Predstavnici Konzorcijuma "Logistika BiH trebalo bi da sutra u Sarajevu u odvojenim susretima razgovaraju o problemima prevoznika sa ministrima spoljne trgovine i ekonomskih odnosa u Savjetu ministara Stašom Košarcem i transporta i komunikacija Edinom Fortom, izjavio je Srni glavni koordinator Konzorcijuma Velibor Peulić.
Peulić je rekao da je jedan sastanak planiran za 10.00 časova, a drugi za 12.00, te da će nakon toga u 13.00 časova u zgradi zajedničkih instutcija održati konferenciju za novinare.
"Do sutra ćemo razgovarati sa našim kolegama koji se nalaze na graničnim prelazima, jer u utorak, 6. maja, moramo dobiti jasne odgovore da li službenici Uprave za indirektno oporezivanje /UIO/ BiH sprovode u djelo ono što je dogovoreno", rekao je Peulić.
Peulić je napomenuo da je za petak, 9. maja, zakazan Upravni odbor, kada će se donijeti konačne odluke o daljim aktivnostima.
On je dodao da bi na sastanku sa ministrom Košarcem trebalo da budu i direktori inspekcija, kao i da očekuju sastanke sa premijerima Srpske i Federacije BiH.
"Dolazimo u čudnu situaciju da jedan granični prelaz `Bratoljub` zavisi samo od inspektora, odnosno da li će on zaključati svoju kancelariju u 14.00 časova i poslije toga neće raditi", istakao je Peulić.
Konzorcijum "Logistika BiH" okuplja više od 600 pravnih subjekata i predstavlja najoorganizovaniju interesnu zajednicu prevoznika BiH, a Peulić kaže da je upućeno otvoreno pismo ministru Forti nakon više pokušaja uspostavljanja institucionalnog dijaloga sa Ministarstvom komunikacija i transporta u Savjetu ministara.
U otvorenom pismu je istaknuto da ministar Forto nije učinio ništa u korist prevoznika, od 17. aprila 2025. godine, da je samo kupovao vrijeme, umjesto da rješava pitanja koja su delegirana poput Pravilnika o akcizama, Pravilnika o licencama, analiza troškova, treća tablica i druga delegirana pitanja.
Peulić je podsjetio da je Forto je samoinicijativno, bez konsulatacija potpisao i objavio Pravilnik o licencama u kome se pogoduje pojedincima, na štetu budžeta BiH, u kome Prevoznici i dalje ostaju marginalizovani, suprotno povelji kvaliteta CEMT.
U pismu upućenom ministru transporta i komunikacija se navodi da Forto nije stao uz prevoznike, već zastupao interese drugih.
"Umjesto da reformišete sektor, doveli ste ga do tačke ključanja", navodi se u pismu i napominje da će, ako do 9. maja ne budu ispunjeni zahtjevi prevoznika, biti donesena formalna odluka o aktivaciji francuskog modela, odnosno, potpune obustave drumskog transporta.
Ministarstvo transporta i komunikacija u Savjetu ministara potvrdilo je će 5. maja biti održan radni sastanak te da u potpunosti stoji na raspolaganju o svim otvorenim pitanjima za pomoć prijevoznicima.
Uz razumijevanje izazova sa kojima se prevoznici suočavaju u dinamičnom okruženju poslovanja iz Ministarstva transporta i komunikacija pozivali su članove Konzorcijuma i ostale predstavnike da zajedno rade na poboljšanju uslova poslovanja u transpornom sektoru u radnoj atmosferi i tolerantnoj diskusiji u interesu, prije svega, svih privrednih subjekata i građana BiH.