Vlada Republike Srpske donijela je Odluku kojom se odobrava isplata finansijskih sredstava nerazvijenim i izrazito nerazvijenim jedinicama lokalne samouprave, za sufinansiranje projekata, u ukupnom iznosu od 275.000,00 KM.
Cilj sufinansiranja projekata jedinica lokalne samouprave iz ovih sredstava, jeste dopuna njihovih vlastitih izvora finansiranja projekata, u procesu odobrenih finansijskih sredstava kod domaćih i međunarodnih organizacija, domaćih i stranih investicionih fondova koji finansiraju projekte jedinica lokalne samouprave. Pravilnikom je definisano da se finansijska sredstva jedinicama lokalne samouprave dodjeljuju prioritetno za realizaciju projekata iz oblasti: proizvodnje i izvoza, poljoprivredne proizvodnje i ruralnog razvoja, zaštite životne sredine, izgradnje novih, rekonstrukcije i održavanja postojećih objekata komunalane infrastrukrutre, zdravstevene zaštite stanovništva i pomoći socijalno ugroženom stanovništvu i brige o mladima, obrazovanja i sporta, kulture i njegovanja kulturnoistorijske baštine i pomoći u izgradnji vjerskih objekata, civilne zaštite stanovništva i zaštite ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća, turizma i druge oblasti koje su od značaja za lokalni razvoj.
Takođe, Pravilnikom je predviđeno da se sredstva za naprijed navedene namjene jedinicama lokalne samouprave odobravaju bespovratno. Maksimalan iznos sredstava koja se mogu odobriti po jednom projektu je 30.000,00 KM.
Do 12. decembra 2024. godine, kada je Komisija za ocjenu projekata razmatrala podnesene zahtjeve, zahtjev za dodjelu sredstava za sufinansiranje projekata kojima se podstiče lokalni razvoj u oblastima definisanim pomenutim Pravilnikom podnijele su sljedeće jedinice lokalne samouprave: Јezero, Ljubinje, Berkovići, Višegrad, Novi Grad, Rudo, Vlasenica i Han Pijesak.
Navedenih osam opština podnijelo je 12 zahtjeva za sufinansiranje projekata. Naime, Opština Јezero je podnijela tri zahtjeva za sufinansiranje projekata, Ljubinje i Berkovići po dva zahtjeva, dok su ostale opštine dostavile po jedan zahtjev za sufinansiranje projekata.
Vlada RS donijela je danas Odluku o usvajanju Strategije za unapređenje i razvoj volontiranja u RS (2025–2031. godine), koja ima tri strateška cilja:
1. Unapređenje pravne regulative i volonterske infrastrukture
2. Razvoj volontiranja u formalnom i neformalnom obrazovanju i volontiranja u zajednici
3. Promocija volontiranja u RS
Radna grupa sačinjena od predstavnika institucija i organizacija civilnog društva svoj rad na izradi nove Strategije bazirala je na ostvarenim rezultatima prethodne Strategije, te identifikaciji izazova i prepreka u procesima unapređenja i razvoja volontiranja u RS, kao i na osnovu evropskih i međunarodnih trendova u oblasti volontiranja.
Potrebna sredstva za realizaciju aktivnosti iz Strategije za unapređenje i razvoj volontiranja u RS (2025 - 2031. godine) iznose ukupno 604.000,00 KM.
Vlada donijela Odluku o izmjeni i dopuni odluke o određivanju prioritetnih projekata iz programa javnih investicija RS za finansiranje iz budžeta u 2024. godini.
Usvojenim Rebalansom budžeta za 2024. godinu kojim je proširen budžetski okvir u okviru Ostale budžetske potrošnje, na poziciji "Јavne investicije", otvorena je mogućnost za odobravanje još četiri dodatna prioritetna projekta za 2024. godinu, i to: - Kapitalna investicija "Park šuma Slatina" u iznosu od 3.000.000,00 KM, - Asfaltiranje ulica i puteva na području Opštine Vlasenica (igralište Brergovi, sanacija puta Brda - Trnovo, sanacija puta u gornjem Zalukoviku, sanacija površina kod vrtića, sanacija Ulice Zorana Borovine) u iznosu od 2.100.000,00 KM, - "Zatvaranje kolektivnih centara i alternativnog smještaja pružanjem javnih stambenih rješenja - Projekat CEB 2" u iznosu od 1.708.765,11 KM i - „Kupovina nepokretnosti za potrebe smještaja Arhiva RS - Kancelarije u Doboju“ u iznosu od 3.177.298,80 KM.
