Loader

Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Duge kolone putničkih vozila na izlazu iz BiH

    Demonizacija Sarajeva usmjerena protiv funkcionalne države i političkog jedinstva

    Enver Halilović (Izvor: Fena)
    Euronews.ba/Fena
    Objavljeno

    Član Predsjedništva Asocijacije nezavisnih intelektualaca "Krug 99" i bivši rektor Univerziteta u Tuzli prof. dr. Enver Halilović je, kao uvodničar na današnjoj sesiji "Kruga 99" o temi "Odbraniti Sarajevo od demonizacije!", izjavio da se Sarajevo politički demonizira na različite načine, ne samo kao glavni grad, već i kao simbol Bosne, skoro dva stoljeća, a posebno od devedesetih godina do danas.

    ADVERTISEMENT

    "Zato je njegova odbrana i danas, kao i u periodu 1992-1995., odbrana Bosne. Njegova demonizacija je izraz i posljedica demonizacije Bosne, i obrnuto. vidDemonizacija Sarajeva je ideološki motivirana. Njen cilj je denuncijacija takozvanog političkog Sarajeva, znači političke Bosne i Hercegovine, pred domaćom i internacionalnom javnošću kako bi se postigli separatističko-secesionistički ciljevi u BiH. Usmjerena je protiv obnove funkcionalne države i političkog jedinstva bosanskohercegovačkog društva", kazao je Halilović na pres-konferenciji prije početka sesije "Kruga 99".


    Po njegovim riječima, evidentan oblik demonizacije tzv. političkog Sarajeva, odnosno političke Bosne, odvija se na više načina.


    "Prvo, pod izgovorom borbe protiv tzv. unitarizma. Državni unitarizam je izgovor za separatizam i secesionizam, ili odbrana secesionizma i separatizma je unitarizam, pozivanje na unitarizam. Njegovim odbacivanjem oni osporavaju pravni i politički suverenitet države na njenoj cijeloj teritoriji. Praktično to znači ograničenje pravnog i političkog suvereniteta BiH na cijeloj njenoj teritoriji; znači neprihvatanje presuda Ustavnog suda BiH na cijeloj teritoriji BiH; znači blokade rada državnih organa vlasti - Parlamenta BiH i Vijeća ministara BiH takozvanim entitetskim vetom i vetom naroda. Drugo, demonizacija političkog Sarajeva odvija se u vidu borbe protiv tzv. prenošenja nadležnosti entiteta i kantona na državu. Treće, demonizacija političkog Sarajeva je oblik borbe za stvaranje trećeg etnoteritorijalnog entiteta, odnosno za stvaranje političke teritorije za secesiju postojećeg entiteta RS", kazao je Halilović.


    Dodao je da se svi navedeni oblici demonizacije Sarajeva sažimaju u negaciji mogućnosti građanskog koncepta države i društva, u njegovom imenovanju tzv. bošnjačkim nacionalizmom.


    "Stvaranje percepcije o Sarajevu kao bošnjačkoj prijestonici je alibi etnonacionalista da naprave svoje pravne i političke centre etnoteritorijalnih federalno/konsocijacijskih entiteta BiH nasuprot Sarajevu. Demonizacija političkog Sarajeva je način političke borbe za stvaranje 'male Srbije' i 'male Hrvatske" u Bosni', kazao je Halilović.


    Član Predsjedništva "Kruga 99" i profesor na Mašinskom fakultetu u Sarajevu prof. dr. Hazim Bašić je posebnu pažnju u svom izlaganju obratio na termin 'političko Sarajevo'.


    Po njegovim riječima, termin 'političko Sarajevo' je "kidnapovan od strane antibosanskih političkih snaga".


    Napominje da u normalnom političkom žargonu termin 'politički Brisel', 'politički Washington', 'politički Berlin' označavaju zapravo središte donošenja političkih odluka jedne države.


