Loader

Loader
Pronađite nas

Golob na sastanku sa Bajdenom u Bijeloj kući: Jedna od tema Zapadni Balkan

Vozač autobusa navodno skrenuo da izbjegne ženu koja je pretrčavala ulicu, pa ubio djevojčicu

    Lučić: Na čelu United Media bio advokat blizak ruskim oligarsima, firma Aleksandre Subotić izvlačila milione iz Net TV

    Vladimir Lučić (Izvor: Euronews.rs)
    Euronews.rs
    Objavljeno

    Generalni direktor Telekoma Srbija, Vladimir Lučić, odbacio je navode međunarodne mreže OCCRP da su razgovori sa čelnicima United Grupe bili usmjereni na slabljenje televizije N1. Lučić ističe da su sastanci bili isključivo poslovni i naglašava nepravilnosti u poslovanju United Medije, uključujući, kako tvrdi, fiktivne ugovore vezane za distribuciju NetTV platforme.

    ADVERTISEMENT

    Telekom pokreće postupke za raskid tih ugovora i zaštitu svojih interesa i korisnika. Lučić je za Euronews Srbija rekao da se sa direktorom United Grupe Stenom Milerom sastao 7. avgusta, istakavši da se to ne krije. Naveo je da je reč o redovnim sastancima sa direktorima telekomunikacionih kompanija i da sa United Grupom ima još otvorenih tačaka jer su od njih preuzeti Net TV i Total TV.


    Kako je istakao, nije normalno da, ako ima saznanja o nekim neregularnostima, to prećutkuje novom direktoru.


    "United Grupa podržava deo tih naših sistema i takvi sastanci su bili prekopotrebni. Na kraju krajeva, ja sam se šest meseci, gotovo neprekidno, svaki dan, dok su trajali pregovori o akviziciji, sastajao sa tom drugom ekipom koja je sad smenjena, pa tad niko nije pravio problem. Sad od jednog sastanka prave predstavu. Po starom dobrom običaju, uvlače Telekom Srbija u njihove interne sukobe. Da li neko stvarno može da misli da nekom velikom britanskom fondu, koji je skoro izašao iz Srbije, i ostao je sa par medija, neko može da nametne neku dinamiku promena?", upitao je Lučić u programu Euronews Srbije.


    Lučić je naveo da su menadžeri koji sad mogu da se vide u United Grupi ljudi sa izuzetnim internacionalnim karijerama i postavlja pitanje da li neko stvarno misli da oni nisu dovoljni autoriteti da urade sređivanje kompanije i da na kraju omoguće nezavisnost medija.


    "Ovde se radi o jednoj drugoj stvari. Na kraju krajeva, mi smo to dotakli i u razgovoru. Mislim da je bila moja dužnost. Kad smo preuzeli Net TV, našli smo fiktivni ugovor kojim je firma koja je u vlasništvu Aleksandre Subotić, koja je imala firme u Panami, a posle prebacila na Maltu, faktički od 2013. godine izvlačila stotine hiljada evra i milione iz Net TV firme", rekao je Lučić i dodao da je o tome obavijestio direktora.


    "Ko je stvarni direktor tih medija?"


    Kako dodaje, misli da je u tome ključ čitave panike i navodi da su sedam godina u borbi sa United Grupom ukazivali na razne neregularnosti u njihovom poslovanju, na fiktivne firme i izvlačenje para.


    "Znate šta, 19 godina je tu bio jedan menadžer. Sad je strah da, kada dođu takvi profesionalci kao što su sad, da će naći takve ugovore. Dakle, nismo uopšte govorili o uređivačkoj politici svih kanala. Čak sigurno, ako imaju neki izvor, za šta sumnjam, ali može da potvrdi da nijednog novinara nismo pominjali", rekao je Vladimir Lućić.


    Dodao je da ima "nagradno pitanje" za sve u medijima, a to je ko je u stvari direktor svih tih medija kao što su N1 i Nova S.


    "Na sajtu vidite Aleksandru Subotić, a ona suštinski nije. Mi smo tužili sve te firme koje stoje iza tih medija, od Luksemburga do Švajcarske, i pravni zastupnici su potpuno neki drugi ljudi, stranci. Dakle, ona nije generalni direktor, a ono što jeste sigurno, jeste saradnik Telekoma Srbije u Net Tv i njena firma je naš distributer. Još malo i mi ćemo da raskinemo taj ugovor. To je stvarno bilo normalno da bude tema tog razgovora", naveo je direktor Telekoma.


