Loader

Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Meteorolozi otkrili kakvo nas vrijeme očekuje do kraja decembra

    Višković: Zbog Krnjićeve samovolje ostaje zatvoren jedan od najvažnijih putnih objekata

    Radovan Višković (Izvor: Autoputevi RS)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Porazno je da samovolja Zijada Krnjića, člana Upravnog odbora UIO BiH, zaustavi puštanje u rad novoizgrađenog graničnog prelaza između Hrvatske i BiH, odnosno Republike Srpske, rekao je v.d. direktora "Autoputeva Republike Srpske" Radovan Višković.

    ADVERTISEMENT

    Višković je istakao da je za "Autoputeve" najporaznija činjenica da, zbog samovolje jednog čovjeka, za saobraćaj ostaje zatvoren jedan od najvažnijih putnih objekata u RS, most preko rijeke Save kod Gradiške, koji je izgrađen još 2022. godine.


    "Teško je povjerovati da će hrvatska strana, poslije ove blamaže sa odgađanjem otvaranja novog graničnog prelaza u Gradišci, imati povjerenja u bilo koga od partnera sa ove strane Save. Postavlja se logično pitanje do kada će politikanstvo i dnevna politika biti iznad interesa naroda, koji žive u ovoj zemlji", rekao je Višković.


    Za Viškovića je nevjerovatno da je Krnjić ostao pri svom stavu da ne da saglasnost na izmjene pravilnika o unutrašnjoj organizaciji čime je zaustavio puštanje u rad novoizgrađenog graničnog prelaza.


    Višković je istakao da je most na Savi kod Gradiške samo jedan od projekata, koji su Republika Srpska i ovo preduzeće realizovali sa partnerima iz Hrvatske i EU.


    Podsjetio je da je Republika Srpska ovaj most čekala 15 godina, jer je prvi korak u njegovoj realizaciji načinjen 21. aprila 2004. godine.


    Tada je između Ministarstva komunikacija i transporta BiH i Ministarstva mora, saobraćaja i infrastrukture Hrvatske potpisan Memorandum o saglasnosti za pripremu i izgradnju auto-puta Banjaluka - Gradiška i priključka na Posavski autoput Zagreb - Lipovac na panevropskom koridoru u području postojeće petlje Okučani.


    Kao ključni zajednički objekat bio je predviđen novi granični most preko rijeke Save s priključnim dionicama do postojećih saobraćajnica na obje strane.


    "Ne želeći da se vraćamo u prošlost i upiremo prst u bilo koga zbog tolikog čekanja, podsjetićemo samo da je od potpisivanja tog prvog memoranduma, pa do početka radova prošla decenija i po", napomenuo je Višković.


    Dodao je da su tokom tog perioda potpisani protokoli o saradnji, formirane međunarodne ekspertske grupe za pripremu tenderske dokumentacije, pripremljena sva planska i projektna dokumentacija, obezbjeđen novac, ishodovana građevinska i ostale neophodne dozvole.


    Višković je rekao da je početkom 2019. godine bilo jasno da se čekanju nazire kraj, kada je Ministarstvo za prostorno uređenje Republike Srpske obnovilo ranije izdatu potvrdu da nadležni organ Hrvatske može izdati građevinsku dozvolu za izgradnju mosta, poslije čega je raspisan tender, prethodnio pripremljen od međunarodne radne grupe.


    On je napomenuo da je 16. jula 2019. godine u Zagrebu potpisan ugovor za izgradnju mosta, između "Hrvatskih cesta" i Ministarstva transporta i komunikacija BiH, kao zajedničkog investitora i izabranog izvođača radova, konzorcijuma koji čine kompanije "Integral Inženjering" iz Laktaša, "Đuro Đaković Montaža" Zagreb i "Zagreb Montaža".


    "Ugovorena vrijednost radova iznosila je 19,5 miliona evra, a za realizciju ovog projekta odobrena su i grant sredstva EU, koja je dala veliki doprinos u realizaciji ovog projekta", istakao je Višković.


    Početak radova ozvaničen je 11. oktobra 2019. godine, a rok za završetak bio je dvije i po godine.


    Višković je dodao da se izvođač, uprkos poteškoćama, izazvanim pandemijom virusa korona držao propisanih rokova i most je završen u ljeto 2022. godine.


    Za konačno puštanje u saobraćaj, kaže, trebalo je još izgraditi pristupnu saobraćajnicu sa hrvatske strane, kao i novi graniči prelaz, što je urađeno ovih mjeseci.


    "Kada su konačno stečeni svi uslovi za otvaranje novih graničnih prelaza s obje strane rijeke Save, koje povezuje naš most, došli smo u situaciju da jedan čovjek, bez obrazoloženja i razumnog razloga, blokira sav taj trud i rad, sva očekivanja i želje za bržim, kvalitetnijim i modernijim povezivanjem na evropsku trasnportnu mrežu", konstatovao je Višković.


    Višković je naglasio da Javno preduzeće "Autoputevi Republike Srpske" najoštrije osudilo ovakvo ponašanje takozvanog eksperta u Upravnom odboru UIO BiH jer tvrdoglavnim odbijanjem da da saglanost na izmjenu unutrašnjih akata UIO, pokazuje stvarne namjere BiH u pogledu RS i njene želje da gradi savremenu putnu infrastrukturu i povezuje se sa regionom i EU.

    Možda će vam se svidjeti