Loader

Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Povlači se zahtjev: Douglas Jones neće biti novi ambasador SAD u BiH

    Ima li svjetla na kraju tunela Hranjen: POSKOK preuzeo predmet, provođenje istrage tapka u mjestu

    Copyright European Commission Audiovisual Service
    Melisa Teletović
    Objavljeno

    Kada je prije sedam godina ozvaničen početak radova na tunelu Hranjen dugog 5,5 kilometara okarakterisan kao najveći istorijski projekat za BiH, koji bi povezao Sarajevo i Goražde, tada je Vlada na čelu sa bivšim premijerom FBiH Fadilom Novalićem, obećala kako će tunel biti pušten u funkciju 2022. godine.

    ADVERTISEMENT

    No, obećanje je jedno, a obećanje sasvim drugo.


    "Naša posla, korupcija, kriminal, pare, neodgovornost", kažu građani Goražda.


    Drugi pak, imaju nadu.


    "Građani Goražda su to zaslužili. Za par godina, ako Bog da, imaćemo tunel", dodaju građani Goražda.


    Nekoliko puta je izgradnja tunela bila u zastoju, uglavnom, zbog nedostatka novca ali i problema sa terenom. Sa sjeverne strane od Sarajeva preko prače, probijeno je kilometar dužine, a sa strane Goražda, nešto više od dva kilometra.


    Radovi na tunelu, prema posljednjim informacijama se izvode u jako teškim uslovima.


    "Oni to zovu nadsloj koji pada na iskopani dio tunela. Da je jako visok, da je veći od 500 metara i da ugrožava stabilnost izgradnje tunela jer potkasta mreža koja je u tunelu, teško izdržava i postoji bojazan da može doći do novog urušavanja", kaže Dževad Terović, predsjednik Privredne komore BPK.


    Iz Autocesta FBiH za Euronews kažu da je trenutno u realizaciji ugovor koji obuhvata završne radove na iskopu tunela.


    Dodaju da revizija projekta koja se radi, ne utiče na dinamiku izvođenja radova.


    "Zbog složenih geološko-geomehaničkih uslova u pojedinim zonama iskopa, bilo je potrebno izvršiti tehničko i finansijsko usklađivanje obima radova, prvenstveno u dijelu izrade sekundarne tunelske obloge radi osiguranja stabilnosti i dugoročne sigurnosti objekta", kažu iz Autocesta FBiH.


    Za izgradnju najdužeg cestovnog tunela u BiH, do sada je utrošeno više od 150 miliona maraka.


    Premijer Bosansko-podrinjskog kantona Goražde Senad Čeljo za Euronews kaže da se prema informacijama kojima raspolaže, tražilo još novca za radove na tunelu, te da očekuje da tunel bude završen za godinu i po dana.


    "Ono što imamo najave, to je da u martu 2027. bude okončano probijanje glavne i servisne cijevi. To su dvije cijevi za koje se paralelno radi iskopavanje, zajedno sa primarnom podgradom", kazao je Čeljo.


    A o tome koliko je tunel Hranjen važan za cestovno povezivanje Sarajeva i Goražda najbolje govori činjenica da ovaj kanton nema adekvatnog izlaza ni na jedan infrastrukturni objekat u BiH putem kojeg bi uvozili repro materijale, sirovinu, opremu i izvozili gotove proizvode.


    Inače, ovaj kanton jedan je od 10 kantona u FBiH koji bilježi vrhunske rezultate u izvozu i uvozu. U proteklih 10 godina, izvoz u odnosu na uvoz, dostigao je skoro 10 milijardi maraka.


    "Nemamo izlaza na željeznicu, kada to nemamo, otežan je onda prevoz roba do luke Ploče, nemao izlaza na Koridor 5C, na avio luke, ni Sarajevo ni Tuzlu ni Mostar, kao što nemamo izlaz na riječne luke", dodaje Terović.


    Eventualni kriminal i nepravilnosti od ranije, istraživalo je Tužilaštvo Kantona Sarajevo, slučaj oko tunela Hranjen krajem septembra preuzeo je POSKOK. Predmet je formiran po anonimnoj krivičnoj prijavi i još nije donesena naredba o provođenju istrage.

    Možda će vam se svidjeti