Loader
Loader
Pronađite nas

Evropa "opsjednuta" kafom: Proizvodnja porasla za 15 procenata

Raspada se BRELL: Litvanija, Latvija i Estonija isključile se iz energetskog sistema s Rusijom i Bjelorusijom

    Gradi se najduži tunel na svijetu, koštat će osam milijardi eura

    Gradi se najduži tunel na svijetu (Izvor: AP Photo/Antonio Calanni, file/Ilustracija)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    U sklopu željezničke pruge Lyon – Torino, koja je važan dio opterećenog Mediteranskog koridora, gradi se najduži bazni tunel na svijetu – Mont d’Ambino.

    ADVERTISEMENT

    Bit će dugačak 57,5 kilometara, prolazit će ispod Alpa, a njegova izgradnja koštat će osam milijardi eura.


    Zahvaljujući savremenim mašinama za bušenje tunela, trenutno je u poodmaklog fazi izgradnje. Očekuje se da će tunel biti završen 2033. godine, a kada bude pušten u promet znatno će skratiti vrijeme putovanja.


    Riječ je o vodećem infrastrukturnom projektu transevropske prometne mreže koji će se sastojati od 57,5 kilometara dugog željezničkog tunela ispod Alpa – za prekogranični dio između Italije i Francuske, javlja AP.


    Pruga Lyon-Torino bitan je dio Mediteranskog koridora, jedna je od devet željezničkih ‘osovina’ koje pripadaju evropskoj Ten -T mreži. Bazni tunel Mont d’Ambino, koji je glavna komponenta prekogranične dionice, trenutno je u poodmakloj fazi izgradnje, a sufinansiraju ga Italija, Francuska i Evropska unija.


    Nalazi se između francuske pokrajine Mauriene i italijanske doline Susa – u zajedničkom dijelu kako je definisano Međunarodnim ugovorom iz 2012. godine.


    Nova željeznička linija i tunel uveliko će promijeniti saobraćanje ovim dijelom Evrope – rasteretiće cestovni promet i smanjiti njegov negativne efekte na okolinu.Ujedno će postati i glavni element lokalnog, nacionalnog i evropskog saobraćajnog sistema koji će skratiti vrijeme putovanja – osiguravajući značajna poboljšanja u tranzitnom vremenu, piše Bauštela.hr.


    Prema očekivanjima, projekt će biti dovršen do 2033. godine, a kada budu pušten u saobraćaj, omogućiće vozovima da putuju ravnom prugom. Do kraja prošle godine, radovi su strelovito napredovali. Od 164 kilometara tunela, od kojih je bazni Mont d’Ambino, iskopano je ukupno 39,5 kilometara, od čega više od 15 kilometara baznog tunela.

    Možda će vam se svidjeti