Riyadh Air Metropolitano učvršćuje svoj status pametnog stadiona primjenom integriranih tehnoloških rješenja Sky Ribbon i Telefónice, što je ključna transformacija uoči velikih događaja koje će ugostiti 2027. i 2030. godine.
Stadion Riyadh Air Metropolitano u Madridu, domaći stadion Atlético Madrida, transformira se u pametni stadion ugradnjom LG SkyRibbona, pionirske audiovizuelne tehnologije koja redefinira iskustvo na sportskom terenu, piše Euronews Next.
Ovim skokom, Atlético postaje prvi klub na svijetu koji je integrirao ovo najsavremenije LED rješenje, projekt koji je razvila i implementirala Telefónica, tehnološki partner stadiona od 2017. godine.
Sky Ribbon, 360° LED ekran od gotovo 2.000 kvadratnih metara koji se proteže duž unutrašnjeg prstena stadiona s perimetrom od 404 metra i visinom od gotovo pet metara, transformirao je atmosferu Metropolitana zahvaljujući svojoj sposobnosti prilagođavanja složenim trodimenzionalnim oblicima i optimalnoj vidljivosti iz bilo koje tačke.
Njegova dostojanstvena integracija u originalnu arhitekturu mjesta održavanja bila je jedan od stubova projekta.
„SkyRibbon je audiovizuelno iskustvo, nova digitalna koža za Metropolitano“, objasnio je René Abril, direktor tehnologije i digitalnog razvoja u Atlético de Madridu.
„Donosimo inovativnu podršku koja obogaćuje iskustvo koje je već bilo dobro i za koje sada vjerujemo da je još bolje“.
Instalacija je dio šire tehnološke obnove koja uključuje novu unutrašnju i vanjsku rasvjetu, 360° video semafor, vanjske LED ekrane na pristupnim stubovima, veliki panel na kapiji 34, potpuno digitalizirani izlazni tunel za igrače i naprednu povezivost VIP Tunnel Cluba od strane Riyadh Air space.
Telefónica je vodila cijeli inženjerski proces, integrirajući kablove, podatkovnu mrežu i redundantni video signal bez mijenjanja originalne strukture stadiona.
Prvi potpuno digitalni stadion u Evropi
Metropolitano je, štaviše, od svoje izgradnje zamišljen kao potpuno digitalni stadion. U svojoj prethodnoj fazi pod nazivom Cívitas Metropolitano, postao je prvi 100% digitalni stadion u Evropi, infrastruktura kojom se upravlja iz inteligentne kontrolne sobe koja koordinira hiljadu ekrana, 160 sigurnosnih kamera, 7.000 mrežnih tačaka i 1.600 WiFi tačaka sa 5G pokrivenošću.
Ova povezanost omogućila je projekte kao što je 5G Multicam, koji nudi navijačima slike u realnom vremenu iz uglova koji su inače nedostupni putem 360º kamera i iskustava virtuelne stvarnosti.
Ova digitalna vizija nije samo o efikasnosti, već i o snažnijem emocionalnom iskustvu. Oni koji stoje iza projekta prepoznaju da je cilj bio stvoriti pravi "wow" efekat, vizuelni uticaj koji bi iznenadio čak i redovne posjetioce stadiona.
Rezultat je posebno dobro prihvaćen od strane navijača, koji cijene i spektakularnu prirodu Sky Ribbona i poboljšanu povezanost i fluidnost unutrašnje cirkulacije.
Tehnologija također koristi stadionu u danima kada nema fudbala. Zahvaljujući svojoj digitalnoj infrastrukturi i naprednim audiovizuelnim mogućnostima, Metropolitano je postao svestrano mjesto koje ugošćuje koncerte, velike korporativne događaje i velike predstave, aktivnost koja proširuje njegov ekonomski i kulturni uticaj izvan sporta.
Integracijom Sky Ribbona i konsolidacijom svog tehnološkog ekosistema, Metropolitano potvrđuje svoju poziciju jednog od najnaprednijih stadiona na svijetu, mjesta koje je već bilo domaćin finala Lige prvaka 2019. godine i učinit će to ponovo 2027. godine, kao i jednog od glavnih mjesta za Svjetsko prvenstvo 2030. godine.