Ustavni sud Bosne i Hercegovine donio je niz odluka. Raspravljeno je i o pitanju ustavnosti nove Vlade Republike Srpske, ali s obzirom na to da rasprava nije završena, Ustavni sud će na narednoj sjednici nastaviti raspravu i donijeti odluku.
Ustavni sud BiH poništio je tri zaključka Narodne skupštine Republike Srpske (NSRS) usvojena 22. augusta 2025. godine, ocijenivši da nisu u skladu s Ustavom BiH.
Riječ je o tački 4, prvoj rečenici tačke 9. (koja je nakon izmjena postala tačka 7) i tački 12. (nakon izmjena tačka 10) Zaključaka donesenih povodom Informacije o odluci Centralne izborne komisije BiH o prestanku mandata predsjedniku RS Miloradu Dodiku.
Tačka 4. glasi: "Narodna skupština Republike Srpske ne prihvata i odbacuje presudu neustavnog Suda BiH izrečenu predsjedniku Republike Srpske, kao i odluku Centralne izborne komisije BiH o prestanku mandata predsjedniku Republike Srpske Miloradu Dodiku".
Tačka 7. glasi: "7. Narodna skupština Republike Srpske odbacuje mogućnost provođenja prijevremenih izbora za predsjednika Republike Srpske. Narodna skupština zahtijeva od svih političkih faktora u Republici Srpskoj, političkih partija i pojedinaca da se ne prijavljuju na eventualne prijevremene izbore za predsjednika Republike. Narodna skupština konstatuje da bi prijava i izlazak na takve izbore predstavljali kršenje stavova Narodne skupštine, narušavanje ustavne ravnoteže i poništavanje Republike Srpske kao strane u Dejtonskom mirovnom sporazumu".
Tačka 9 glasi: "Narodna skupština Republike Srpske odbacuje odluke i praksu Ustavnog suda BiH koja za cilj ima inkorporisanje visokog predstavnika u ustavni sistem BiH kao nosioca vlasti. Narodna skupština Republike Srpske naglašava da je visoki predstavnik dejtonska kategorija, čiji je obim prava i obaveza regulisan Aneksom 10. Narodna skupština podsjeća da visoki predstavnik nije predviđen u Ustavu BiH, stoga ne može biti nosilac niti jedne vlasti".
Tačka 10. glasi: "10. Narodna skupština Republike Srpske ne prihvata kontinuirane pokušaje razgradnje i ukidanja Republike Srpske kao institucionalnog okvira i državnopravnog subjekta srpskog naroda u kojem svi građani ostvaruju svoja kolektivna i individualna prava temeljena na Ustavu BiH. Narodna skupština podsjeća da je Republika Srpska ugovorna strana u Dejtonskom mirovnom sporazumu i svim njegovim aneksima. S obzirom na svojstvo ugovorne strane, koje je potvrđeno i prilikom usaglašavanja Ženevskih i Njujorških principa, Republika Srpska ima pravo i obavezu da zaštiti Dejtonski mirovni sporazum".
Tačka 12. glasi: "12. Narodna skupština Republike Srpske zadužuje Kolegijum Narodne skupštine da pripremi tekst Rezolucije o samoopredjeljenju srpskog naroda i Republike Srpske".
Sud je odlučio da ove odredbe prestaju važiti danom njihovog usvajanja, u skladu s članom 61. Pravila Ustavnog suda.
Također, Sud je obustavio postupak u dijelu koji se odnosio na ocjenu ustavnosti druge rečenice tačke 6. te tačaka 7. i 8., jer osporeni akt više nije bio na snazi.
Zahtjev su podnijeli Denis Bećirović, član Predsjedništva BiH, i 14 zastupnika Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH.
Ustavni sud nenadležan za više tačaka, uključujući i Schmidta
Odbačeni su zahtjevi podnosilaca zahtjeva za ocjenu ustavnosti tač. 1, 2, 3, 5, prve rečenice tačke 6, druge rečenice tačke 9. i tač. 10. i 11. Zaključaka povodom Informacije u vezi s odlukom CIK BiH o prestanku mandata predsjedniku Republike Srpske Miloradu Dodiku broj 02/1-021-1012/25 zbog nenadležnosti Ustavnog suda za odlučivanje.
Naime, u tačci 3. navodi se da NSRS ne prihvata Christiana Schmidta, njegove odluke, kao i posljedice na osnovu tih odluka.