Loader
Loader
Pronađite nas

"Meta" na sudu u Massachusettsu: Da li Instagram izaziva ovisnost o društvenim mrežama

Hakeri napali DeepSeek, Kina odmah reagovala

    Tehnološki skok u zapošljavanju: Umjetna inteligencija mijenja način na koji tražimo posao, ali ne za sve

    Tehnološki skok u zapošljavanju (Izvor: AP Photo/Michael Dwyer, File)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    Više od tri od četiri radnika, ili 77 posto, već je iskoristilo umjetnu inteligenciju (AI) u procesu traženja posla, pokazalo je novo istraživanje provedeno u Francuskoj.

    ADVERTISEMENT

    Iako je korištenje AI alata postalo široko rasprostranjeno, stručnjaci upozoravaju na postojanje značajnih razlika u pristupu i korištenju tih tehnologija.


    "Iako je stopa usvajanja visoka, još uvijek postoje duboke razlike u korištenju AI, što se posebno odnosi na manje kvalificirane i starije osobe, kojima je pristup tim alatima ograničen", izjavio je Jean-Christophe Vidal, generalni direktor Konexija, organizacije koja je naručila istraživanje.


    Prema podacima koji su prikupljeni od 5300 francuskih tražitelja posla, najčešće korišteni AI alat su automatske preporuke na platformama poput LinkedIna, koje je iskoristilo 63 posto ispitanika.


    Također, 30 posto ispitanika koristilo je chatbotove u svojoj potrazi za poslom.


    Iako su rezultati optimistični, istraživanje ukazuje na važnu razliku u pristupu tehnologiji.


    Naime, 83 posto mladih ljudi do 25 godina izjavilo je da koriste AI alate u procesu traženja posla, dok je taj postotak među osobama starijim od 50 godina samo 69 posto.


    Također, 61 posto osoba s magisterijem osjeća se ugodno koristeći ove alate, dok samo 34 posto onih s srednjoškolskom spremom dijeli isto mišljenje.


    AI je posebno popularan u poboljšanju prijava za posao: gotovo 40 posto kandidata koristi alate poput Canve ili ChatGPT-a za izradu životopisa i propratnih pisama.


    Međutim, zabrinutost je također prisutna: četvrtina tražitelja posla oprezna je u pogledu povjerljivosti podataka i smanjenja ljudske interakcije tijekom zapošljavanja.


    Stručnjaci poput Cyrila Nouveaua, direktora u France Travailu, naglašavaju kako je ključno osigurati da umjetna inteligencija ne produbi digitalni jaz, već postane alat koji će uključiti više ljudi u tržište rada.


    Prema njegovim riječima, rezultati istraživanja pomoći će u prilagodbi obrazovnih tečajeva i alata za tražitelje posla, kako bi se poboljšala njihova sposobnost korištenja AI tehnologije.

    Možda će vam se svidjeti