Loader
Loader
Pronađite nas

"Ljudi ne razmišljaju o bolesti, dok im se ne dogodi": U Bosni i Hercegovini donorsku karticu ima 80.000 građana

Pola godine nakon tragedije u Donjoj Jablanici u Tužilaštvo HNK stigao nalaz vještaka

    Prevoznici i logističari najavili veliki protest, stižu u Sarajevo sa 500 vozila

    Kamioni/Ilustracija (Izvor: Pixabay)
    J.S.
    Objavljeno

    Prevoznici i logističke kompanije iz Bosne i Hercegovine održaće u ponedjeljak protest u Sarajevu na kojem će, između ostalog, tražiti rasterećenje poslovanja transportnih preduzeća u BiH.

    ADVERTISEMENT

    Velibor Peulić, koordinator Konzorcijuma "Logistika BiH" rekao je za Euronews BiH da na protestu-defileu kroz glavni grad BiH očekuje oko 500 voznih jedinica (kamiona) iz cijele zemlje. Protestom žele da pokažu da u BiH postoji snažna transportna industrija, koja je, kako kaže Peulić, krvotok privrede BiH. Dodaje da posljednjih 14 mjeseci, plenum Konzorcijuma logistika Bosne i Hercegovine vodi civilizovanu i argumentovanu borbu za bolje uslove.


    Na protestu u ponedjeljak će iznijeti četiri zahtjeva. Prvi zahtjev je uvođenje dvogodišnjeg moratorijuma na primjenu pravila “90 dana u 180 dana”, odnosno da prestane po njih diskriminatorna praksa maltretiranja vozača iz BiH koji rade svoj posao u skladu sa svim pravilima i procedurama unutar EU.


    “Za to držimo odgovornim ministra inostranih poslova BiH Elmedina Konakovića, koji u proteklih četiri, pet mjeseci nije iskazao dovoljno energije, da se ovaj problem riješi sa ambasadorima država EU, koji se nalaze BiH. Naši vozači, tj. građani BiH su bili izloženi, između ostalog, privođenju i zatvaranju na 48 sati, samo zato što pravilo 90 dana u 180 dana, koje se odnosi na turiste, nije dobro ispregovarano u smislu da su to radnici koji su zaposleni, koji ne uzimaju posao građanima EU, nego rade iz BiH”, rekao je Peulić.


    Drugi zahtjev se odnosi na povrat akciza na gorivo za prevoznike, po uzoru na Crnu Goru.


    “Ne moramo po modelu EU, ali eto susjedna nam je zemlja Crna Gora. Mi smo posljednja zemlja u regionu koja nije ovo pitanje uskladila sa EU normama. Naši prevoznici nisu više konkurentni u odnosu na okruženje i nama prijeti opasnost da svi drugi u okruženju, Crna Gora, Srbija, imaju 33 evrocenta niže troškove po jednoj litri dizel goriva. To su pravila svih zemalja EU. Mi samo tražimo ista prava kao što imaju druge zemlje u okruženju”, istakao je Peulić u izjavi za Euronews BiH.


    Smanjenje zadržavanja na granicama i carinama je treći zahtjev koji prevoznici upućuju ka institucijama BiH. Peulić kaže da su evropske i analize američkih stručnjaka, koji su zajedno posmatrali zadržavanje na graničnim prelazima na Balkanu, pokazale da tokom jedne godine na granicama na Balkanu špediteri ukupno potroše 3.000 godina vremena.


    “U Bosni i Hercegovini je to otprilike prosječno gubljenje oko 200 radnih sati. To znači da za svakog radnika kojeg imamo u BiH, umjesto da mu damo 13. platu, jedan njegov lični dohodak, faktički, potroši se na čekanju da uđete u svoju zemlju ili izađete iz svoje zemlje. U toj analizi su navedene tačke koje se mogu popraviti. Uprava za indirektno oporezivanje, Granična policija, fitosanitarne inspekcije, veterinarske inspekcije, za prvi korak trebaju samo uskladiti recimo vrijeme rada sa kolegama i susjednim državama”, pojašnjava Peulić.


    Drugi korak je da se potpuno i u punom kapacitetu primijeni digitalizacija, NCTS sistem koji predstavlja novi kompjuterizovani tranzitni sistem.


    “Mi ćemo na taj način 70% smanjiti vrijeme zadržavanja na graničnim prelazima. Vrijeme zadržavanja na graničnim prelazima direktno se fakturiše u kalkulaciju bilo kog proizvoda u BiH”, ističe naš sagovornik.


    On kaže da se BiH 36 prosječnih godišnjih plata prevoznika BiH, koji rade u firmi srednje veličine, mora dati na različite dadžbine.


    Četvrti zahtjev je rasterećenje troškova poslovanja u drumskom prevozu– analiza troškova, obustava stalnih izmjena pravilnika, eliminacija suvišnih birokratskih barijera.


    Peulić je rekao da je ministar komunikacija i transporta BiH Edin Forto pozvao prevoznike i predstavnike logističkih kompanija na razgovor sutra, u 12.30 časova. Osim toga, Konzorcijum logistike je pozvan 23. aprila na razgovor u Brisel, zajedno sa ostalim kolegama iz regiona, Turske, Sjeverne Makedonije, Srbije.


    Međutim, Peulić navodi da će se protest u ponedjeljak održati.


    Pozivaju nadležne, Ministarstvo komunikacija i transporta BiH, Ministarstvo inostranih poslova BiH, te ostale resorne institucije, da najkasnije do 25. aprila u 12:00 zakažu radni sastanak sa Koordinacionim odborom plenuma Konzorcijuma logistika Bosne i Hercegovine.


    Ako odgovora ne bude, kaže Peulić, 28. aprila počinje da se primjenjuje "francuski model". Od toga dana u 12 časova, u skladu sa demokratskim pravom na otpor, prevoznici BiH stupaju u aktivnu blokadu drumskog transporta širom zemlje.


    "Biće to blokada koja traje sve dok ne bude sprovedena puna realizacija zahtjeva", poručio je Peulić.

    Možda će vam se svidjeti