Loader
Loader
Pronađite nas

Golob na sastanku sa Bajdenom u Bijeloj kući: Jedna od tema Zapadni Balkan

Počinje drugo polugodište u Hrvatskoj: Škole zaključane, roditeljima ulaz samo uz najavu

    Hrvatska planira izgradnju autoputa do Dubrovnika: Dio prolazi kroz BiH

    Copyright European Commission Audiovisual Service
    Euronews.ba/HRT
    Objavljeno

    Hrvatska uveliko planira kompletirati svoju mrežu autoputeva, a da bi finalizirali potrebno je još spojiti ostatak zemlje sa krajnjim jugom. Optimisti se nadaju završetku dijela radova do 2029. godine.

    ADVERTISEMENT

    Autocesta od Metkovića do Dubrovnika gradit će se u dvije faze, od Metkovića do Pelješkog mosta i od Dola do Dubrovnika. Prva na redu je upravo ova druga dionica.


    Velikim projektom je planirano da autoput prolazi i kroz Bosnu i Hercegovinu (iznad Neuma), no dok se to ne dogovore dvije države, autoput će na svom "srednjem dijelu" koristiti brzu cestu na Pelješcu.


    Da se radi o najskupljem infrastrukturnom projektu u susjednoj Hrvatskoj potvrdio je HRT informacijom da će projekat koštati milijardu i dvjesto hiljada eura.


    Prema projektu na ovoj dionici puta čak 19, od ukupno 28 kilometara dionice, bit će u vijaduktima i tunelima.


    Početak radova ovisi o završetku javnih tendera i ishođenju raznih dozvola. Najoptimističnija verzija kaže da bi radovi trebali početi već ove godine, a završiti 2029. godine.


    Autocesta se gradi na zahtjevnom terenu. Prolazit će vrlo uskim područjem. S jedne strane bit će more, a s druge granica s Bosnom i Hercegovinom.


    "Radi se o terenu koji je praktički najgori mogući za gradnju autocesta, sami elementi govore koliko vijadukata i mostova i tunela će trebati, a isto tako radi se i o području koje je dosta naseljeno, pa će biti bitno koliko će biti čvorova i kakav će spoj biti da bi se osigurala puna funkcionalnost ceste", izjavio je izv. prof. dr. sc. Marko Ševrović, Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.


    Prema planu, sve bi trebalo biti gotovo do 2029. Vodstvo grada, ali i županije vjeruje u brzi početak radova.


    "Najavljeno je da će u ovom mjesecu, početkom mjeseca biti zatvoren natječaj, odabran izvođač i nadamo se da neće biti žalbi. Ne možemo to isključiti. Želimo vjerovati da ćemo već u uvoj godini i fizički započeti radove na toj dionici. Ona jest skupa, ali međutim povezivanje Dubrovnika s ostatkom Hrvatske geostrateški, gospodarski i sigurnosno nema cijenu", naglasio je župan Dubrovačko neretvanske županije Nikola Dobroslavić.


    Izgradnjom nove autoceste, gužve bi trebale postati prošlost, a smanjit će se i broj prometnih nesreća.


    "Rekao bih možda je najbitniji aspekt te autoceste svakako sigurnost prometa. Vidimo da je stvarno ta dionica državne ceste D8 vrlo opasna. Na njoj se često događaju nesreće. Mislim da je ova autocesta, ako je treba, zbog ničeg drugog onda je treba zbog toga. Ali naravno, i zbog povezivanja Dubrovnika s autocestovnom mrežom u Hrvatskoj", rekao je Ševrović.


    Od Metkovića do Dubrovnika sagradit će se ukupno 47 kilometara autoceste, a bit će tu i gotovo 15 kilometara spojnih cesta.

    Možda će vam se svidjeti