Zajedno sa ova četiri projekta, Vlada RS odredila je ukupno 28 prioritetnih projekata iz programa javnih investicija RS za koje će ukupno biti izdvojeno 98.771.000,00 KM.
Vlada je prihvatila Informaciju o Odluci o uslovima prekograničnog prometa opasnog otpada u skladu sa Konvencijom o kontroli prekograničnog kretanja opasnih otpada i njihovom zbrinjavanju (Bazelska konvencija), s ciljem pokretanja postupka revidovanja Odluke o uslovima prekograničnog prometa opasnog otpada u skladu sa Konvencijom o kontroli prekograničnog kretanja opasnih otpada i njihovom zbrinjavanju, koju je donio Savjet ministara BiH, 2016. godine, zbog elemenata neustavnosti i nezakonitosti Odluke, kao i zbog normativno-pravnih rješenja koja otežavaju njenu primjenu u praksi.
Vlada je donijela Zaključak kojim je dala saglasnost da Ministarstvo za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju RS uzme aktivno učešće u izradi novog podzakonskog akta, odnosno nove odluke ili Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o uslovima prekograničnog prometa opasnog otpada u skladu sa Konvencijom o kontroli prekograničnog kretanja opasnih otpada i njihovom zbrinjavanju.
Takođe, Ministarstvo za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju RS je zaduženo da prilikom aktivnog učešća u izradi novog podzakonskog akta postupa u skladu sa ustavnim i zakonskim nadležnostima Republike Srpske i da prije njegovog usvajanja od strane Savjeta ministara Bosne i Hercegovine, akt dostavi na saglasnost Vladi RS.
Vlada RS prihvatila je i Informaciju o sprovedenoj reviziji učinka "Upravljanje održavanjem zgrada" sa prijedlogom Akcionog plana za provođenje preporuka revizije učinka "Upravljanje održavanjem zgrada".
Postupak osnivanja i registracije zajednica etažnih vlasnika započeo je još 2002. godine kad je stupio na snagu prvi Zakon o održavanju stambenih zgrada, međutim, u velikom broju lokalnih zajednica ovaj proces nije završen, a uočeni su mnogobrojni problemi i nedoumice, kako kod etažnih vlasnika zgrada za koje se trebaju osnovati zajednice, tako i kod nadležnih organa u jedinicama lokalne samouprave koji vrše registraciju i upis u registre.
Glavna služba za reviziju javnog sektora RS prepoznala je značaj ove oblasti te je u 2024. godini, na osnovu Zakona o reviziji javnog sektora i mjerodavnih standarda revizije, provela reviziju učinka "Upravljanje održavanjem zgrada".
Predmet ove revizije je postojanje ispunjenosti pretpostavki za uspješno upravljanje održavanjem zgrada, sa ciljem da se na osnovu rezultata ispitivanja ponude preporuke za unapređenje upravljanja održavanja zgrada. Predmetna revizija je obuhvatila ispitivanje uloga, nadležnosti i odgovornosti Vlade RS, ovog ministarstva te jedinica lokalnih samouprava, a vremenski period obuhvata revizije je 2019-2023. godina. Revizija učinka obuhvatila je osam jedinica lokalne samouprave i to: Banja Luka, Kotor Varoš, Novi Grad, Doboj, Lopare, Istočno Novo Sarajevo, Foča i Trebinje.
Osnovni zaključak revizije je da nisu u potpunosti uspostavljene i ispunjene pretpostavke za uspješno upravljanje održavanjem zgrada, te da u skladu s tim postoji potreba za unapređenjem ove oblasti.
Kako se konstatuje u Izvještaju unapređenja upravljanja održavanjem zgrada u RS može se obezbijediti usklađenim i koordinisanim provođenjem preporuka od strane institucija na republičkom i na lokalnom nivou vlasti.
Vlada je usvojila Akcioni plan za provođenje preporuka revizije učinka „Upravljanje održavanjem zgrada“ kojim se predviđa da se zajedničkim radom republičkih i lokalnih organa, kroz odgovarajuće radne grupe i timove, izvrši analiza pravnog okvira, postupka registracije zajednica etažnih vlasnika i postojećih evidencija u oblasti kolektivnog stanovanja te daju prijedlozi za unapređenje pravnog okvira, postojećih evidencija te pojednostavi postupak registracije zajednica etažnih vlasnika.