Loader
Loader
Pronađite nas

Golob na sastanku sa Bajdenom u Bijeloj kući: Jedna od tema Zapadni Balkan

Kosovo*: Do 15 časova glasalo 28 posto birača

    Rezultati bojkota u Hrvatskoj: Potrošnja u periodu od tri sedmice pala za 108 miliona eura

    Uspješna akcij građana (Izvor: Facebook/Halo, inspktore)
    Euronews.ba/HRT
    Objavljeno

    Prema podacima platforme Halo, inspektore!, koja je u Hrvatskoj organizirala bojkote trgovina, u periodu od tri sedmice potrošnja u toj zemlji smanjena je za ukupno 108 miliona eura, od čega je samo u tri petka bojkota pala za 75 miliona eura.

    ADVERTISEMENT

    Od 19 analiziranih dana, u 16 dana zabilježen je pad potrošnje, javlja HRT.


    "Prvi bojkot potrošača u Hrvatskoj ujedinio nas je, osvijestio, potrošačima je dao glas, smanjio je ukupnu potrošnju i pokrenuo je reakciju. Bojkot je uspio, što god vam s druge strane rekli", objavila je platforma 'Halo, inspektore", na Facebooku.


    Iz inicijative ističu da je bojkot bio snažan alat trenutnog pritiska, ali da je njegov domet vremenski ograničen. Iako treći petak nije imao istu masovnost kao prvi, njegov učinak bio je primjetan. Organizatori naglašavaju da nisu obeshrabreni i da ne odustaju od daljnjih akcija.


    Bojkot je rezultirao određenim intervencijama - zamrzavanjem cijena pojedinih proizvoda i povećanjem akcijskih popusta. Ali, kako upozoravaju, te mjere su samo privremene i ne predstavljaju stvarno rješenje problema nekontroliranog rasta cijena. 


    Organizatori ističu da su dva cilja već ostvarena: pokazano je da potrošači imaju kolektivnu snagu i mogu se mobilizirati, a problem rasta cijena i neadekvatne regulacije postavljen je u fokus javnosti i nadležnih institucija.


    Treći cilj, zaustavljanje rasta cijena i njihova stabilizacija, još nije postignut. Na nadležnima je da pronađu trajno rješenje, dodaju.


    Potrošači još uvijek čekaju odgovor trgovaca na ključno pitanje: zašto su cijene proizvoda kojima je PDV smanjen na 5 posto i dalje rasle, u nekim slučajevima više od 40 posto? Odgovor na to pitanje krije se u pohlepi i oportunizmu, smatraju u inicijativi i najavljuju nastavak borbe za pravednije cijene, poštenije trgovačke prakse i jači nadzor tržišta. 

    Možda će vam se svidjeti