Ryanair je upozorio na "štetne prakse" internetskih agencija za prodaju karata koje, prema tvrdnjama kompanije, naplaćuju turistima širom Evrope znatno više cijene.
Niskobudžetna aviokompanija objavila je novi izvještaj koji putnicima otkriva kako mogu izbjeći dodatne troškove i napuhane cijene avionskih karata.
U svom istraživanju Ryanair je prozvao internetske agencije kao što su eDreams, Tix i Vola, tvrdeći da one povećavaju cijene i do 176 posto za usluge poput rezervacije sjedala ili dodatnog prtljaga, piše Euronews Travel.
Kompanija poziva vlade zemalja Evropske unije da hitno zaštite „neupućene“ turiste od prekomjernog naplaćivanja.
Koliko zapravo agencije naplaćuju više?
Prema uzorku Ryanair-ovog istraživanja, eDreams je proglašena „najvećim prekršiocem“. Agencija je prodavala rezervaciju sjedala za 15,67 eura, dok je Ryanair-ova cijena 5,67 eura – što predstavlja povećanje od 176 posto.
Također je naplaćivala 27,07 eura za dodatnu torbu od 10 kg, što je 108 posto više od Ryanair-ove cijene od 12,99 eura.
Tix je prodavao rezervisana sjedala za 17,50 eura i torbe od 20 kg za 45,59 eura, što je povećanje od 67, odnosno 40 posto.
Vola je naplaćivala 25 eura za prioritetno ukrcavanje i dodatnu torbu od 10 kg, dok su iste usluge kod Ryanaira koštale 17 i 16,99 eura – što znači 47 posto više.
"Šteta za potrošače“
„Uprkos dokazima o šteti koju trpe potrošači, mnoge vlade EU i tijela za zaštitu potrošača – posebno španski ministar za zaštitu potrošača Bustinduy – ne čine ništa da spriječe ovu štetu“, izjavio je Dara Brady iz Ryanaira.
„Vlade EU i nadležna tijela nisu poduzele nikakve mjere da zaustave ovo prekomjerno naplaćivanje, koje i dalje šteti potrošačima širom Španije i Evropske unije“, dodao je Brady, pozivajući ih da „konačno reagiraju“ i zaštite putnike od „nepotrebnih dodatnih troškova“.
Kako pronaći najpovoljnije cijene letova
Internetske agencije često nude niže početne cijene letova od samih aviokompanija, što privlači putnike koji žele uštedjeti.
Međutim, istraživanja pokazuju da, kada se dodaju troškovi prtljaga i rezervacije sjedala, ukupna cijena često postaje viša.
Analiza organizacije Which? iz 2023. godine, koja je uporedila 28 različitih cijena kod četiri aviokompanije i četiri internetske agencije, pokazala je da rezervacija putem agencija može biti i do 115 eura skuplja od direktne kupovine.
Većina aviokompanija na svojim web-stranicama objavljuje listu odobrenih partnera i distributera (GDS sistema), kako bi putnici znali preko koga mogu sigurno rezervisati letove.
Na primjer, easyJet sarađuje s partnerima kao što su Duffel, Amadeus, Travelport, Peakwork i Kyte, dok je WizzAir nedavno potpisao partnerstvo s Travlefusionom kako bi „povećao dostupnost i pristupačnost“ svojih evropskih letova.
Da biste dobili najbolju ponudu, preporučuje se da izračunate ukupnu cijenu karte, uključujući sve dodatne usluge koje planirate koristiti, prije nego što izvršite plaćanje.