    "Kada je u pitanju Bosna i Hercegovina, ovaj termin se reducira i služi zapravo za stigmatizaciju grada Sarajeva, za njegovu teritorijalnu stigmatizaciju i osporavanje grada kao mjesta donošenja političkih odluka. Na ovaj način gradu se nastoji oduzeti i autoritet, ali i njegova simbolička pozicija, pozicija glavnog grada jedne države. Na taj način se ostatak države nastoji odvojiti od njenog glavnog grada, na taj način se sve odluke koje su donesene u Sarajevu nastoje predstaviti kao partikularne odluke, a ne odluke koje se odnose na cijelu državu kroz demokratsku proceduru", istaknuo je Bašić.


    Dodao je da iz tog razloga termin 'političko Sarajevo' treba vratiti u regularnu upotrebu, na način da se taj termin što češće koristi u samom gradu Sarajevu.


    "Na taj način bi zapravo vratili paradigmu samog pojma politički glavni grad, bilo koja država da je u pitanju", zaključio je Bašić.


    Urednik agencije Patrija i predsjednik NVO „Čuvari Bosne“ Rasim Belko je kazao da se specijalni rat protiv Sarajeva "danas vodi na ekranima i u algoritmima". To je spoj stare propagande i nove digitalne dominacije.


    "Odgovor na to nije samo politički, on je zajednički i društveni. Kao građani, medijski radnici i intelektualci, imamo obavezu da se suprotstavimo dehumanizaciji – da gradimo institucionalne alate, digitalnu nezavisnost i kulturu istine. Vrijeme je da prestanemo samo dijagnosticirati probleme, nego da počnemo konkretno djelovati", kazao je Belko.


    Član Predsjedništva "Kruga 99", diplomata i publicista Fuad Đidić je kazao da je genocid u Gazi Milorad Dodik koristio za "prljavu, brutalnu i do sada u svijetu neviđenu kampanju protiv Sarajeva".


    "U razgovorima za desničarske listove poput “Jerusalem Post”, “Jewish National Syndicate” (JNS) “Israel Hayom” “Arutz Sheva”… koje je vodio od juna 2022. do augusta 2025. godine, Dodik je poticao ili suučestvovao u nastavku genocida u Gazi, ali i vrlo arogantno i smišljeno Sarajevo dovodio u kontekst “islamskog ekstremizma”, “militantnog nadzora”, “orijentalne agresivnosti i “ideologije porobljavanja hrišćana”. Inspirisan cionističkim osporavanjem prava na državu palestinskom narodu, Dodikov politički plan bio je i jeste da predstavi Sarajevo kao mjesto izvan i protiv evropske civilizacije i da ga pervertira u središte anti-hrišćanske ideologije koji zbog svega toga, ne može biti prijestolnica jedne normalne, evropski organizovane države", kazao je Đidić.


    Dodao je da je Dodik Sarajevo smatrao “inostranstvom” kako bi ga u konačnici udaljio od Banja Luke i na tim osnovima Bosnu i Hercegovinu redefinisao, u najboljem slučaju, kao “konfederaciju” ili “aparthejd državu”.


    "Kroz pomenute cionističke medije Dodik je odašiljao poruke zapadnim vladajućim elitama kako je njihova predstava o evropskom Sarajevu čista himera i da je nada u evropsku BiH samo puka iluzija u kojoj nikada neće biti mira i stabilnosti", naveo je Đidić.


    Po njegovim riječima, "politički slom Milorada Dodika kojem svjedočimo govori o granicama njegova prkosa, arogancije i političke destrukcije ustavnog poretka zemlje i mjesta i uloge Sarajeva u tom poretku".


    "Međutim, njegov politički pad ne treba tumačiti kao kraj jedne ere. To je više početak nove faze u našoj bitci odbrane ustavne pozicije Sarajeva i njegove otpornosti pred ukorijenjenim političkim pokroviteljstvom", zaključio je Đidić.

    Možda će vam se svidjeti