Rašid Fetić, predsjednik Sindikta radnika nove Željezare Zenica, rekao je da situacija povodom isporuke koksa iz Lukvaca sve teže, te da neizvjesnost raste iz sata u sat.
Kaže da su se obratili Vijeću ministara Bosne i Hercegovine, Vladi Federacije Bosne i Hercegovine, Ministarstvu energije i rudarstva industrije Federacije BiH, Ministarstvu prometa i komunikacije Federacije i Željeznicama
Federacije.
“Još uvijek nismo dobili odgovor, a situacija je jako ozbiljna. Mi ne možemo opstati bez koksare Lukavac”, istakao je Fetić
Sindikat metalaca Federacije BiH upozorio je kako željeznička blokada transporta koksa prijeti hiljadama radnjih mjesta u ovom bh. entitetu. Zatražili su od nadležnih da hitno osiguraju uvjet za nesmetan transport i time preveniraju obustavu proizvodnje u novoj Željezari Zenica i koksari Lukavac. Iz federalnih Željeznica odbacuju ove navode, kažu nema blokada, ali najavljuju redefiniranje uvjeta prevoz za svim klijentima.
Fetić pojašnjava da ugalj iz Luke Ploče dolazi u Lukavac.
“U Lukavcu se proizvodi koks i šta se tu dole dešava dalje, samo se radnici mogu slikati kod tog koksa i mogu ga prebacivati sa jednog mjesta na drugo, Tog koksa trenutno, po mojoj zadnjoj informaciji, ima 22.500 tona na skladištu u Lukavcu. A nama je to neophodno za rad”, istakao je Fetić.
Iz Sindikata nova Željezare Zenica tvrde da su uradno i avansno platili transport 44.500 tona uglja za potrebe koksovanja. Na pitanje hoće li Željeznica Federacije BiH izvršiti transport proizvedenog koksa iz Lukavca prema Zenici pod istim uslovima koji su ranije tražili za koksaru Lukavac, Fetić odgovara da još uvijek nemaju odgovor od Vlade. Međutim, vjeruje u Vladu FBiH da će se uključiti u ovaj, kako kaže, gorući problem.
“Jer ovdje se radi o minutama. Mi sad na stanju imamo jako malo koksa, dolazi nam iz Lukavca u kamionima, to je kap vode u moru za dalji rad. Vjerujem da će se uključiti i da će se ovaj problem riješiti što je moguće prije”, poručio je Fetić.
Navodi da trebaju 270.000 tona uglja iz luke Ploče i iz Lukavca 200.000 tona koksa transportovati do Zenice.
“Ugrožena su radna mjesta, preko 500 radnih mjesta u Lukavcu, u Zenici preko 1.900”, istakao je Fetić.
On kaže da za sto trebaju sjesti Uprave iz Lukavca, Zencije, Željeznica, Federacije BiH i da se taj problem riješi za “zelenim stolom”, a ne da se preko medija loptica prebacuje sa jednog mjesta na drugo.
Govoreći o situaciji u u metalskoj industriji, Fetić navodi da je situacija u Zenici zadovoljavajuća, primanja su redovna i imaju novi kolektivni ugovor kojim se, dodaje, materijalni položaj radnika popravio.
“Uvijek može bolje i uvijek treba bolje. To su poslovi, pored rudarenja, sigurno najtežiji”, zaključuje Fetić.