Novi granični prelaz Gradiška danas nije otvoren. Svečana ceremonija odgođena je nakon što nisu usvojene izmjene Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji, neophodne za rad prelaza... Postojeći granični prelaz u Gradišci tako neće biti rasterećen. Prevoznici najavljuju zahtjeve za odštetu i to 40 evra po svakom satu čekanja na ulazak sa robom. Nisu izostale ni političke reakcije, na ovu, kako se ocjenjuje, međunarodnu sramotu Bosne i Hercegovine.
Nema ni svečane ceremonije otvaranja, ni kolone vozila koja su već trebala ulaziti ili izlaziti iz Bosne i Hercegovine preko ovog, novog graničnog prelaza.
"Osramotili smo se, osramotili smo državu. Ako bog da taj granični prelaz će biti otvoren u avgustu 2026. godine. Ovo su podaci koji su došli od naših članova, koji imaju kontakte sa određenim ljudima, iz kojih dolazi taj gospodin čije ime ne želim da uopšte više spominjemo", rekao je Velibor Peulić.
Zijad Krnjić, svoj glas ZA Pravilnik, bez kog prelaz ne može biti otvoren, uslovio je utvrđivanjem novih koeficijenata za raspodjelu državnih prihoda od PDV-a između entiteta. Nakon četiri neuspješna pokušaja usvajanja Pravilnika na Upravnom odboru Uprave za indirektno oporezivanje, predsjedavajući Srđan Amidžić rekao je da zbog kamera mora birati riječi kako bi komentarisao Krnjićeve uslove i glas protiv.
"Ako je to stav SDA, ako je to stav Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, pa da li ima tamo normalnih ljudi, dolaze li ljudi koji žive u Federaciji preko grančnog prelaza Gradiška?", upitao je Srđan Amidžić.
To nije stav Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, odgovorio je premijer Nermin Nikšić.
"To je stav takozvanog eksperta Krnjića, kojeg smo zatekli i kojeg ne možemo zakonski promijeniti dok mu ne istekne mandat. On zapravo zastupa politiku SDA", pojasnio je.
Krnjića je 2021. na pet godina imenovala vlada Fadila Novalića, pa smo pitali predsjednika SDA Bakira Izetbegovića, da li je on Krnjiću dao instrukcije da ne podrži Pravilnik koji bi omogućio otvaranje graničnog prelaza.
"Ne, uopšte nismo bili na vezi, mene je malo zateklo to, pa sam čak bio malo i zabrnut, pa sam ga nazao u vezi prelaza, jer naravno da želimo da imamo prelaz, ali nakon njegovih argumenata postalo je sasvim jasno da je čovjek u pravu i da treba biti podržan. Dakle, da prestane krađa sredstava od Federacije u korist RS", poručio je Bakir Izetbegović.
"Ekspert koji ne tumači struku nego radi iz ličnih ili interesa onih koji su ga postavili", za Krnjića je rekao potpredsjednik Republike Srpske iz reda hrvatskog naroda.
"Ovo će dodatno frustrirati sve koji budu putovali za božićne i novogodišnje praznike. Svi će vidjeti i zapamtiti tog eksperta", istakao je Davor Pranjić.
Novi granični prelaz Gradiška trebao je smanjiti i vrijeme čekanja na ulazak prevoznicima iz Bosne i Hercegovine. Tako da će, prema riječima njihovog koordinatora, prevoznici sa robom i dalje čekati više od 200 sati na ulazak u zemlju. Zbog toga, najavljuju zahtjeve za finansijsku odšetu.
"Ovim prelazom mogli bismo barem putnički promet usmjeriti, mogli bismo i robe koje ne traže inspekcijski nadzor. Negdje oko 45 procenata istog dana bi se smanjio pritisak na ove naše robne tokove. Znači nama će se morati neko obratiti, da kažemo, i u finansijskom smislu obeštetiti, 40 evra je svaki sat čekanja našeg vozila na graničnom prelazu", dodao je Velibor Peulić.
Jer Peulić ističe, najveći logistički troškovi nastaju zbog čekanja na graničnim prelazima, što je najizraženije na postojećem u Gradišci, koji je glavna poveznica BiH sa Evropskom Unijom i vuče oko 50 odsto ukupnog transporta roba, te je najfrekventniji prelaz i kada je riječ o putničkom saobraćaju. Izgradnja neotvorenog graničnog prelaza u Gradišci koštala je 20 miliona evra, a finansirana je sredstvima Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Evropske unije.