    Rekao je da je njegov utisak da se Telekom uvlači u priču da bi se zaustavile dalje promjene. Ako se analizira kako novi menadžment radi promjene, rekao je Lučić, onda se vidi da se menjaju suštinske kompanije, kao što je to slučaj u Bugarskoj.


    "Firma koja je promenjena nema veze sa medijima, ali ima veze sa brdom finansijskih transakcija i tu je onda strah", rekao je i dodao da se zbog toga radi politizacija i uvlači Telekom u priču.


    Lučić je rekao da mu je čast što se skoro dvije decenije borio sa tom firmom, osim dok je bio u Crnoj Gori, i sa svim što su oni radili na tržištu i van ovog tržišta.


    "Svako ko me zna, a oni me inače dobro znaju jer su šest meseci sa mnom pregovarali, zna da je besmisleno da meni neko nešto treba da kaže da bih ja nekom to rekao na sastanku. To je totalno besmisleno. Moram da kažem da iz tog jednog susreta sa Stenom Milerom imamo pozitivan utisak o jednom velikom profesionalcu koji će dobro da sredi tu kompaniju", poručio je Vladimir Lučić.


    Iznio je i podatak za koji je rekao da govori o filozofiji najbliže ekipe oko Dragana Šolaka.


    "Iako se znalo da će Net TV biti prodat, ona je produžila ugovor pre prodaje do 2029. godine da bi, oko 80.000 evra godišnje, faktički oko 400.000 evra izvukla iz naše kompanije na Maltu, što naravno nećemo dozvoliti. I čim smo krenuli da čačkamo, krenuli su napadi na nas", rekao je Lučić i dodao da je njegov utisak da bi ekipa oko Dragana Šolaka trebalo da se zabrine i da su došli trenuci istine o tome na koji način su oni poslovali.


    "Advokat koji je bio na čelu UO United Medije osam godina - blizak saradnik ruskih i ukrajinskih oligarha"


    Govoreći o United Mediji, Lučić je rekao da su razni interesantni ljudi bili upisani u APR-u. Rekao je da će iznijeti jednog koji ne može da se nađe na sajtu. Rekao je da od 2014. do 2022. godine predsjednik UO United Medije Švajcarska, firme koja je najbitnija jer je faktički rukovodila parama, bio advokat Kuoni (Volfram) koji je poznat kao najbliži saradnik i potpredsjednik Gasprom banke. Lučić je dodao da je taj čovjek blizak saradnik sa nekim ruskim i ukrajinskim oligarsima koji su na američkoj crnoj listi.


    "Sad zamislite, postavlja se pitanje zašto je takav čovek osam godina vodio United mediju?. Zašto je takav čovek upravljao finansijama United medije? Ko ga je tu postavio i iz kog razloga?", upitao je.


    Rekao je da se u dokumentima koja je inače objavio OCCRP, u "Panamskim papirima" mnogo puta pominje Dragan Šolak i vidi se jedna bliska saradnja sa tim advokatom, koji je između ostalog, jedan od najbližih prijatelja gospodina (Alekseja) Milera, direktora Gasproma.


    "Vrlo je zanimljivo da su ruski biznismeni postavili nekog čoveka osam godina da rukovodi parama United Meidje, pri čemu je 2022. godine taj čovek dao ostavku, ali je ostao u određenim strukturama firmi, privatno vezan za Dragana Šolaka. Tako da je on i dalje zakačen za United Grupu, ali su, posle rata u Ukrajini, kada su shvatili da su previše eksponirani, morali da ga sklone da ne bude baš odgovorno lice", rekao je Lučić.


    Kako ističe, to su ljudi koji su u stvari bili direktori i predsjednici UO United Medije i to je jedna vrlo čudna struktura.


    "Zato se oni plaše da će sad britanski fond sa britanskim menadžerom napraviti normalnu strukturu, kao što ima svaki medij", naveo je Lučić i dodao da je besmisleno vjerovati da veliki fond i jak menadžment neće izgurati potpuno nezavisne medije.


    Napominje da se Šolak i par ljudi oko njega plaše da će ti mediji postati nezavisni i da oni više neće imati uticaj na te medije i da neće vršiti strahovladu preko ljudi koji suštinski nisu odgovorna lica, već su jednostavno bili razni konsultanti, ali im je on davao moć i svi su morati da slušaju jednog čovjeka koji nije ni većinski vlasnik.


