U svijetu serijske proizvodnje gdje je kvantitet odnio primat nad kvalitetom, postoje zanati koji njeguju umjetnost i unikatnost u neravnopravnoj borbi s industrijskom proizvodnjom.
Jedan od njih je Aleksandar Bračer, obućar, koji svoj posao doživljava kao svaki umjetnik svoju umjetnost.
Nakon decenije ručne izrade obuće, obuće po mjeri, Aleksandar se odlučio za korak više - pravljenje ekskluzivne obuće za savremene pepeljuge. U radionici u Novom Sadu nastaje ženska obuća kakvu svijet do sada nije vidio - ručno izrađena, od karbonskih vlakana, s detaljima od porcelana i zlatnih listića. Njihova svjetska prodaja počinje uskoro, a prve recenzije ukazuju da će Bračer imati posla, iako jedan par košta 17.000 eura, javlja Anadolu.
Limitirana serija
Iza ovog nesvakidašnjeg projekta stoji porodična tradicija, ljubav prema automobilima i želja da se obuća podigne na nivo umjetničkog predmeta. Brend nosi ime "Alesari", po mladom obućaru Aleksandru Bračeru i njegovoj supruzi Sari, a svaki par cipela pravi se po mjeri i u limitiranoj seriji od 70 primjeraka po boji.
"Počeli smo sa standardnim modelima, jer se našom porodičnom tradicijom bavljenja obućarstvom bavio još moj otac, koji je obućar od svoje šesnaeste godine. Učestvovao je u razvoju posla i u trgovini, a vremenom je počeo da prenosi znanje i na nas mlađe", priča za Anadolu osnivač "Alesarija".
Upravo tada se rodila ideja o stvaranju nečeg potpuno drugačijeg.
"Kao zaljubljenik u sportske automobile i motore, došao sam na ideju da napravim štiklu od karbona. Taj materijal je inače poznat u automobilskoj industriji po svojoj čvrstoći i lakoći. Ispostavilo se da niko u svijetu nije do tada napravio štiklu od karbona, pa smo odlučili da budemo prvi".
Od ideje do prve cipele - pet godina rada
Pet godina i na desetine hiljade eura uloženo je dok prva cipela za savremenu pepeljugu nije ugledala svjetlost dana. A samo izrada štikle je trajala više od dvije godine. Bračer navodi da su tokom rada na željenoj verziji štikle kontaktirali firme koje inače prave karbonske dijelove za automobile. Kada su vidjele 3D model štikle, rekle su da je dizajn izuzetno kompleksan i gotovo neizvodljiv.
"Ipak, uspjeli smo. Svaki detalj smo usavršavali, od samog oblika štikle, preko stabilnosti, do unutrašnje udobnosti. Osim karbonske konstrukcije, uložili smo dodatno u komfor, dodali smo memorijsku pjenu debljine tri milimetra, tako da dame koje su ih nosile kažu da su i veoma udobne", kaže Bračer.
U štiklama brenda "Alesari" ništa nije prepušteno slučaju. Branzov, dio na koji se oslanja težina stopala, nije od kartona, kao kod većine drugih modela u svijetu, već takođe od karbona. Đon je kožni, ali presvučen zlatnim listićima, dok je logo izrađen u pozlati. Šnalice i drugi ukrasi ručno su rađeni, a najposebniji detalj su porcelanski cvjetovi koje izrađuje renomirana mađarska manufaktura "Žolnai porcelan".
"Željeli smo da spojimo umjetnost i obuću. Sarađujemo isključivo s najboljima pa su cvjetovi od porcelana ručni rad. Sve ostalo radimo sami, u našoj radionici u Novom Sadu", priča Bračer.
Svjetska premijera i veliki planovi
"Alesari" cipele su već imale svoj međunarodni debi. Predstavljene su 2022. godine na izložbi u Dubaiju, a potom i na Paris Fashion Weeku, gdje su izazvale veoma pozitivne reakcije. Kako kaže naš sagovornik, mnoge dame nisu ostale ravnodušne kada su vidjele štikle koje podsjećaju na umjetnička djela, izrađene isključivo od najkvalitetnijih materijala.
"Svaki par je unikat i pravi se po mjeri. Za izradu jednog para cipela potrebno je između tri i šest mjeseci. Prva kolekcija će biti dostupna u ograničenoj seriji od 70 pari po boji, i kada se ta boja rasproda, više se nikada ne ponavlja. Pravimo ih isključivo po narudžbini", napominje Bračer.
Kao što svaki vrhunski kuhar krije recepte, tako i oni ne otkrivaju javnosti sve tehničke detalje pravljenja štikli.
Brend "Alesari" zvanično počinje s prodajom prvog dana ljeta, kada će biti lansiran i sajt. Fokus će biti na tržištima koja cijene luksuz i ručni rad, a cilj je da se pozicionira na Bliskom istoku, naročito u Dubaiju.
"Naš cilj nije masovna proizvodnja, već ekskluzivnost, umjetnost i besprijekoran kvalitet. Želimo da naši modeli budu prepoznati kao simbol prestiža i umjeća", zaključuje tvorac jedinstvene luksuzne obuče Aleksandar Bračer.