Loader

Loader
Pronađite nas

Forto: Budućnost BiH je u jačanju privatnog sektora

Najskuplji automobil uvezen u BiH u 2024. plaćen skoro 700.000 KM

    Finci preuzimaju najveću pivovaru u BiH

    Banjalučka pivara (Izvor: Facebook)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Banjalučka pivara, najveći proizvođač piva u Bosni i Hercegovini i dom popularnog brenda Nektar, od sada je dio Olvi grupe, jednog od vodećih finskih proizvođača pića s tradicijom dugom više od 145 godina.

    ADVERTISEMENT

    Ova akvizicija, koja obuhvata i podružnicu u Srbiji, otvara novo poglavlje za banjalučku kompaniju i pruža joj priliku da se snažnije pozicionira na regionalnom i međunarodnom tržištu, piše BiznisInfo.ba.


    Olvi je kompanija poznata po proizvodnji piva, bezalkoholnih pića i RTD (ready-to-drink) koktela, sa snažnim prisustvom u više evropskih zemalja. Njihova strategija se temelji na modelu „multilokalnog rasta“, koji kombinuje očuvanje identiteta lokalnih brendova, međunarodnu ekspertizu te održivi razvoj i ulaganje u lokalne zajednice.


    Olvi i kontroverza s Bjelorusijom


    Iako je Olvi snažno prisutan na evropskom tržištu, kompanija se posljednjih godina našla pod kritikama zbog poslovanja u Bjelorusiji, zemlji koja podržava rusku invaziju na Ukrajinu.


    Nakon izbijanja rata u Ukrajini 2022. godine, Olvi je – kao i mnoge zapadne firme – najavio povlačenje iz Bjelorusije. Međutim, krajem iste godine bjeloruske vlasti uvele su zakon kojim zabranjuju prodaju zapadnih kompanija i iznošenje kapitala iz zemlje, čime je Olvijev izlazak onemogućen.


    Čini se da im to mnogo i ne smeta jer Bjelorusija i dalje čini značajan dio njenog poslovanja.


    U prvoj polovini 2024. godine, Olvi je ostvario 42,2 miliona eura dobiti, od čega je 16,6 miliona eura (39 posto) došlo iz poslovanja u Bjelorusiji.


    U Bjelorusiji posluju preko svoje firme Lidskoe Pivo, koja zapošljava oko 840 radnika. Izvoz iz Finske u Bjelorusiju je obustavljen još u proljeće 2022., a poslovanje se odvija isključivo kroz lokalne izvore i proizvodne kapacitete.


    CEO Olvi grupe Patrik Lundell je priznao da je ova situacija reputacijski problem za kompaniju.


    "Tema Bjelorusije uvijek izaziva diskusije i razumijem zašto je to osjetljivo pitanje. Nažalost, trenutno nemamo mogućnost da prodamo naše poslovanje zbog lokalnih zakona", kazao je ranije Lundell.


    Detalji akvizicije:


    1. Banjalučka pivara je u 2024. godini ostvarila neto prodaju od 28 miliona eura.
    2. Brend Nektar je jedan je od vodećih na domaćem tržištu i sve popularniji u Srbiji i Crnoj Gori.
    3. Ugovor o akviziciji obuhvata i podružnicu u Srbiji.
    4. Vrijednost transakcije nije objavljena, a zaključenje posla zavisi od odobrenja nadležnih institucija u BiH.


    Jačanje regionalnog prisustva


    CEO Olvi grupe Patrik Lundell naglašava da je preuzimanje Banjalučke pivare strateški potez kojim kompanija želi ojačati prisustvo u jugoistočnoj Evropi.


    "Banjalučka pivara je poznata po snažnim brendovima i bogatoj tradiciji u regionu. Njena centralna pozicija u BiH i jačanje prisustva u Srbiji omogućavaju nam da izgradimo most prema mediteranskim tržištima, gdje vidimo ogroman potencijal za rast, posebno zbog razvoja turizma", izjavio je Lundell.


    Planovi za Banjalučku pivaru


    Olvi planira da pored tradicionalne proizvodnje piva u Banjaluci uvede i bezalkoholna pića i RTD koktele, prateći globalne trendove u industriji pića. Direktor Banjalučke pivare Ilija Šetka poručio je da ova akvizicija donosi stabilnost i nove mogućnosti:


    "Ponosni smo što postajemo dio Olvi grupe, kompanije koja dijeli naše vrijednosti i tradiciju. Vjerujemo da ćemo zajedno ojačati brend Nektar i proširiti našu ponudu na regionalnom i međunarodnom nivou", kazao je Šetka.


    Banjalučka pivara ima novog vlasnika


    Pivara već sada izvozi svoje proizvode u Hrvatsku, Sloveniju, Crnu Goru i Italiju, a kroz Olvijevu mrežu očekuje se značajno širenje izvoza. Lundell ističe da će akvizicija donijeti nove proizvode i mogućnost širenja na tržišta Mediterana.


    "Vidimo mnogo prilika da iskoristimo sinergiju između naših portfolija i stvorimo jedinstvenu, snažnu ponudu koja će odgovoriti na rastuću potražnju potrošača", zaključio je Lundell.


    Šta ovo znači za regionalno tržište


    Ovim preuzimanjem, Olvi dobija pristup snažnom lokalnom brendu s dugom tradicijom, proizvodne kapacitete u srcu Balkana te distribucijsku mrežu koja već uključuje zemlje EU. Za Banjalučku pivaru, ovo znači modernizaciju proizvodnje, proširenje asortimana, te jači izvoz i dugoročnu stabilnost.


    Olvi grupa predstavlja snažnog evropskog igrača s bogatom tradicijom, ali i sa izazovima koji dolaze iz poslovanja u Bjelorusiji.


    Preuzimanjem Banjalučke pivare, Olvi ulazi na dinamično tržište Balkana s jasnom ambicijom – da Nektar i druge lokalne brendove pozicionira kao regionalne lidere, dok istovremeno koristi Banjaluku kao odskočnu dasku za širenje prema Mediteranu i zapadnoj Evropi.


    Za potrošače u BiH, ovo bi moglo značiti veći izbor proizvoda i modernizaciju ponude, dok za pivaru predstavlja početak nove ere pod okriljem jedne od najznačajnijih kompanija u industriji pića u Evropi.

    Možda će vam se svidjeti