Nastavak Diznijevog hit animiranog filma "Vajana" ("Moana") osvaja bioskopske blagajne širom svijeta, a po gledanosti prestiže i novog "Gladijatora", kao i "Zlicu" ili "Wicked".
Drugi dio avanture u kojoj glasove glavnim junacima pozajmljuju Aulii Cravalho i Dwayne Johnson premašio je uspjeh prošlogodišnjeg hita "Super Mario braća" po broju prodatih karata, a u prvih pet dana prikazivanja inkasirao je 221 milion dolara na blagajnama samo u SAD i još 165,3 miliona u svijetu.
Prethodni rekorder je "Zaleđeno kraljevstvo 2" ili "Frozen 2" iz 2019. godine koje je za dvije nedjelje prikazivanja zaradilo 125 miliona dolara.
Da je riječ o fenomenu koji je osvojio planetu svjedoči i to da originalna "Vajana" važi za najstrimovaniji film u posljednjih pet godina, prema podacima "Nielsen" analitike, i to ne samo na Disney+ platformi, piše Euronews.
Animirana priča o djevojci koja kreće u potragu za izmišljenim ostrvom na južnom Pacifiku u pratnji njenog heroja i poluboga Mauija strimovana je duže od milijardu sati, što je oko 775 miliona pregleda.
Za Ameriku "Moana", a za mnoge "Vajana"
Ako ste se pitali zašto je "Moana" u domaćim bioskopima naslovljena kao "Vajana", odgovor se krije u konfliktu oko registracije brenda. Naime, u Srbiji i mnogim drugim zemljama Evrope, "Moana Bouquet" je registrovani naziv parfema kompanije "Casa Margot".
Inače, Moana na maorskom jeziku označava okean ili velika vodena prostranstva, ali se i Vajana uklapa u tematiku filma. To ime je tahićanskog porijekla i označava "vodu koja dolazi iz pećine", prenosi Euronews.rs.