Nedavni izvještaj otkrio je da su kompanije nezadovoljne svojim novim zaposlenima u "generaciji Z" (Gen Z) i da bi mogle izbjeći zapošljavanje nedavno diplomiranih u budućnosti.
Generacija Z počinje da ulazi u radnu snagu koja nije u potpunosti spremna za njih.
*Oksfordski rječnici definiraju generaciju Z kao "grupu ljudi koji su rođeni između kasnih 1990-ih i ranih 2000-ih, za koje se smatra da su vrlo dobro upoznati s internetom."
Kako se mnogi nedavno diplomirani studenti suočavaju sa pritužbama na to kako se uklapaju u radno mjesto, poslodavci prijavljuju sve veće oklijevanje u njihovom zapošljavanju, prema izvještaju platforme za savjetovanje u obrazovanju i karijeri Intelligent, prenosi Euronews.com.
Izvještaj, koji je zasnovan na anketi gotovo 1.000 menadžera za zapošljavanje, pokazalo je da jedan od šest poslodavaca nije voljan zaposliti radnike generacije Z uglavnom zbog njihove reputacije da imaju prava i da ih je lako uvrijediti.
Štaviše, više od polovine je reklo da ovoj generaciji, koja se odnosi na ljude rođene između 1997. i ranih 2000-ih, nedostaje jaka radna etika, da se bori s komunikacijom, ne podnosi dobro povratne informacije i općenito je nepripremljena za zahtjeve radne snage.
Holly Schroth, viša predavačica na Haas School of Business na Univerzitetu u Kaliforniji, Berkeley, objasnila je da je fokus generacije Z na vannastavne aktivnosti kako bi se povećala njihova konkurentnost na fakultetu umjesto na stjecanje radnog iskustva doveo do "nerealnih očekivanja" o radnom mjestu i načinu na koji nositi sa svojim šefovima.
"Oni [Gen Z] ne poznaju osnovne vještine za društvenu interakciju s kupcima, klijentima i saradnicima, niti bonton na radnom mjestu", rekao je Schroth za Euronews Next u e-poruci.
"Kao rezultat toga, na kompaniji je da pravilno uključi novog zaposlenika i pruži dovoljno obuka. Osim toga, šef treba da djeluje i kao trener kao i kao menadžer", dodala je ona.
Zašto toliko kompanija otpušta radnike generacije Z?
Otprilike šest od deset kompanija uključenih u istraživanje prijavilo je otpuštanje nedavno diplomiranog uposlenika kojeg su zaposlili ove godine.
Neki od navedenih razloga za ove odluke su, između ostalog, nedostatak motivacije zaposlenih, nedostatak profesionalizma i loše komunikacijske vještine.
"Mnogi nedavni mladi koji su nedavno diplomirali mogu imati problema s ulaskom u radnu snagu prvi put jer to može biti veliki kontrast u odnosu na ono na šta su navikli tokom svog školovanja. Često nisu spremni za manje strukturirano okruženje, kulturnu dinamiku radnog mjesta i očekivanja autonomnog rada", rekao je Huy Nguyen, glavni savjetnik Intelligenta za obrazovanje i razvoj karijere.
"Iako možda imaju određeno teoretsko znanje sa fakulteta, često im nedostaje praktično iskustvo iz stvarnog svijeta i meke vještine potrebne za uspjeh u radnom okruženju", dodao je.
Anketirani menadžeri za zapošljavanje također su izvijestili da su se neki od njihovih radnika iz generacije Z mučili da upravljaju svojim poslom, da su često kasnili i da se nisu odijevali ili govorili prikladno.
U zasebnom izvještaju iz aprila utvrđeno je da su radnici generacije Z bili previše oslonjeni na podršku roditelja tokom traženja posla.
Prema anketi koju je sproveo ResumeTemplates i koja je uključivala odgovore od skoro 1.500 mladih koji traže posao, 70 posto je priznalo da je od roditelja tražilo pomoć u procesu traženja posla.
Drugih 25 posto čak je dovodilo roditelje na razgovore, dok su mnogi drugi natjerali roditelje da podnose molbe za posao i pišu biografije za njih.
Kako dobiti posao kao mlada osoba koja nedavno diplomirala
Kako bi poboljšali svoje šanse za zapošljavanje, poslodavci su istakli da su neke od vrhunskih kvaliteta koje traže uključuju inicijativa i pozitivan stav.
Menadžeri su također cijenili iskustvo iz stvarnog svijeta, bilo kroz stažiranje ili poslove i, u manjoj mjeri, prisustvo na društvenim mrežama i izbjegavanje političkih diskusija.
"Nedavni 'diplomci' koji započinju svoj prvi posao treba da pokažu profesionalizam, ne tako što će se pridržavati zastarjelih normi, već tako što će poštovati i biti posvećeni svom poslu", rekao je Nguyen.
Schroth je dodao da iako poslodavci trenutno oklijevaju da zaposle generaciju Z zbog veće stope otpuštanja i izazova koji ih integrišu u radnu snagu, oni i dalje čine preko 25 posto radne snage.
"Kao rezultat toga, kompanije moraju da troše više novca i vremena na obuku i njihova generacija Z će napredovati", zaključila je ona.