Loader

Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Reakcije iz RS na odluku CIK-a: "Hoće da delegitimišu izbore, ponizili su birače"

    Kamiondžije iz BiH i Srbije prijete blokadama granica s Evropom

    Defile kamiona (Izvor: Fena)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Ukoliko ne bude riješen problem vozača kamiona, izazvan uvođenjem novog sistema za provjeru ulaska državljana trećih zemalja u šengenski prostor, uslijedit će blokada šengenskih granica.

    ADVERTISEMENT

    Ovo upozorenje zajednički iznose udruženja iz Srbije i Bosne i Hercegovine, koja mjesecima pokušavaju da evropske zvaničnike uvjere da je nemoguć rad po novim pravilima i da prijeti opasnost da se vozači, pa samim tim i roba u kamionima, vraćaju sa granice, piše Euronews Srbija.


    "Mi već nekoliko godina, a pogotovo u posljednjoj godini, intenzivno pišemo Evropskoj komisiji. Normalno, sva upozorenja koja šaljemo i pisma koja šaljemo, šaljemo i našim vlastima da bi znali o čemu radimo i da bismo svakako dobili njihovu podršku. Ovo upozorenje koje je potpisano u Bijeljini poslano je Evropskoj komisiji, ambasadorima svih zemalja Šengena u Beogradu i u Sarajevu, našim nadležnim organima i bosanskim nadležnim organima", kaže Neđo Mandić, predsjednik Postavnog udruženja Međunarodni transport.


    On ističe da je molba da se problem ozbiljno shvati, jer mu za sada niko ozbiljno ne pristupa.


    "Objašnjenje da se ništa nije mijenjalo je netačno, jer ako je bilo pet zemalja, to je jedna teritorija, a ako danas imamo 27 zemalja, to je neuporedivo veća teritorija. Nekada, da bi se došlo do Šengena, trebalo je tri, četiri dana. Danas je Šengen na našoj granici. Gdje god da krenemo, u Hrvatsku, u Mađarsku, u Rumuniju, u Bugarsku, svuda je Šengen. Naš trenutak kada upalimo kamion, već smo ušli u Šengen i tih 90 dana u 180 dana nije dovoljno da bi se radilo", tvrdi on.


    On ističe da po novim pravilima vozači kamiona nemaju više od 9 do 10 dana stvarnog rada, a za toliko vozač nema interesa, prijevoznik nema interesa i do 10. aprila, ako se ništa ne promijeni, 99,9% vozača iz Srbije, Bosne i Sjeverne Makedonije neće moći ući u EU.


    "Znači, svi kamioni će stati, svi lanci snabdijevanja će stati i nastaje kolaps koji niko ne želi. Šengenski sporazum je napravljen s jasnim ciljem da se onemoguće migranti, ljudi koji idu da rade na crno i sve ono što je negativno i to je u redu", kaže Mandić.


    Problem je u tome što, kako objašnjava Mandić, vozač kamiona niti je migrant, niti običan turista, niti ide da radi na crno. On je zaposlen, zvanično, sa svom dokumentacijom, za sebe, za kamion i za robu odlazi, i svaki ulazak u zemlju je legalan.

    Možda će vam se svidjeti