donijeti dinamičnu prisutnost u Formula 1“, izjavio je Towriss.


    Dan Towriss (Izvor: AP Photo/AJ Mast)


    "Zajedno sastavljamo tim svjetske klase koji će predstavljati američku inovaciju i pružiti nezaboravne trenutke obožavateljima utrka širom svijeta.“


    Mario Andretti, svjetski prvak iz 1978. godine, imaće ulogu ambasadora tima Cadillac F1, ali njegov sin Michael neće imati službenu poziciju u organizaciji sada kada je smanjio svoj angažman u Andretti Globalu.


    Mario Andretti (Izvor: AP Photo/Darron Cummings)


    "Tim Cadillac F1 sastoji se od snažnog tima ljudi koji su neumorno radili na stvaranju američkog radnog tima“, objavio je Michael Andretti na društvenim mrežama.


    "Jako sam ponosan na njihov težak rad i čestitam svima uključenima u ovaj značajan sljedeći korak. Navijat ću za vas!“


    Odobrenje za proširenje grid-a bilo je u pripremi nekoliko sedmica, ali je odgođeno do nakon prošlosedmične utrke za Veliku nagradu Las Vegasa kako ne bi zasjenilo ovu showcase utrku u portfelju Liberty Media.


    Max Verstappen je u subotu navečer osvojio svoju četvrtu uzastopnu titulu u ovoj utrci, koja je bila treća i posljednja stanica u Sjedinjenim Američkim Državama za najprestižniji svjetski motosportski serijal.


    Proširenje grida u F1 je rijetko i često neuspješno. Četiri tima dobila su odobrenje za ulazak 2010. godine, što je trebalo povećati grid na 13 timova i 26 automobila, što se nije dogodilo od 1995. godine.


    Jedan tim nikada nije nastupio na gridu, a druga tri su nestala do 2017. godine.


    Cadillac General Motors (AP Photo/Jeremias Gonzales)


    Na trenutnom gridu F1 postoji samo jedan američki tim – onaj kojeg posjeduje kalifornijski poslovni čovjek Gene Haas – ali on nije osobito konkurentan i ne ima američke vozače. Andretti je sanjao o stvaranju pravog američkog tima s američkim vozačima.


    Borba za dodavanje ovog tima traje već više od tri godine, a F1 je prvobitno odbila zahtjev iako je odobren od strane FIA-e, regulatora F1. Postojeće ekipe, koje nemaju pravo glasa u ovoj odluci, također su uglavnom protiv proširenja zbog smanjenja dijela nagradnog fonda i milijardi dolara koje su već uložile u serijal.


    Andretti je 2020. godine pokušao i nije uspio kupiti postojeći Sauber tim. Potom je aplicirao za proširenje grid-a i povezao se s GM-om, najvećim američkim proizvođačem automobila.


    Uključivanje GM-a bilo je podržano od strane FIA-e i njezinog predsjednika Mohammeda Ben Sulayema, koji je izjavio da je aplikacija Michaela Andretti-ja bila jedina od sedam koja je ispunila sve potrebne kriterije za proširenje grida.


    Muhammed Ben Sulayem (Izvor: AP Photo/Geert Vanden Wijngaert)


    "General Motors je ogromna globalna marka i sila u svijetu originalnih proizvođača (OEM) i surađuje s impresivnim partnerima“, izjavio je Ben Sulayem u ponedjeljak.


    "Potpuno podržavam napore koje su FIA, Formula 1, GM i tim uložili kako bi održali dijalog i radili na ovom ishodu dogovora koji je načelno odobren.“


    Unatoč početnoj podršci FIA-e Andretti i General Motorsu, F1 nije bila zainteresirana za Andretti-a, ali je bila voljna prihvatiti GM. U jednom trenutku, F1 je tražila od GM-a da pronađe drugi tim s kojim bi se udružio, no GM je to odbio, a F1 je rekla da će ponovno razmotriti Andretti-jevu prijavu ako i kada Cadillac bude imao motor spreman za konkurenciju.


    "Formula 1 je nastavila dijalog s General Motorsom i njegovim partnerima iz TWG Global-a u vezi s održivošću ulaska nakon komercijalne procjene koju je Formula 1 napravila u januaru 2024.“, izjavila je F1 u svom saopćenju.


    "Tokom ove godine postigli su operativne ciljeve i jasno pokazali svoju posvećenost brandiranju 11. tima GM/Cadillac, a GM će kasnije ući kao dobavljač motora.“


    Još jedna značajna promjena u debati o proširenju grid-a dogodila se početkom ovog mjeseca kada je najavljena ostavka Grega Maffeija, CEO-a Liberty Media, koji se smatrao jednim od najvećih protivnika ulaska Andretti tima.


    "S obzirom na nastavak rasta F1 u SAD-u, uvijek smo vjerovali da bi dolazak impresivnog američkog brenda poput GM/Cadillac na grid mogao donijeti dodatnu vrijednost i interes za sport“, izjavio je Maffei.


    "Zahvaljujemo vodstvu General Motorsa i njihovim partnerima na značajnom napretku u pripremama za ulazak u Formula 1.“

    Možda će vam se svidjeti