    "Da vas podsetim, JP Morgan i Morgan Stenli su krenuli sa prodajom čitave United Grupe, a prodali su samo u Srbiji. Kada vi krenete u prodaju aseta, i ne dobijete dobru ponudu ni za jednu zemlju, to znači da prethodni menadžment nije dobro radio. Da li onda većinski vlasnik, koji je trebalo posle pet godina da izađe, BC Partners, ima pravo da zameni menadžment? Razlozi promene menadžmenta su isključivo biznis prirode. Naši razgovori sa United Grupom su isključivo biznis prirode", rekao je Lučić i dodao da je normalno dotaći se nelegalnih poslova u razgovorima.


    "Nije normalno da ja sad nekom novom direktoru prećutkujem nešto što znam", naveo je.


    "Moje je pravo da kažem o United medija ono što znam"


    Na pitanje da li ima još nekih saznanja o United Mediji, Lučić je rekao da može da kaže još dvije stvari, ali da, ako bi krenuo da priča o United Grupi, onda je potreban specijal od tri sata.


    Inače, ja uopšte nisam hteo da se bavim promenom menadžmenta, nisam davao izjave do pre dva dana. Ali, kako bih rekao, kad su me oni vratili u ring, naravno da ću sad opet da izlazim. Moje je pravo da kažem o njima ono što znam kad oni lažu o meni na N1, Novoj S i ovim portalima.


    Kaže da je bitno da se provjere još dvije stvari.


    "Za koju cenu je kupljena Nova Bugarska u Bugarskoj? Da li je istina je to skoro 300 miliona evra i da li je istina da su nekoliko meseci pre toga, ljudi bliski Pevskom koji je na američkoj crnoj listi, kupili to isto za 100 miliona evra manje, i da je onda posle nekoliko meseci samo to uzeto za skoro 300 miliona evra. Znači, ljudi koji su prozivali Srđana Milivojevića što je kupio dve nacionalne frekvencije za 180 miliona evra su faktički dali skoro 300 miliona za jednu, i to tako što je nekoliko meseci pre toga neko kupio to isto za 100 miliona evra manje," rekao je Lučić.


    Kako je istakao, takođe može da bude vrlo zanimljiva transakcija kupovine Dajrekt medije.


    "Kao je ona faktički kupljena od jednog Bugarina, pa posle preprodata za 107 miliona, ako je njena kjnigovodstvena vrednost sad oko 20 miliona evra?", istakao je navodeći da je dramatično preplaćena.

    "I taj put, da li je to stvarno bio Bugarin, ili je to bila neka fiktivna kupovina od 2014. do 2018. godine", rekao je.


    Naveo je da je i Net TV United Grupa kupila tako što je prvo Dragan Šolak kupio Net Tv kompaniju za 10 miliona, pa ju je poslije prodao za 20.


    "Tako je isti slučaj bio sa Dajrekt Medijom. Ona je kupljena za mnogo manje, a posle prodata za 107 miliona evra istoj firmi", rekao je.


    Pozitivna uloga Telekoma na tržištu medija – svjetski brendovi u Srbiji


    Govoreći o ulozi Telekoma na tržištu medija, Lučić je rekao da je svima jasno da je Telekom odigrao pozitivnu ulogu.


    "Na kraju krajeva, pogledajte medijsku scenu sad i pre dvadesetak godina. Postoji mnogo više informativnih kanala. Zahvaljujući Telekomu Srbija, a ne nekom drugom, došli su brendovi kao što je Euronews, sa kojim smo ponosni, i širimo se. I to što ste se proširili iz Beograda u BiH i u Crnu Goru, u politički dosta izazovna područja, samo govori o kvalitetu koji vi imate", naveo je.


    Takođe je istakao Newsmax i Bloomberg.


    “Mi smo ti koji smo faktički doneli najveće svetske informativne brendove. I time smo, hteo to neko da prizna ili ne, uneli nešto novo na ovo medijsko tržište. Potpuno je poznato da se mi uopšte ne mešamo u uređivanje, za razliku od vlasnika United Medije. Ponosan sam što smona taj način pomogli da ovo tržište dobije nove brendove”, ukazao je.


    Rekao je da niko ne može da ospori da je Telekom institucija koja promoviše brz ulazak u EU, i koja promoviše saradnju sa Zapadnom Evropom i Amerikom. Podsjetio je da je bio gost Atlanskog savjeta i svečani govornik u republikanskom dijelu Kongresa, baš povodom strategije Telekoma da gradi dobru saradnju sa zapadnoevropskim i američkim institucijama.


