Loader

Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Trumpove carine snažno pogodile njemački izvoz u SAD

    Italija kažnjava Apple sa 98 miliona eura zbog politike praćenja App Storea

    Apple (Izvor: AP Photo)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    Kazna doprinosi rastućem evropskom nadzoru nad Appleovom funkcijom transparentnosti praćenja aplikacija i njenim utjecajem na konkurenciju u mobilnom oglašavanju.

    ADVERTISEMENT

    Italijansko tijelo za zaštitu konkurencije kaznilo je Apple, Apple Distribution International i Apple Italia sa 98 miliona eura zbog iskorištavanja svoje "pozicije apsolutne dominacije" putem App Storea, optužujući kompaniju da nepravedno opterećuje programere aplikacija svojim pravilima praćenja, piše Euronews Business.


    Regulatori su rekli da je Apple zloupotrijebio svoju dominaciju na tržištu distribucije iOS aplikacija nametanjem pravila transparentnosti praćenja aplikacija koja nepravedno opterećuju programere trećih strana.


    Tijelo je utvrdilo da je Apple prisiljavao programere da traže dupliciranu saglasnost korisnika za reklamne podatke - što ide dalje od onoga što zahtijeva zakon o privatnosti - potkopavajući poslovne modele zasnovane na oglasima bez pružanja proporcionalnih pogodnosti za privatnost.


    Ovo dupliranje, zaključuje Antimonopolsko tijelo, "rezultira nedostatkom proporcionalnosti u pravilima politike ATT-a, s obzirom na to da je Apple trebao garantirati isti nivo privatnosti korisnika pružajući programerima mogućnost dobijanja saglasnosti za profiliranje u jednom koraku."


    Presuda je donesena nakon dugotrajne istrage provedene u koordinaciji s Evropskom komisijom i italijanskim regulatorom za zaštitu podataka, Garante per la Protezione dei Dati Personali, u kojoj se ispituje utjecaj Appleovog okvira za transparentnost praćenja aplikacija.


    Ispitivanje politike se intenziviralo širom Evrope: u martu je francusko tijelo za zaštitu konkurencije kaznilo Apple sa 150 miliona eura, utvrdivši da način na koji je ta funkcija implementirana predstavlja preveliki teret za programere aplikacija, a da nije strogo potreban za zaštitu privatnosti korisnika.


    Transparentnost praćenja aplikacija, koju je Apple uveo 2021. godine, zahtijeva od aplikacija distribuiranih putem App Storea da zatraže eksplicitnu dozvolu korisnika putem standardiziranog skočnog prozora prije praćenja aktivnosti u drugim aplikacijama i web stranicama.


    Ako se saglasnost odbije, programeri gube pristup podacima koji se obično koriste za ciljano oglašavanje.


    Tijela za zaštitu konkurencije izrazila su zabrinutost da bi sistem, koji je jednostrano nametnuo Apple, mogao staviti u nepovoljan položaj programere trećih strana i posrednike u oglašavanju, dok Apple i dalje koristi vlastito oglašavanje unutar iOS ekosistema.

    Možda će vam se svidjeti