Loader

Loader
Pronađite nas

Centralna izborna komisija Bosne i Hercegovine objavila preliminarne rezultate izbora u četiri općine

Vlado Đajić objavio da ostaje raditi na UKC RS

    Šakanović za Euronews: Izborna kampanja u RS je toliko mirna da je skoro normalna

    Copyright European Commission Audiovisual Service
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Predizborna kampanja za prijevremene izbore za predsjednika Republike Srpske, koji će biti održani 23. novembra, protiče neuobičajeno mirno. O razlozima i porukama kandidata za Euronews BiH govori Dino Šakanović, istraživač u Istinomjeru.

    ADVERTISEMENT

    Prema njegovim riječima, kampanja je „poprilično mirna“, a jedan od ključnih razloga je što su „ovo neočekivani izbori, niko se nije posebno pripremao“. Dodaje da se politički akteri drže po strani jer „niko ne želi da se previše eksponira“, posebno jer se „u RS tvrdi da je predsjednik smijenjen od strane stranog faktora“.


    „Ni vlast ne želi da predstavlja da su ovi izbori nešto epohalno“, kaže Šakanović, a opozicija, kako navodi, ne želi da previše talasa vodu da ne ispadne da slave "što je visoki predstavnik smijenio Dodika". Zaključuje da je riječ o jako mirnoj, "skoro pa normalnoj" kampanji.


    Kada je riječ o porukama koje birači mogu čuti, Šakanović kaže da se kandidat SNSD-a „fokusira na kontinuitet poruka i politika ove stranke: očuvanje RS, autonomija“, te da mu sama kampanja nije u prvom planu „koliko ukupni paket“. Što se tiče opozicije kaže da je "jako teško doći do njih, teško se probijaju kroz medije."


    U svojim nastupima opozicija, prema njegovim riječima, „zagovara promjenu, transparentnost, odgovornost“, a „neki kažu da bi raspustili skupštinu u slučaju pobjede“.


    Na pitanje da li kandidati ponavljaju ranija, neispunjena obećanja, Šakanović odgovara da se kandidati poprilično bave stvarima koje nisu njihove nadležnosti. Kao primjer navodi da „kandidat Siniša Karan obilazi privredne subjekte, što je nadležnost Vlade RS“. Za opoziciju je, kaže, teško reći šta nisu ispunili jer su oni dugo u opoziciji.


    Pojava obećavanja izvan nadležnosti, prema Šakanoviću, dio je šire političke kulture:


    „To se dešava zato što je naše društvo fokusirano na identitet, na sigurnost, slobodu. Većina kandidata ne dolazi na vlast na osnovu pitanja za koja su nadležni.“


    Komentarišući rad Centralne izborne komisije, Šakanović ocjenjuje da CIK „radi svoj posao kao i uvijek“ i da ne vidi neku promjenu.


    „Teško je reći koliko bi kazne (za stranke) trebalo da budu oštre jer možete doći u opasnost da diskvalifikujete ljude zbog verbalnog propusta.“


    Kada je riječ o učinku političkih aktera, Šakanović ističe da je jako nizak procenat ispunjenih obećanja.


    „Veliki broj obećanja je samo djelimično ispunjen ili nije uopšte ispunjen“, kaže on. Zanimljivo je, dodaje, da „to baš nema direktnu vezu s tim kako će proći na narednim izborima“.


    „To što neko nije ispunio obećanja nije garancija da on neće biti izabran na narednim izborima. Birači prate obećanja, ali da je to presudno – mislim da nije. Masa kandidata ima program reda radi“, zaključuje.


    Hoće li i buduće kampanje biti ovako mirne?


    „Ne“, kaže Šakanović. Prema njegovoj procjeni, sadašnji izbori su „baš specifičan momenat“, a već 2026. očekuje žestoku i burnu kampanju punu teških riječi.

    Možda će vam se svidjeti