    Zašto N1 i Nova S nisu na Net TV?


    Kada je riječ o uključivanju N1 i Nove S na Net TV, Lučić je rekao da su oni imali ponudu u toku pregovora i da to može da se dokumentuje, da za bolji ekonomski aranžman budu prisutni na svim mrežama.


    "Faktički, za iste pare koje sad dobijaju za ekskluzivan ugovor, mogli su da dobiju te iste pare garantovane, plus nacionalnu pokrivenost koja bi im omogućila značajno bolji prihod od marketinga i veći uticaj", rekao je Lučić i dodao da su oni to odbili.


    "I to vam sad govori samo, pravo da vam kažem, zašto taj vrh direktora i treba da bude smenjen. Oni su prihvatili lošiju ponudu. Oni su prihvatili ekskluzivan ugovor sa SBB-om. Da pomognu našu konkurenciju", naveo je.


    Lučić je istakao: “A onda kažu - da jesmo mi odlučili u Srbiji da ne budemo na vašoj mreži, da pomognemo vašoj konkurenciji, ali imate pravo van Srbije, pa nas promovišite. Koji je moj biznis interes da promovišem nekog ko je u Srbiji odlučio da pomaže mojoj konkurenciji? Ali oni smatraju da to tako treba. I onda se stvarno čude kad neko krene da ih promeni”.


    Lučić je ukazao da je iskusio taj način sile i pritisaka jer su za sedam godina imali više hiljada negativnih objava o Telekomu i angažovali su jednu od najjačih privatnih “inteligence agencija” da se bavi samo njime tri-četiri godine.


    "Ali su oni mislili da svako može pod time da popusti i to je bio njihov biznis rezon. I zato se čitava ta firma sad ruši kao kula od karata. Oni su prezaduženi. Svaku su firmu založili za dug, i nisu uspeli da prodaju nijednu drugu zemlju sem Srbije", rekao je.


    Kako je istakao, očigledno je velika kriza u toj firmi i očigledno se ta firma nije vodila na način kako treba da se vode jake telekomunikacione kompanije, nego isključivo u privatnom interesu manjinskih akcionara.


    "Vreme istine dolazi, pašće magla sa United Grupe"


    Upitan zbog čega je baš sad izašao tekst OCCRP-a Lučić je rekao da KRIK sa njima ima saradnju i da je to očigledno pritisak ekipe oko Dragana Šolaka da se time bave. Međutim, naveo je da mu je drago što će OCCRP početi da se bavi tom tematikom zato što samo treba da pogledaju svoje Malteške i Panamske papire, i naći će menadžment, koji je smijenjen u United Grupi, pa bi mogli realno da istraže ono što su objavili.


    “Što se tiče tog snimka, prvo, mi nismo ni demantovali da smo se našli, ni da smo pričali o Aleksandri Subotić. Ali zamislite sad, uhvatili smo neke ljude u lopovluku i nezakonitim radnjama. Onda oni kažu, mi smo vas nezakonito prisluškivali, pa imamo deo vašeg razgovora. Pri čemu, moram da kažemo da smo se mi saglasili da to objave, ali samo smo tražilid apošalju da bismo autorizovali snimak. Naravno da su to odbili”, rekao je Lučić.


    Ponavlja da mu je drago što se OCCRP uključio, jer vjeruje da će se vidjeti da United Grupa nije firma koja je prozapadno orijentisana kao što im direktori nisu direktori.


    “Videće se jedna magla, jedna zavesa će pasti sa te firme i otkriće se mnoge stvari koje će biti šokantne. Tako da, na njihovu žalost, a na našu sreću, vreme istine dolazi”, istakao je.

    Telekomova verzija “Netflixa” i 5G mreža


    Kada je riječ o daljim planovima Telekoma, Lučić je rekao da je fokus prije svega na proširenju u Ameriku, što je malo pomjereno zbog akvizicije United grupe. Osim toga, želi da budu što bolji i u Njemačkoj. Naveo je da je Telekom kompanija koja je gigant i koja prihoduje preko dve milijarde evra.


    “Što se tiče medijskog dela, od septembra promovišemo našu verziju Netflixa”, rekao je i dodao da će biti više sadržaja video on demand.


    Osim toga, najavljuje fokus na 5G mreži ističući da će do kraja godine dobiti licencu. A kada je reč o izložbi EXPO, naveo je da Telekom to vidi kao veliku šansu za prihod.


    Možda će vam se svidjeti