Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Ukoliko regulacioni plan kvadranta C ne bude povučen, gradnja može početi na proleće

    Banjaluka, grad kojeg su pojeli automobili

    Gužve u Banjaluci (Izvor: Euronews.ba)
    Jovana Savanović
    Objavljeno

    Velike saobraćajne gužve juče popodne su zabilježene u Banjaluci. Ništa novo, rekli bi Banjalučani, dok drugi komentarišu da su jučerašnje gužve bile i možda najgore do sad.

    ADVERTISEMENT

    Saobraćajni kolaps je nastao i zbog obustave saobraćaja na dijelu istočnog tranzita, zbog asfaltiranja kružnog toka na spoju Aleje Svetog Save i Bulevara srpske vojske, kod univerzitetskog grada.


    Komentari su se nizali na društvenim mrežama, a svi se svode na jedan zaključak, vožnja u ovom gradu je postala stresna i preduga, dok jedna korisnica na mreži X primjećuje da je Banjaluka grad "kojeg su pojeli automobili".


    Činjenica je da u Banjaluci rapidno raste broj motornih vozila, a prema podacima Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske, krajem prošle godine je na teritoriji koju pokriva Policijska uprava Banjaluka registrovano 90.000 vozila, dok je godišnji trend rasta između 2.000 i 3.000 vozila.


    Nikola Ćopić, vještak saobraćajne struke, rekao je za Euronews BiH da ćemo bez izgradnje nove infrastrukture svjedočiti samo većim gužvama u saobraćaju.


    “Kada jednu ključnu saobraćajnicu zatvorite zbog izvođenja radova, a prethodno je ta ista saobraćajnica prokopana već duži vremenski period, prirodno je da se stvaraju čepovi i da učesnici u saobraćaju koji nisu na vrijeme obaviješteni ili jednostavno biraju tu rutu za putovanje, stvaraju nove gužve, s obzirom da nemaju gdje da prođu. Dok god se to ne sanira, mišljenja sam da će ove gužve biti sve veće i veće”, izjavio je Ćopić.


    Kružna raskrsnica kod univerzitetskog grada je asfaltirana, dok se na raskrsnici na spoju Bulevara Petra Bojovića i Bulevara Živojina Mišića, gdje su započeti pa obustavljeni radovi, još uvijek ne radi ništa. Ćopić kaže da je upitno, na ovaj broj vozila, koliko će se saobraćaj rastereti nakon što se potpuno završe radovi na ovim kružnim raskrsnicama.


    Ono što bi, prema njegovom mišljenju, rasteretilo saobraćaj jeste veće korištenje javnog prevoza ali i izgradnja novih poprečnih veza, pri čemu se prvenstveno misli na završetak mosta u naselju Česma i gradnja mosta u Docu, koji su ključni infrastrukturni projekti.


    “Bez povećanja stepena korištenja javnog prevoza ali i drugih nemotorizovanih vidova saobraćaja, teško da možemo da rasteretimo saobraćaj u Banjaluci. Ako pričamo o motorizovanom saobraćaju, bez stvaranja novih poprečnih veza, barem onih koji su najavljivani, ne možemo da očekujemo da će se stanje u saobraćaju po pitanju gužvi popraviti u dogledno vrijeme”, istakao je Ćopić.


    Međutim, potrebno je da se gradski prevoz uredi i da se spusti cijena karata, kako bi on bio na najvišem nivou. Prema posljednjim podacima gradske administracije, stepen korištenja gradskog prevoza je ispod 10 procenata, što je poprilično nizak procenat ako uporedimo sa gradovima u regionu.


    “Cilj gradske administracije, ako sam dobro razumio, je 30 procenata korištenja javnog prevoza, a sa najskupljim kartama u regionu i sa starošću autobusa, mišljenja sam da tu nema značajnog pomaka u narednom periodu”, rekao je Ćopić.


    Građanima Banjaluke je prvi izbor za putovanja upravo putničko motorno vozilo, navodi Ćopić, i uvidom u modalnu raspodjelu se vidi da je na ulicama Banjaluke više od 80 procenata isključivo motornih vozila.


    Kada govorimo o saobraćajnoj revoluciji u gradu na Vrbasu, Ćopić smatra da se rasterećenje saobraćaja ne radi tako što se izmijeni režim u samom centru grada.


    “Ako želite da rasteretite saobraćaj u gradu koji ima takav porast vozila, svakako to ne radite na način da izmjenama režima u samom centru grada ukinete pun profil gradske saobraćajnice, odnosno da isti ustupite vozilima javnog prevoza, biciklistima i vozačima trotineta zato što se problem saobraćaja ne rješava samo na jednom lokalitetu, bez da se gleda šta će se desiti sa okolnim saobraćajem. Upravo se to desilo u centru Banjaluke, gdje se saobraćaj prelio na okolne ulice”, istakao je Ćopić u izjavi za Euronews BiH.

    Možda će vam se svidjeti

    Cijena kvadrata stana u RS otišla u nebo: Koliko je novca potrebno izdvojiti za budući dom?

    Gužvama je konačno došao kraj? Banjaluka dobila novi kružni tok